727 visninger
|
Oprettet:
Min hund hader at få børstet tænder . {{forumTopicSubject}}
Ja min hund hader det og kan faktisk slet ikke børste dem .
Hun løber væk fra mig så snart jeg bare prøver at børste dem. jeg har prøvet at gi hende en godbid efter jeg har forsøgt at børste dem .
Jeg har puttet lidt dåse mad snask på så den smager godt , men jeg må bare ikke komme i nærheden af hendes tænder så længe jeg har en tandbørste i hånden .
Hun er ikke bange for tandbørsten da hun gerne vil gnave i den anden ende af den , men hun kan bare ikke lide den på tænderne.
nogle gode råd :)?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 214
Du kan måske bruge noget af det og måske ikke. Men jeg vil i hvert fald godt fortælle hvordan jeg lærte min hund at børste tænder
Min egen trold vil heller ikke ha' at jeg putter en tandbørste i munder på ham, men han får det aligevel.
I starten fik han bare proppet tandbørsten ind i munden og så kunne han selv gnave i den. Bare for at vise ham at det ikke kun er mad der kommen ind af munden.
Nu kan jeg sidde med ham mellem benene og børste hans tænder lige så stille mens jeg snakker beroligene.
Efter tandbørstningen roser jeg ham så.
Så jeg synes at du bare skal lade hende gumle lidt i tandbørsten et par gange før du begynder at børste hendes tænder...
Så kan man nemlig langsomt begynde at få lov til, blidt, at børste hundens tæner :')
Held og lykke, det kræver også noget af dig
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.211
Kig evt på Plaque off her på nettet
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 27
Tak for rådene det vil jeg helt sikkert prøve , men ja det kræver tid , men vil prøve det næste gang
Janni J : har hørt en del om små hunde får grimme tænder , så bliver nød til at børste dem, især da jeg kan se hun allerede har en misfarvet tand(har været til dyrelægen og han sagde at nogle hunde bare havde en medfødt fejl og mollys er hendes tand) så vil ikke have det bliver værre så SKAL pleje dem . Jeg kigger lige på den hjemmeside, tak
Camilla A : ja Holly kan skam også godt lide at bide i dem bare i den forkerte ende , så det hjælper desværre ikke .hehe.
Men kig endelig med vi kn jo håbe der kommer lidt flere råd
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 27
Men grunden til jeg puttede lidt snask på var så hun skulle blive Glad for tandbørsten og forbinde den med noget godt
Min hund hader at få børstet tænder .