{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.548 visninger | Oprettet:

min hund spiser andre hundes afføring. {{forumTopicSubject}}

Er ved at blive vanvittig... vores dejlige D/S gårdhund ( tæve ) på 20 mdr er ved at drive os til vanvid med sit lortespisning.. Det er efterhånden forfærdeligt at gå med hende og vi har prøvet alt ( tror jeg ) ...
når hun går forbi en lort og bare snuser roser vi hende og giver godbidder.. hvis hun ligger an til at spise den siger vi en høj lyd ( vi bruger ikke ordet " NEJ" men derimod en høj lyd som hjælper meget bedre ) og trækker i snoren...
hvis hun når at få den ind i munden skælder vi ud og prøver at tage det ud ( hvilket er pænt klamt )
vi er over hende hver gang vi er ude og gå men desværre sker det stadigvæk..
Hun går i en flexline hvilket jo gør det lidt lettere for at hende at få fat i lorten og ind i munden inden vi nogen gange når at få fat i hende men nu er vi begyndt at gøre linen kortere.. men det hjælper ik.
hun spiser IKKE sin egen lort og har aldrig gjort det.
Før i tiden elskede vi at gå med hende og vi går gerne 3 timer om dagen og mere i weekenden men nu er det nærmest blevet noget der skal overståes. Hvis hun løber løs er det endnu værre..
Synes også det er lidt pinligt for alle folk vi møder kommenter det og har alle mulige "gode" råd og ideer til hvad der er galt med hende. nogle gør endda grin med det ex.
vi mødte en anden hundeejer som vi fulgtes med. hendes hund sætter sig og laver lort. så siger hun " ja jeg må jo hellere samle op.. eller måske vil Karla ( det hedder vores hund ) gøre det for mig i stedet for " ... kan godt være at det var ment i sjov men det gjore sq lidt ondt, specielt fordi problemer går os rigtig meget på.
Det virker nærmest som om at når vi er ude og gå er det eneste hun laver at søge efter lort.
Vi snakkede med vores hundetræner og hun gav os ret i at hun nærmest søger efter lorten men hun havde desværre ingen gode råd til os udover at hun ikke skulle gå løs før hun havde lært ikke at spise lort..
Vi har snakket med dyrelægen omkring hendes mad og hun får alt det hun har brug for, så det er ikke fordi hun mangler noget.
Hun har haft orm 4 gange siden i sommers, hvilket jo heller ikke er særlig fedt for hende.
Det fylder bare rigtig meget herhjemme så jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe os

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund spiser andre hundes afføring.
  • #1   14. feb 2010 Lytter lige med, har nemlig det samme problem, dog ikke så ekstremt

• #2   14. feb 2010 Det er Lotus også begyndt på.

Hun er faktisk begyndt efter at vi har skiftet foder. Så nu skifter vi tilbage igen, for DET er for klamt og jeg er hunderæd for orm og lignende.

• #4   14. feb 2010 Der er rigtig rigtig mange hunde der gør det. Den eneste grund jeg kender er at de ikke får næring nok i deres foder, men det har I jo været inde omkring så det er ikke det. Mon ikke det bare er en fase så? Har aldrig hørt om nogle som bliver ved resten af livet, så mon ikke det stopper igen på et tidspunkt? Balto gjorde det med kattelort på et tidspunkt, men tror han er stoppet med det (har ikke set ham med noget i munden i lang tid, men ved jo selvfølgelig ikke om han finder nogle ude i haven og spiser uden jeg ser det).
    Jeg tror måske bare det er en dårlig vane. Bliv ved med at sige nej og ros når hun lader den være. Evt lav en øvelse hjemme med godbidder foran hende som hun ikke må tage, hvis altså ikke hun allerede kan den øvelse, for så vil hun hurtigt lære at man ikke må tage noget hvis der bliver sagt nej.
    Ellers har jeg ingen andre forslag end tålmodighed og håb på det går over...

• #5   14. feb 2010 Det ER en dårlig vane, men hvorfor skulle Lotus først begynde på det som knap 5 årig og efter at jeg har skiftet foder til noget, som hun ikke har prøvet før?

JEG forstår det ikke med mindre det, i alle tilfælde i hendes tilfælde, har noget med foderet at gøre.

• #6   14. feb 2010 Mette: I dit tilfælde lyder det bestemt som at det er foderet der er problemet. Man kan jo prøve sig frem og se om det hjælper med et helt tredje foder. Men ellers tror jeg bare det er et spørgsmål om at være tålmodig... Selvom det er svært med så klam en vane....

• #7   14. feb 2010 Maria:

jamen, vi går tilbage på det foder, hun fik før. Jeg var bare så vild med konceptet på dette foder at jeg MÅTTE afprøve det på mine stakkels forsøgshunde her:-))

Men Lotus har fået MEGET mere afføring og hun æder lort. Så nu ryger de begge tilbage på det "gamle" foder:-

• #10   14. feb 2010 Mette:
    Ja der er jo nok ikke andet for. Balto fik også noget billigt foder som han bare sked helt vildt af (ja undskyld mit sprog) og han spiste jo også kattelort, men efter vi gik over til det andet foder besørger han ikke engang halvt så meget og jeg har ikke set ham spise kattelort efter.... det er utroligt hvor meget et foderskifte kan gøre...

