min hund spiser andre hundes afføring. {{forumTopicSubject}}
Er ved at blive vanvittig... vores dejlige D/S gårdhund ( tæve ) på 20 mdr er ved at drive os til vanvid med sit lortespisning.. Det er efterhånden forfærdeligt at gå med hende og vi har prøvet alt ( tror jeg ) ...
når hun går forbi en lort og bare snuser roser vi hende og giver godbidder.. hvis hun ligger an til at spise den siger vi en høj lyd ( vi bruger ikke ordet " NEJ" men derimod en høj lyd som hjælper meget bedre ) og trækker i snoren...
hvis hun når at få den ind i munden skælder vi ud og prøver at tage det ud ( hvilket er pænt klamt )
vi er over hende hver gang vi er ude og gå men desværre sker det stadigvæk..
Hun går i en flexline hvilket jo gør det lidt lettere for at hende at få fat i lorten og ind i munden inden vi nogen gange når at få fat i hende men nu er vi begyndt at gøre linen kortere.. men det hjælper ik.
hun spiser IKKE sin egen lort og har aldrig gjort det.
Før i tiden elskede vi at gå med hende og vi går gerne 3 timer om dagen og mere i weekenden men nu er det nærmest blevet noget der skal overståes. Hvis hun løber løs er det endnu værre..
Synes også det er lidt pinligt for alle folk vi møder kommenter det og har alle mulige "gode" råd og ideer til hvad der er galt med hende. nogle gør endda grin med det ex.
vi mødte en anden hundeejer som vi fulgtes med. hendes hund sætter sig og laver lort. så siger hun " ja jeg må jo hellere samle op.. eller måske vil Karla ( det hedder vores hund ) gøre det for mig i stedet for " ... kan godt være at det var ment i sjov men det gjore sq lidt ondt, specielt fordi problemer går os rigtig meget på.
Det virker nærmest som om at når vi er ude og gå er det eneste hun laver at søge efter lort.
Vi snakkede med vores hundetræner og hun gav os ret i at hun nærmest søger efter lorten men hun havde desværre ingen gode råd til os udover at hun ikke skulle gå løs før hun havde lært ikke at spise lort..
Vi har snakket med dyrelægen omkring hendes mad og hun får alt det hun har brug for, så det er ikke fordi hun mangler noget.
Hun har haft orm 4 gange siden i sommers, hvilket jo heller ikke er særlig fedt for hende.
Det fylder bare rigtig meget herhjemme så jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe os
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 488
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Hun er faktisk begyndt efter at vi har skiftet foder. Så nu skifter vi tilbage igen, for DET er for klamt og jeg er hunderæd for orm og lignende.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Jeg tror måske bare det er en dårlig vane. Bliv ved med at sige nej og ros når hun lader den være. Evt lav en øvelse hjemme med godbidder foran hende som hun ikke må tage, hvis altså ikke hun allerede kan den øvelse, for så vil hun hurtigt lære at man ikke må tage noget hvis der bliver sagt nej.
Ellers har jeg ingen andre forslag end tålmodighed og håb på det går over...
maj 2007
JEG forstår det ikke med mindre det, i alle tilfælde i hendes tilfælde, har noget med foderet at gøre.
dec 2009
maj 2007
jamen, vi går tilbage på det foder, hun fik før. Jeg var bare så vild med konceptet på dette foder at jeg MÅTTE afprøve det på mine stakkels forsøgshunde her:-))
Men Lotus har fået MEGET mere afføring og hun æder lort. Så nu ryger de begge tilbage på det "gamle" foder:-
dec 2009
Ja der er jo nok ikke andet for. Balto fik også noget billigt foder som han bare sked helt vildt af (ja undskyld mit sprog) og han spiste jo også kattelort, men efter vi gik over til det andet foder besørger han ikke engang halvt så meget og jeg har ikke set ham spise kattelort efter.... det er utroligt hvor meget et foderskifte kan gøre...
jun 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
men ja vi må vel bare fortsætte som nu og så håbe at det blive bedre
dec 2009
maj 2007
Jamen, Lotus får Acana....... Det er efter at jeg er begyndt at fodre med det, at hun er begyndt at spise lort og skide meget:-((
Så nu ryger hun tilbage på Olivers, når hun har spist resten af Acana`en.
dec 2009
Ja i dit tilfælde ville jeg have gjort det samme.
Men i Karinas tilfælde hvor de ikke har forsøgt at skifte foder endnu og hunden spiser afføring, ville jeg prøve at skifte foder og se om det virkede... Man kan jo starte med en lille pose der ikke koster for meget... Det er da forsøget værd, ikke?!
maj 2007
HELT klart. Jeg ville i alle tilfælde forsøge, hvis det var mig:-)
dec 2009
dec 2009
Deres hund spiser ikke sin egen afføring, så det er ikke for at gøre rent at den gør det....
jun 2008
Nå men det kan jo blandes i
jun 2008
vi køber vores alm. hos dyrlægen
dec 2009
Altså vi skiftede fra et billigt supermarked foder til Eukanuba fra dyrlægen og det hjalp virkelig meget på Baltos meget hyppige afføring, og som sagt har jeg ikke set ham spise kattenes afføring efter han fik det nye foder. Jo en enkelt gang et par dage efter vi havde skiftet foder, men derefter stoppede han med det, medmindre han gør det uden vi ser det selvfølgelig, men så ville han ofte lugte af det samt have noget mellem tænderne og sådan og det har han ikke.
Der er rigtig mange forskellige mærker som alle nok er gode, men snak med dyrlægen og sig at I vil prøve at skifte foder og se om ikke det virker, og så se hvad han anbefaler.
jun 2008
dec 2009
jun 2008
dec 2009
dec 2009
maj 2007
Blackie var også på Hills I/D, som er et mavediæt foder.
Derudover fik han HUSK, som er frøskaller. Det er SUPER mod diarre eller hård mave:-) Og det købes i dagligvareforretninger:-)
min hund spiser andre hundes afføring.