{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Så lige dette indslag på Lorry.. {{forumTopicSubject}}

Så lige dette indslag på Lorry - Danmark Rundt og syntes jeg ville dele det med Jer.

Indslaget handler om...

'Et forslag fra regeringens hundeudvalg, KAN betyde et farvel til 14 hunderacer i Danmark.

Men hvis man vil forbyde sig ud af kamphundeproblemet, så KAN det i virkeligheden gøre det hele meget værre.

Sådan lyder advarslen.'

Se hele indslaget der blev vist på Lorry Danmark Rundt.

(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så lige dette indslag på Lorry..
  • #1   22. jan 2010 Godt indslag smiley

• Nitin K
    Nitin K Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 52
    #2   22. jan 2010 super indslag

• #3   22. jan 2010 ja det er et super godt indslag!!! Jeg er personligt også mere til at der indføres et "hunde kørekort" Det skulle så gælde for alle racer...... så undgår man nok også alle de omplaceringshunde vi ser i Marked og andre steder!!!!

• #4   22. jan 2010 Jeg giver de personerne i indslaget ret i 3 vigtige argumenter, som ikke er nyt for mig, men den opfattelse jeg altid har haft nemlig:
    1. Et forbud hjælper ikke en dyt. Det har jo vist sig med pitbull, som har været forbudt siden 1991. Og der har aldrig været så mange pitbulls i DK som nu.
    2. Det er ikke hundene der udgør problemet, men det faktum at de mere vanskelige racer tiltrækker de forkerte mennesker og er blevet et modefænomen, så uerfarne hundeejere anskaffer sig den type hunde med helt forkerte hensigter og forudsætninger.
    3. Hvis nogle racer bliver forbudte og dermed sværere at anskaffe kommer der bare andre og mere "farlige" hunderacer til landet i større tal.

Det der skal til er oplysning og flere ressourcer til at håndhæve hundeloven, bl.a. ved at hunde der er til gene og fare for andre kan blive tvangsfjernet/aflivet og ejeren kan idømmes bøde og forbud mod at have hund i et vist antal år - ligesom at man kan blive frakendt sit kørekort. Men det kræver at politiet vil og kan tage sig af de klager og henvendelser der kommer ind.

Kommentér på:
Så lige dette indslag på Lorry..

Annonce