Medicinering af hund Medicinering af hund
Denne tråd må være til jer med kronisk syge hunde, der i længere periode får dagligt medicin m.m.
Sagen er den at min hund igennem længere tid har haft problemer med maven. Nu er der så konstateret mavesår, blødning i tolvfingertarm m.m og vi venter på flere svar fra England..
Jeg medicinerer ham dagligt med :
Morgen:
3 piller- binybarkhormon og penicilin
4 ml. antepsin oralt mod mavesår.
Middag: 4 ml. antepsin mod mavesår og 8 ml. Aloe vera oralt
Aften: 2 piller og 4 ml. antepsin oralt.
Jeg ved endnu ikke om han skal medicineres for evigt( nok ikke s meget som nu i det mindste) Men pt er det et helvede både for mig og min hund.
Han spiser IKKE en pille i et stykke lækkert det er umuligt- o det flydende medicin han får oralt smager meget grimt- så alt foregår mere eller mindre med tvang ØV det er altså ikke rart.
Hvordan får jeg gjort det så hunden ikke føler det som et overgreb hver gang der skal gives medicin - for de gavner ikke vores forhold pt tror jeg bestemt
Jeg belønner ham bagefter medicin indtagen med hans mad morgen og aften- og lidt lækkert om middagen- men han er efterhånden træt af mig..
Nogen gode råd??
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
Nu er det så også lidt spicielt med hende, for tror hun fårstår hvad smærtestilende er. men har hun ondt og du spørg om hun skal have en pille, ja så går hun enten ud til skuffen hvor de er i eller også går hun hen og ligger sig.. så hun må jo have opfanget at når man får piller stopper det med at gøre ondt..
men der nok ikk andet for end at få det overstået og så en masse ros og gode hapser bagefter..
feb 2006
Følger: 21 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 106 Svar: 754
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Vi gjorde som Betina skriver - simpelthen belønner med noget, der har større værdi. Det er nemt med en schæfer, der er meget glad for legetøj, så det kan godt være, vi var heldige der.
Vi tog til gengæld tyren ved hornene og droppede alt om at lokke det i hunden. Vi lærte os at lægge pillen rigtigt i munden på hunden, sådan at han ikke kunne/kan andet end at synke. Og så først belønning med en RIGTIG god guf og siden legetøj, når alt er indtaget for godt udført job.
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
Nu har jeg det jo så også rimelig nemt.. buffy har en pænt stor mund og jeg har en lille hånd. så det bare prop skidet ind hehe
Medicinering af hund