{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør en binyrebarkhormonblokade?
  • #1   15. feb 2010 den skulle gerne dulme smerten. og slå betændelsen ned
    fik en for et par dage siden det hjalp smiley

• #2   15. feb 2010 Så man gir den mod en betændelsestilstand?

• #3   15. feb 2010 er det en du skal have ?

• #4   15. feb 2010 Nope, det er en min hund har fået mod halthed. Haltheden er nu vendt tilbage 1 mdr efter indsprøjtning

• #5   15. feb 2010 Den bruges som betændelseshæmmende og smertestillende.

• #6   15. feb 2010 Så når en halthed vender tilbage 1 mdr efter indsprøjtning (hun har været helt rentgående i mellemliggende periode), så kan det tyde på at der stadig er en betændelsestilstand i skulderen?

• #7   15. feb 2010 Ja eller at haltheden skyldes noget helt andet end betændelse:-(

• #8   15. feb 2010 Mette
    Ja, det er jo det faens ved det...

Hun er øm i ryggen, støtter ikke ordentligt på det forben hvor hun fik lagt blokaden i skulderen.

Er det sandsynligt at det er ryggen den er gal med - og i så fald, så gir det jo ingen mening (i mit stakkels hovede), at blokaden i skulderen virkede?

• #9   15. feb 2010 min hest fik et vrid i knæet på folden og blev halt og havde en hævelse ved knæet. Hun fik binyrebarkhormon ind i leddet. Hun har fået ro i nogle mdr nu og kan ik se hun halter mere. Hævelsen faldt efter en uge, men synes hun haltede svagt i et stk tid efter.
    Jeg fik dengang at vide at en indsprøjtning skulle være nok men det kunne hænde at de skulle ind og ha en mere.

• #10   15. feb 2010 Hun blev røngtenfotograferet i begge skuldre (de så fine ud), og der var ikke tegn på sprængt ledbånd

• #11   15. feb 2010 er det begge ben der er galt med

• #12   15. feb 2010 Nej, kun det ene forben

• #13   15. feb 2010 Kigger li med.

• #14   15. feb 2010 her er ved gigt ved mennesker om bi.... vil tro mange af tingene tingene er det samme for hunde...

http://www.gigtforeningen.dk/viden+om+gigt/medicin/binyrebarkhormon

• #15   15. feb 2010 ja jeg læste ikke lige det før ...
    men er det ikke rykken hun er øm i
    er lidt forviret over at hun så får en sprøjt i skullern
    har hun fået taget rynkel..... af rykken ..

• #16   15. feb 2010 rykken ( ryggen )

• #17   15. feb 2010 Camilla:

Hun KAN have brugt det forben forkert i forbindelse med rygsmerter, så hun er blevet haltfri af binyrebarken, men nu virker den ikke mere.

Jeg mener overbelastningsskader.

• #18   15. feb 2010 Den får hævelser til at falde i led f.ex... Min Anouk har lige fået sin anden injektion i dag pga af en korsbåndsskade som vi håber heler af sig selv med ro og en blokade..

• #19   15. feb 2010 Pernille... imod ørekupering.... !
    Tak for link - læser lige lidt på det smiley

**Lucky's mor* *
    Umiddelbart er dyrlægens næste skridt kiggertundersøgelse af skulderen - men jeg er bare ikke sikker på at det er skulderen det sidder i, og derfor vil jeg helst ikke ha hende igennem så omfattende operation hvis det ikke er nødvendigt...

elisabeth S
    Hun startede med at halte, hvor det virkede som om det var skulderen. Derfor fik hun bla en binyrebarkhormonindsprøjtning i skulderen.

Nu (1 mdr efter) halter hun på samme forben - men er øm i ryggen

• #20   15. feb 2010 Da Lotus var 8 måneder haltede hun på højre forben. Vi (dyrlægen og jeg) talte om at det KUNNE være vokseværk.

Vi gav det en måned, men da hun stadig ikke var rengående, blev vi enige om at det skulle undersøges nærmere.

Han foreslog at tage billeder af ryg, hofter, albuer og skuldre i begge sider...

