Lidt snobbet? Lidt snobbet?
Hejsa i alle :o)
Jeg har lagt mærke til at folk herinde (ikke alle så ikke føle jer ramt), kan være en anelse sarte og måske endda snobbet, hvad angår velkomst af nye hunde. Synes folk afviser hunde, hvor jeg synes det er heelt uden grundlag. Kan ikke se grund til at afvise hund, med mindre der gøres noget ulovligt.
Jeg synes klart bedst om billeder og godt med tekst, men giv nu lige folk en chance :o) Det skader og rammer jer jo ikke, at sige velkommen og der så efterfølgende bliver fyldt på med billeder og tekst :o) Og selv hvis det ikke er ligeså fantastisk og perfekt som andre ønsker deres profil, så elsker de nok ikke deres hund mindre, og det gør jo i virkeligheden ikke ondt at hunden kommer herind, er vel bare at undlade karakter og profilen generelt?
Jeg elsker at se folks profiler med alt muligt lir, men ændrer ikke min mening om hunden :o) Og synes ikke dårligere om ejeren, er bare ikke alle der har tid eller måske skillz til alt det smarte :o)
Bare en tanke, for jeg ville være pænt ked af det hvis folk afviste min hund, da især hvis det bare var fordi jeg ikke havde flere billeder endnu Man er jo bare iiivrig efter at få sine dyr herind tænker jeg
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 184
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 75
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 246
Hvis man skulle skrive grund, tror jeg næsten færre ville gøre det, for er da lidt til grin nogle gange, og efter min mening fuldstændig ubegrundet. Vis ansigt hunde-snobber, så vi også kan dømme jer
jul 2007
jul 2007
Hvis en "afviser" ser denne tråd, vil jeg meget gerne høre forklaring. Kan også bare være mig der er for mild og godtager hunde "reglerne" ikke synes skal godkendes - lover ikke at svine eller noget :o) Ønsker bare forståelse, for synes det er lidt synd hvis det ikke skader hundene kommer herind :o)
jul 2007
jul 2007
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.245
Hvis der kun er få billeder og meget lidt tekst byder jeg velkommen og skriver at jeg giver en bedømmelse, når der kommer mere på eller også undlader jeg bare at byde velkommen, men afviser ikke.
Jeg synes også folk lige skal have en chance for at lære HG at kende. Det samme gælder m.h.t. stemmer. Jeg skulle da være her et stykke tid før jeg fandt ud af at man ikke bruger lav og middel *G*
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
førhen bød jeg velkomme og skrev sød hund men den ligger vidst under forkert race
men så var der en der havde fået en (hvad hun kaldte) gravhund fra et internat som gik helt amok over det
og at jeg jo for h....... Ikke kunne vide at hendes hund ikke var reneacet når den ikke havde stamtavle ?????? (ja jeg var jo så ikkenlige klar over at alle hunde var renracede indtil det modsatte ve bevidst) så siden har jeg trykt afvis hvis hunden ikke ligner den race den ligger under
ellers er det hvis der kun er et billede og man slet ikke kan se hunden eller flere hunde på én profil
sep 2007
jul 2007
Er helt iorden at afvise en gravhund, hvis den er alt andet - men synes selvfølgelig begrundelse er nødvendig. Super ærgeligt når folk reagerer så negativt, og kan godt forstå det så er nemmere at afvise. MEN som med mennesker kan man godt se lidt forskellige ud :o) Har fundet mange hunde af Parson racen som Koko ligner på en prik, men også flere som mener hun ikke er den race, fordi hun har tendens til at få ekstra pels (sådan lidt fimmer halløj uden på den "rigtige"). Men mødte en opdrætter af racen, som sagde det med pelsen var notmalt, og viste mig hvordan man "hev" den af. Og så synes jeg da at det er lidt træls når folk påstår min hund ikke er ægte, når jeg ved den er - ikke at jeg ville elske hende mindre hvis hun ikke var :o) Folk er tit lidt hurtige til at bestemme hvad der er rigtigt. Hehe men dit tilfælde med "gravhunden" lyder dog fair nok
sep 2007
ja det gør jeg
men det er måske sket max 10 -15 gange i al den tid jeg har været her
sep 2007
ja man kan helt sikkert se forskellig ud, men ikke SÅ forskellig, og hun havde jo oven i købet købt den på et internat uden nogle papirer hendes race bud var en ren formodning
jul 2007
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
jul 2007
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 667
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10