{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Han smånapper i benene :o( {{forumTopicSubject}}

Vores labrador på 6 måneder smånapper i benene, og det gør virkelig ondt. Han gør det som regel, hvis han gerne vil i kontakt med en, hvis man har gang i noget andet, og hvis man skælder ham ud, hapser han også ud efter en og begynder at bide i tøjet. Det er ikke agressivt, men det at han napper gør stadig ondt, og han skal vænnes af med det!

Men hvordan tackler man sådan en situation bedst? Og samtidig lære ham, at det er MEGET forkert! :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han smånapper i benene :o(
  • #1   3. feb 2010 Han har lige haft sådan en tur, fordi jeg satte mig ved computeren. Han løber rundt i stuen og hapser ud efter mig. Jeg har ham lige nu i snor ved siden af, og han har lagt sig ned og slapper af. Er det en fin nok irrettesættelse? Så slipper jeg ham bare igen, når han slapper af :o)

• #2   3. feb 2010 Jeg har haft de samme problemer med Chico da han var mindre. Han stillede sig op foran os og gøede helt vildt og så hapsede han ud efter os. Det jeg gjorde var, at når han begyndte på det, så lage jeg armene over kors og vendte ryggen til ham. Kom han på den anden side, så vendte jeg mig bare om også. Jeg sagde ingenting til ham, og selvom han hapsede ud, og også fik fat, så bed jeg smerten i mig, og ignorede ham. Ligeså snart han holdt op med at gø og satte sig ned, så vendte jeg mig om og gav ham masser af ros, godbidder og leg. Det tog faktisk ikke ret lang tid, før han fattede, at han ikke fik noget ud af sin opførsel, og det var en lettelse at komme af med den opførsel. Nu kan vi lege(også vild leg), og når man siger stop, så holder han op med det samme. Jeg havde også problemer når vi skulle ud og gå tur, for han synes det var sjovt, at tage snoren i munden og trække bagud og så ku man stå og holde fast eller blive trukket, men jeg brugt samme metode med at vende ryggen til og afvente. Én dag stod vi i 20 min. i øsregnvejr og havde den kamp, og så gav han endelig op, fik ros og så kunne vi gå videre. Efter den tur, fandt han jo så også ud af, at han ikke kom nogle steder så længe han havde snoren i munden. I dag er han den bedste hund i hele verdenen haha. Så prøv at ignorer (også selvom man bliver rasende irriteret) og hav tålmodighed så skal han nok lære det... Han er jo labrador ikk haha

• #3   3. feb 2010 Tusind tusind tak for dit råd. Det kan jeg helt sikkert bruge til noget :o) Vores hopper også op somme tider og begynder at bide, når vi er på tur. Som regel hvis han har hilst på andre hunde, og man skal videre. Så får han også disse flip. Mine arme og ben er fulde af blå mærker, og det gør smadder ondt hver gang. Det er jo ikke fordi han bider, men de der små nap gør pokkers ondt - det er jo som at blive nevet. Men ja, jeg vil prøve det med at ignorere. Det håber jeg vil hjælpe :o)

• #4   3. feb 2010 Jamen det er helt sikkert at det vil virke. En labber vil jo gerne gøre alt for at please og hvis der så også venter lækre godbidder, så kan de jo finde ud af alt haha

• #5   3. feb 2010 Ja, dumme er de i hvert fald ikke! (o;

Kommentér på:
Han smånapper i benene :o(

Annonce