Woooow, tænkte jeg. Hun er halt på højre forben, så hvorfor tager billeder af alle de steder?

MEN det viste sig at være en rigtig god ide, for hun havde en ledmus i VENSTRE skulder!!

Haltheden på højre forben kom af overbelastning.

Da ledmusen var væk, holdt haltheden op og hun har INTET mærket til det de 4 år, der er gået siden:-)

• #21   15. feb 2010 Mette (savner Blackie) .
    Vil du uddybe? Den kører ikke så stærkt på øverste etage lige nu *GG*

• #22   15. feb 2010 Hmm.... ja, der er jo ikke noget i venstre skulder, den blev oss røngtenfotograferet...

• #23   15. feb 2010 Camilla:

Hvis hunden har ondt i ryggen, vil den ofte forsøge at aflaste smertestedet ved at bruge andre muskler. Disse muskler kan bliver overbelastet, som det skete i Lotus`tilfælde.

Så når hunden halter på et ben, tror man oftest at det er dette ben, det er galt med. Men det behøver det slet ikke at være.

Jeg har ondt i ryggen. Når jeg har RIGTIG ondt, bruger jeg andre muskler end dem, jeg burde. Hvis jeg har gjort det i tilstrækkelig lang tid, kan jeg få oevrbelastningsskader i disse muskelr og tro at det er DER smerterne stammer fra:-)

• #24   15. feb 2010 Mette (savner Blackie) .
    Jeg kan godt følge dig nu smiley Kender det forresten godt fra mig selv når det kommer til stykket...

Jeg synes bare... Ja... Hvis der nu er noget i ryggen, som har gjort at hun haltede - HVORFOR virkede blokaden så ?

• #25   15. feb 2010 Min han har gigt i det nederst del af ryggen, han har haltet og er meget stivbenet. Jeg fik ham hd fotograferet da vi troede det var hofterne, men det var ryggen det er galt med.

• #26   15. feb 2010 *HVORFOR virkede blokaden så ?*

Fordi den har virket smertestillende på overbelastningsskaden.

Altså, jeg skal jo ikke sidde og gøre mig så klog at jeg kan sige at det ER sådan det hænger sammen.

Men der ringer en klokke i mit hovede når du siger at hun har smerter i ryggen.......

Har du været til en kirokraktor med hende?

• #27   15. feb 2010 Mette (savner Blackie) .
    Ja, det gør der nemlig oss i mit når hun gir sig så meget i ryggen som hun gør...
    Nej, ingen kiropraktor endnu. Tror det er mit næste skridt (skal siges at hun først er begyndt at halte igen her til eftermiddag/aften)

Nogen der har erfaringer med : (link fjernet)

• #28   15. feb 2010 camille a ,nu ikke for at male fanden på vægen :
    men for ca 1 år siden var min hun schæfer halt på det ene forben da vi kom hjem fra arbejde for til læge da hun hyle ,og det var fredag efter rynkel med mere mente de hun havde leget lidt vild med de 2 andre og kom hjem på smærtepiller til ca 14 dage det blev beder
    men godt en månde efter sprang hun over vores dørgitter indefor det har hun gjort tit men den her gang hyle hun op igen
    vi ku ikke komme til vores gamle læge og tog til en ny mens vi vendte på at komme ind blev jeg i tvivl , hun sku se alt både oppe og nede var lige ved at sige jeg er vist var lidt pyllet , men vi kom ind og fik taget nye bilder og den viste noget slem vi fik hende ikke med hjem igen det var knoglekraft.. det var det sidste jeg havde regnet med så meget liv der var i hende når hun var uder og lege , havde hun ikke sprunget over havde vi ikke opdaget noget ,mig der trode jeg var pyllet , dyrlægen sage også der var meget mere liv i hende inu , men de ville ikke begynde på noget behandling ...

• #29   15. feb 2010 elisabeth S
    Hun er røntgenfotograferet for 1 mdr siden netop grundet halthed - og der var intet at se på billederne smiley

• #30   15. feb 2010 det ved jeg godt men to forskellige dyrlæger med foto med ca 1 1/2 månder imellem gjore en foeskel for os , ved ikke om de har taget bilder på samme måde , de første ved vors gamle dyrlæge så vi ikke fik kun svar ,men ved de nye dyrlæger blev vi kalt ind for at se dem ...

