{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Foder-storkund/opdrætter- hvordan? {{forumTopicSubject}}

Ja nu har vi fået nr 3 hund i flokken og ville da være rart med noget rabat på noget fornuftigt mad til dem. Vi har på et sener tidspunkt planer om at få et kuld hvalpe og vil jo gerne sende hvalpepakker med dem som jeg selv har fået... men hvordan, de er uden papir og jeg har ingen kennel. de er hver sin race (dog en med stambog)...
Nogen som kan hjælpe, nogen som får rabat? hvordan? og giver de hvalpepakker så hvalpene har en god start med?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder-storkund/opdrætter- hvordan?
  • #1   5. feb 2010 Ved Hills kører noget man kan melde sig til over nettet og eukanuba har noget liggende ved de fleste dyrehandlere

• #2   5. feb 2010 Olivers har osse en kennelordning eller hvad det nu kaldes. Og mig bekendt kræver det normalt ikke kennelmærke.

Info kan sm regen findes på de forskellige fodermærkers hjemmesider.

• #3   5. feb 2010 Hvis du ikke er momdregistreret endnu, som man skal, når man får hvalpe, eller er registreret som kennel, er olivers en af de få steder du både kan købe med rabat og få hvalpepakkergratis og der er gratis hundetegn til dine hvalpekøbere,hvis de og¨så køber. Olivers er helt på højde med dyrlægnes foder, dog ca. 30% billigere, da der ikke er et ekstra led, der skal tjene på det.

• #4   6. feb 2010 Mette -man SKAL nu altså ikke være momsreg. hvis man får hvalpe... Om det er nødvendigt, afhænger jo af ens omsætning, og dermed hvor mange kuld/hvalpe man får

• #7   6. feb 2010 tak for alle jeres svar. Håber jeg finder en løsning... synes bare selv det er fedt når man køber en hund og der så følger noget af det foder med som den er vandt til.
    Ved batman fulgte der eukanuba hvalpepakke og et telt:)
    Ved Isabella Specific hvalpepakke

• #9   6. feb 2010 50.000kr om året!!! Det vil jeg da aldrig kunne tjene på min ene uægte vhihuahua... der er da også mange udgifter til dyrlæge osv når man har hvalpe... Men kan da godt se at hvís man har 2-3 tæver der for et kuld om året så er den da ved at være der. Dette her bliver bare på hygge uprof, dog fornuftig basis. Kan være jeg vil have mig en udstillings hund engang.... men har nok at se til nu når jeg læser

• #11   6. feb 2010 ja det koster...det er da en skam medc den tæve, er der ikke noget garanti på den altså hvis den er med papir. Uanset er det super ærgeligt for man er jo glad for sin hund, og så går der jo længe inden man skal have en ny, hvor der er chancer for kuld.
    Mine stakkels forældre købte for mange år siden en tæve(labrador), som far skulle bruge på jagt og så ville de prøve at have 1 kuld hvalpe for de havde aldrig haft hvalpe. de tog på de to udstilliger de skulle fik de præmier de skulle og fik den øjnlyst, hd foto, alt var klart, de havde lavet kontakt til en hanhund og aftalt for næste løbe tid... 1 mdr før kommer det frem at morfaren havde fået øjen sygdom så hvis de fik hvalpe ville de ikke kunne få stamtavle... så alt faldt til jorden! Det blev ikke. Nogle år sener prøver de igen de køber en lab mere fra et godt anerkendt kennel (lidt dyrer) Så opdager de som unghund at den begynder at halte, så har den albue fejl. Og opdrætteren fragiver sig alt ansvar.... De ville ikke af med hende, så det blev aldrig! Idag er begge hunde i himmelen efter de hver blev omkring 9-10år. Nu har de bare en lab uden papir. Har virkelig ondt af dem når de forsøger at gøre alt det rigtige og det var kun meningen de ville prøve at have et kuld en gang.

• #13   6. feb 2010 ja det er ikke nemt, det er et lotteri. Men heldivis har i og mine forældre taget ansvaret og stoppet det der:)

• #14   6. feb 2010 Nu er det jo ikke et spørgsmål om indtjening kontra udgifter, der afgøre om man skal momsregistres, det er et spørgsmål om omsætning -altså al indtjening, uanset hvor mange udgifter man har haft... Så har man bare ét kuld på fx. 8 hvalpe og sælger dem alle for 7000,- stykket, så har man haft en omsætning på 56.000,- og så skal man momsregistres og så er det sådan set fuldstændig ligegyldigt om du så har haft udgifter for 40.000,- på kuldet, så der kun er 16.000kroners overskud, det er ikke overskudet det kommer an på.
    Så der skal faktisk ikke ret meget til før man skal momsregisteres som opdrætter.

• #16   6. feb 2010 jo men tror stadig det er irelevant for mig, da min hund jo skal have over 10 hvalpe eller sådan før, men må sætte mig ind i det når tid er

Kommentér på:
Foder-storkund/opdrætter- hvordan?

Annonce