• #11   14. feb 2010 Vi har ikke skiftet foder og vi fik advide at det med at de manglede noget i deres foder og derfor spiste afføring var en skrøne...
    men ja vi må vel bare fortsætte som nu og så håbe at det blive bedre

• #12   14. feb 2010 Når hunde, katte m.m. besørger vil der være noget næring i deres afføring fra det foder de har spist. Og hvis din hund mangler den næring fra sit eget foder vil den naturligvis spise afføringen, da den indeholder det hunden mangler. Det er ikke sikkert det er det der er problemet, så nogle gange kan det være en skrøne, men andre gange er der altså noget om det. Jeg synes da det er værd at prøve et nyt foder og se om ikke det kan få det til at stoppe. Det kan vel ikke være en skade til???

• #13   14. feb 2010 Maria:

Jamen, Lotus får Acana....... Det er efter at jeg er begyndt at fodre med det, at hun er begyndt at spise lort og skide meget:-((

Så nu ryger hun tilbage på Olivers, når hun har spist resten af Acana`en.

• #14   14. feb 2010 Mette:
    Ja i dit tilfælde ville jeg have gjort det samme.
    Men i Karinas tilfælde hvor de ikke har forsøgt at skifte foder endnu og hunden spiser afføring, ville jeg prøve at skifte foder og se om det virkede... Man kan jo starte med en lille pose der ikke koster for meget... Det er da forsøget værd, ikke?!

• #15   14. feb 2010 Maria:

HELT klart. Jeg ville i alle tilfælde forsøge, hvis det var mig:-)

• #16   14. feb 2010 Ja jeg mener heller ikke det kan være en skade til, medmindre hunden så ikke kan tåle det nye foder, men det finder man jo hurtigt ud af hvis det er og kan skifte igen. Så Karina: mit råd (og muligvis også Mettes :-)) er, prøv at skifte foder og se hvad der sker. Selvom hun får et næringsrigt foder, kan der stadig godt være en eller anden lille ting hun mangler som hun måske kan få i et andet foder.

• #18   14. feb 2010 Maiken:
    Deres hund spiser ikke sin egen afføring, så det er ikke for at gøre rent at den gør det....

• #19   14. feb 2010 ja det kan være at vi må prøve det.. har bare lige købt 15 kg i sidste uge.. he he...
    Nå men det kan jo blandes i

• #20   14. feb 2010 Maria S : kan du anbefale noget .. evt et mærke ??
    vi køber vores alm. hos dyrlægen

• #21   14. feb 2010 Ja I kan jo starte med at blande det.
    Altså vi skiftede fra et billigt supermarked foder til Eukanuba fra dyrlægen og det hjalp virkelig meget på Baltos meget hyppige afføring, og som sagt har jeg ikke set ham spise kattenes afføring efter han fik det nye foder. Jo en enkelt gang et par dage efter vi havde skiftet foder, men derefter stoppede han med det, medmindre han gør det uden vi ser det selvfølgelig, men så ville han ofte lugte af det samt have noget mellem tænderne og sådan og det har han ikke.
    Der er rigtig mange forskellige mærker som alle nok er gode, men snak med dyrlægen og sig at I vil prøve at skifte foder og se om ikke det virker, og så se hvad han anbefaler.

• #22   14. feb 2010 mange tak for svaret :o) vi må prøve os frem

• #24   14. feb 2010 Nej det siger sig selv at dyrlægen vil forsøge at sælge sit foder, men det kan jo også være det hjælper. Gjorde det med os.... Desuden er de fleste af dyrlægernes foder jo af god kvalitet så det burde ikke være så galt at skulle købe lige det din dyrlæge vil sælge dig... Men prøv dig frem. Håber du finder en løsning på det og hunden stopper sin dårlige vane smiley

• #25   15. feb 2010 vores hund led på et tidspunkt af meget hård mave og der blev vi anbefalet et af dyrlægens mærker da de havde specielt til sart mave mm. og hold da op hvor det hjalp. Hun har ingen problemer haft siden med at komme af med det hun skulle. men kan se at min dyrlæge også sælger det mærke du anbefaler Maria :o)

• #27   15. feb 2010 Det er undersøgt og hovedingrediens i det foder jeg bruger er kylling, så det skulle være godt nok.... uanset hvad der er i det så har min hund det rigtig godt med det foder, fin pels, fine øjne, god vægt, god energi.... Så længe min hund har det godt så synes jeg ikke det er så vigtigt igen at undersøge ned til mindste detalje hvad foderet indeholder. Så længe kornprodukt ikke er hovedingrediensen så er jeg godt tilfreds bare min hund har det godt...

• #29   15. feb 2010 Nej helt optimalt burde det jo være ren kød smiley Men det kan nok ikke helt lade sig gøre på tørkost.... Så skal man give barf og det har jeg skam også overvejet, men der er meget man skal vænne sig til og sådan for at kunne barf'e, så indtil nu holder jeg mig til tørkosten som min hund også er rigtig glad for... og så får han lidt råt kød om aftenen som supplement til sit tørfoder og nogle dejlige kødfyldte okseben en gang imellem... Så jeg tror bestemt ikke han mangler noget, og tror bestemt heller ikke han tager skade af den smule korn der er i hans tørfoder....

• #30   15. feb 2010 Jeg synes at man skal fodre med det foder, som passer ens hund bedst.

Blackie var også på Hills I/D, som er et mavediæt foder.

Derudover fik han HUSK, som er frøskaller. Det er SUPER mod diarre eller hård mave:-) Og det købes i dagligvareforretninger:-)

Kommentér på:
min hund spiser andre hundes afføring.

Annonce