• #31   15. feb 2010 Nu har hun lige været ude og tisse - uden at halte... sært...

• #32   15. feb 2010 Det kan min han også sagtens, en dag går det godt og en anden dag skidt.

• #33   15. feb 2010 ***Eddie og Jackie*** elsker jer vapser.
    Hvordan fungerer han så til daglig?

• #34   15. feb 2010 Det er meget op og ned, syntes ik hans smertestillende virker rigtigt. Så vi tænker meget over hva vi ska med ham, for hvis han ik rigtig gider og ud og kun vil være inde. Så er det ik et værdigt liv. Han får Rimadyl 2 gange dagligt 20mg.

• #35   15. feb 2010 ***Eddie og Jackie*** elsker jer vapser. M

Har du prøvet Previcox?

Det gjorde underværker for Blackie:-)

• #36   15. feb 2010 Mette: hva er det også piller? har tænkt på at prøve Hokamix gelenk, det fik jeg anbefalet idag... Men det er ski svært. For han har det også trælst når det er meget skiftende i vejret, ik bare når det er koldt.

• #37   15. feb 2010 ***Eddie og Jackie*** elsker jer vapser. M

Ja, det er piller....... Eller hvad med Metacam, som er flydende?

• #38   15. feb 2010 Fik bare Rimadyl, de har virket sidste år, men syntes ik det gør den her gang. Snakkede med dyrlægen om hvornår man ska sige stop, det var efter hans mening når han ik ku klare sig for det han fik nu. Og nogle får et langt liv på rimadyl...

• #39   16. feb 2010 Min fars gamle gigtplaget hund får to piller Rimadyl om dagen, for at være gående. Får ca to måneder siden, bredte stivheden i benene sig til forbenene. Dyrlægen gav ham en indsprøjtning bihybagamol (staves) hvis det hjalp, er det muligt at få det i pille form, og han ville kunne leve et års tid på dem. De hjalp slet ikke, og han er nu tilbage på Rimadyl. Stivheden i forbenene forsvandt, ved Krumme (herindefra) råd om at bruge BOT til forbenene. Det har givet en virkning. Forbenene er ikke perfekte, men de fungere, så han stadig undgår aflivning smiley

• #40   16. feb 2010 Eddie min han ska ik holdes i live for enhver pris, han ska ik kun være her for vores skyld. Det er vores mening.

• #41   26. feb 2010 Til jer der muligvis har været lidt nysgerrige:

Tuffe var ved kiropraktoren i mandags, og hun havde helt sikkert ondt i ryggen - endda en del. Der blev behandlet i alle 3 store grupper (ryg, nakke, lænd)

Han ku desværre ikke sige, om hun halter fordi hun har ondt i ryggen, eller om hun har ondt i ryggen fordi hun halter smiley

Forløbet er derfor at han behandler på hende 1 gang om ugen, med massørbehandlinger lagt ind i mellem (den gamle dame er jo lidt stiv :-P), og når han så siger god for ryggen - så tar vi den derfra.
    Forhåbningen er jo at hun helt holder med at halte *S*
    Hvis hun stadig halter når ryggen er ok - så skal vi overveje hva faen der så er galt...

Allerede nu, efter 1 behandling, er hendes humør steget - meget. Hun har ikke lavet de slemme halt-trin endnu (siden mandag), men går stadig lidt mystisk ind i mellem.

• #42   26. feb 2010 Hvor er det skønt med en opdatering:-) Og dejligt hvis kiropraktoren kan hjælpe hende, så hun kan blive smertefri igen:-)

Du må MEGET gerne opdatere her i tråden, når der er nyt:-)

• #43   26. feb 2010 Hej Mette smiley

Jeg skal nok opdatere herinde - der kan dog sagtens gå 1 mdr inden jeg ved mere smiley Hendes ryg var som sagt ret træls, lille pus da...
    Jeg håber SÅ meget at det er ryggen der har gjort at hun halter - jeg vil altså helst ikke ha dem til at skære i hende...

Hun er bare så sød min lille pige - fandt sig bare i alt hvad han gjorde ved hende - selvom man kunne se, at specielt i lænden gjorde det hammer-ondt når han behandlede. Hun stod og smaskede, pressede hovedet helt op i maven på moar - og sendte de her bedende øjne som kun en hund kan smiley

Hun var sååååå træt bagefter - lagde sig til at sove med det samme hun kom ud i bilen, og sov nærmest i 1 døgn...

• #44   26. feb 2010 Nåååååå, bette pus........ Det har sikkert gjort ondt, men også godt:-))

Når jeg har været til kiropraktor eller fys (mange år siden, for de har opgivet mig......*GG*), så har jeg også været HELT færdig:-))

• #45   26. feb 2010 Mette
    Jeg var slet, slet ikke i tvivl om at det gjorde ondt på hende - hele hendes kropssprog og ansigtsmimik fortalte det bare!
    Når hun så alligevel bare bliver stående stille - uden knurren, flugtforsøg eller andet, så bliver man bare SÅÅÅ stolt af sin hund - og glad for at den stoler så meget på en som den faktisk gør *S*

Ja, jeg kender det oss fra mig selv - strøg af en hest for en del år siden, og fangede mig et piskesmæld i nakken - jeg er oss opgivet... Men efter en behandling er man bare INTET værd resten af dagen...

Nu skal hun til massør på tirsdag - det har hun prøvet før, og det er bare et hit smiley Der er hun dog oss bare flad

• #46   27. feb 2010 hej camilla : håber i får tuffe helt på højkant igen så i kan komme ud på mange gode gå ture igen smiley

• #47   28. feb 2010 Elisabeth
    Mange tak smiley

• #48   10. mar 2010 Så har vi været til kiropraktor for 2. gang. Der skal nu gå 3 uger før næste behandling.

Hun har det SÅ meget bedre. Hun har nærmest ikke haltet, nærmere været urentgående ind i mellem.

Kiropraktoren er positiv - og forventer at kunne sætte hendes ryg helt på plads. Hun skal dog stadig afsted ind i mellem (hver 3-12 måned, svært at sige)

Jeg tror på at det (i hvertfald i 2. omgang) var ryggen den var gal med. Nu ser vi tiden an, men jeg er ved godt mod smiley

• #49   10. mar 2010 Hvor lyder det dejligt:-))

• #50   10. mar 2010 Mette
    Ja, jeg er også meget positiv - for første gang i meeeeget lang tid!

At hun skal afsted ind i mellem, det kan jeg sagtens finde tid og råd til *S*

Og hvis det "bare" er det der skal til - så har jeg jo min skønne hund mange år endnu smiley

Jeg er begyndt at gå små ture med hende igen - 15-20 minutter af gangen, 1-2 gange om dagen - og hun har ikke haltet på en tur, så det er bare skønt! Glæder mig til jeg kan tage hende med på de længere ture, så jeg kan gå sammen med veninderne igen smiley

• #51   10. mar 2010 smiley det lyder til at det går den rigtige vej ...

• #52   10. mar 2010 Dejligt at høre.

• #53   10. mar 2010 Jeg er oss - lidt forsigtigt - glad *S*

• #54   26. mar 2010 Så har vi været afsted for sidste gang i denne omgang smiley
    Hun har stadig ikke haltet, hun kommer på 2x20 min gåtur om dagen, og der har (endnu) intet været.

Jeg bliver mere og mere overbevist om at det virkelig VAR ryggen den var gal med - og hvor er jeg bare glad for at jeg lyttede til min 6. sans, og fik hende til kiropraktor i stedet for kiggertundersøgelse!

Planen er at hun skal afsted jævnligt - om jævnligt er hver 3, 6 eller 12. måned er ikke til at sige endnu.

Jeg er bare SÅ glad - og SÅ lettet!

• #55   26. mar 2010 Uuhhh, Camilla, det lyder vel nok dejligt:-))

Vi krydser fingre for at fremgangen fortsætter:-)

• #56   26. mar 2010 det går jo bare den rigtige vej , held og lykke fram over smiley

• #57   26. mar 2010 Mette
    Jeg har det oss bare super godt - og er SÅ glad for at jeg fulgte mavefornemmelsen! Ellers havde de været inde og rode i hendes skulder til ingen verdens nytte!

Det er skønt at mærke hvordan hun er blevet noget mere overbærende over for andre hunde igen - vildt hvor meget adfærden kan ændres ved smerter!

Jeg har min sære, sippede, sarte og super skønne hund tilbage smiley

• #58   26. mar 2010 Dejligt at høre... Har de fundet ud ag hva det var med ryggen???

• #59   26. mar 2010 Eddie

Ikke ud over at hun var stiv og skæv, og resten af sit liv nok regelmæssigt skal sættes på plads

Man kunne se i kiropraktorens ansigt allerede da han gik i gang med at mærke på hende i dag at det var godt - han ku ik lade være med at smile smiley

• #60   26. mar 2010 Åh det er dejligt at høre det går så godt med din...

Min Eddie har det lidt bedre pt med hans ryg, så nu håber vi det varer ved lang tid endnu...

• #61   26. mar 2010 Eddie
    Det begynder jo (heldigvis) oss at blive varmere nu smiley

Har du egentlig prøvet kiropraktik til Eddie?

Og ja - det er skønt at det går så godt med hende. Havde godt nok frygtet det værste!

• #62   26. mar 2010 Nej det har vi ik prøvet, han har gigt i den nederste del af ryggen.Han får smertestillende, som hjælper nu...

• #63   26. mar 2010 Eddie
    Okay, ku jo godt tænkes *S*
    Vi ka jo alle ha noget der sidder forkert *S*

• #64   26. mar 2010 Ja det er rigtigt, han har en løshed i hofterne også samt det i ryggen. Han har fået taget røntgen, og det eneste er at smertebehandle sagde de... Og så er der så li hvor lang tid man har samvittighed til det, der var et tidspunkt i vinters han ik havde det ret godt... Så gav jeg ham et par måneder her når der bliver varme i vejret for alvor, og hvis det ik blev bedre ska han herfra. Og det er så det jeg syntes, er stilstand i. Det er ik blevet værre, og de smertestillende er nok for ham nu. Det bliver aldrig bedre med ham, det ved vi.

• #65   26. mar 2010 Uden at vide det, så kunne det være at man kunne gøre noget for ham der var smertelindrede? Eventuelt kiropraktik - igen, jeg ved det altså ikke

Jeg er godt klar over at man ikke kan helbrede gigt - men man kunne måske lindre det med andet end smertestillende

Det er da forsøget værd - jeg har givet 2100 for 4 behandlinger på Nordre Dyrehospital i Århus. Deres kiropraktor er desuden uddannet dyrlæge, så føler mig meget tryg ved at overlade hunden i hans hænder *S*

• #66   26. mar 2010 Camilla: ja jeg ved det heller ikke, men nu køre vi på det her. Og hvis det bliver værre, tager vil selvfølgelig til dyrlægen igen. Og høre hva vi så gør... Spurgte dyrlægen for 2 måneder siden, da de blev vaccineret og gået igenenm. Om hvornår man efter hans mening sagde stop, han sagde når han ik ka klare sig for det smertestillende han fik nu. Og han ska ik leve for vores skyld, ved fra mig selv. Hvor ondt gigt kan gøre, men man elsker dem jo. Så det er svært. Men pt har han det for mig accepttabelt.

• #67   26. mar 2010 Eddie
    Det er absolut også det vigtigste *S*
    Så længe du har fornemmelsen af at du gør hvad du kan for din dreng - så er det nok også det du gør smiley

• #68   26. mar 2010 Camilla: ja det er det... Syntes bare det var rart på en måde, at få en dyrlæges ord for hva han syntes var accepttabelt. Han kunne da sikkert sagtens ha forslået en masse for at tjene penge, men det gjorde han da heldigvis ikke... Nu har vi det at forholde os til, og så tager vi den trælse beslutning når den tid kommer...

Kommentér på:
Hvad gør en binyrebarkhormonblokade?

Annonce