927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Lidt snobbet? Lidt snobbet?

Hejsa i alle :o)

Jeg har lagt mærke til at folk herinde (ikke alle så ikke føle jer ramt), kan være en anelse sarte og måske endda snobbet, hvad angår velkomst af nye hunde. Synes folk afviser hunde, hvor jeg synes det er heelt uden grundlag. Kan ikke se grund til at afvise hund, med mindre der gøres noget ulovligt.

Jeg synes klart bedst om billeder og godt med tekst, men giv nu lige folk en chance :o) Det skader og rammer jer jo ikke, at sige velkommen og der så efterfølgende bliver fyldt på med billeder og tekst :o) Og selv hvis det ikke er ligeså fantastisk og perfekt som andre ønsker deres profil, så elsker de nok ikke deres hund mindre, og det gør jo i virkeligheden ikke ondt at hunden kommer herind, er vel bare at undlade karakter og profilen generelt?

Jeg elsker at se folks profiler med alt muligt lir, men ændrer ikke min mening om hunden :o) Og synes ikke dårligere om ejeren, er bare ikke alle der har tid eller måske skillz til alt det smarte :o)

Bare en tanke, for jeg ville være pænt ked af det hvis folk afviste min hund, da især hvis det bare var fordi jeg ikke havde flere billeder endnu smiley Man er jo bare iiivrig efter at få sine dyr herind tænker jeg smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt snobbet?
  • #1   21. jan 2010 Er helt enig smiley

• #2   21. jan 2010 Også helt enig her!

• #3   21. jan 2010 Ja jeg er simpelthen så træt af, at man ikke kan se hvem det er der afviser GRRR. Ja er da træls med kun ét billede, men lad nu lige folk komme igang ik? :o) Og skader sgu ikke at byde velkommen, selvom man gerne ville se og høre lidt mere, det gør jo bare ejeren glad :o) Er heldigvis ikke selv blevet afvist, men gør ondt når jeg kan se andre afvises uden at have gjort noget ulovligt - det er jo deres kæreste eje de stolt vil vise frem, om man så selv ville gøre det anderledes er da fuldstændig ligegyldigt!

Hvis man skulle skrive grund, tror jeg næsten færre ville gøre det, for er da lidt til grin nogle gange, og efter min mening fuldstændig ubegrundet. Vis ansigt hunde-snobber, så vi også kan dømme jer smiley

• #4   21. jan 2010 Og forstår bare ikke hvad de får ud af det?? Selv de hunde der måske ikke siger mig så meget, byder jeg da velkommen, alle har da ret til at vise deres hund frem :o) Hvad får folk til at føle de bestemmer dem slags :-S Så længe loven overholdes (egen hund), så byder jeg alle velkommen, og hvis jeg ønsker flere billeder så skriver jeg det i velkomsthilsnen HIHI.

• #5   21. jan 2010 Og før blev den sødste bette hvalp afvist de 50 gange det kræves, hvor vi kun var 6-7 der sagde velkommen. Der stod ikke super meget, men der stod det mest nødvendige, og er ikke til at vide ALT med helt ny hund, slet ikke hvis det er første. Der var også kun ét billede, men sig dog velkommen og spørg efter flere! Det ene billede var så ganske sødt og tydeligt billede af hunden. Og hvis man ikke ud fra ét billede kan bestemme om den skal have høj, så lad da bare være med at bedømme, er jo ikke tvungen at bedømme alle hunde der kommer ind.

Hvis en "afviser" ser denne tråd, vil jeg meget gerne høre forklaring. Kan også bare være mig der er for mild og godtager hunde "reglerne" ikke synes skal godkendes - lover ikke at svine eller noget :o) Ønsker bare forståelse, for synes det er lidt synd hvis det ikke skader hundene kommer herind :o)

• #6   21. jan 2010 Diego - nej jeg oplever heldigvis heller ikke nogen hvor det hele fejler :o) Og det mindste man kan gøre, er da at skrive hvorfor, så folk har en ærlig chance for at leve op til de "høje" krav nogle herinde åbenbart har :-S

• #7   21. jan 2010 Er heller ikke så vigtigt når man stemmer ind, synes bare det er mest hensigtsmæssigt hvis man får grund når man afvises. Og hvis man stemmer ind (halvt), så skriver jeg gerne at jeg ønsker flere billeder :o)

• #8   21. jan 2010 Jeg afviser meget sjældent, og hvis jeg gør er det KUN hvis billedet/billederne er så utydelige, at man ikke kan se om det er en hund eller noget andet, hvis hunden uden nogen tvivl er en ulovlig race, hvis der kun er 1 billede og det er af flere hunde eller hvis jeg ved med sikkerhed at hunden ikke tilhører brugeren.

Hvis der kun er få billeder og meget lidt tekst byder jeg velkommen og skriver at jeg giver en bedømmelse, når der kommer mere på eller også undlader jeg bare at byde velkommen, men afviser ikke.

Jeg synes også folk lige skal have en chance for at lære HG at kende. Det samme gælder m.h.t. stemmer. Jeg skulle da være her et stykke tid før jeg fandt ud af at man ikke bruger lav og middel *G*

• #9   21. jan 2010 Jeg afviser kun hvis den ligger under forkert race

førhen bød jeg velkomme og skrev sød hund men den ligger vidst under forkert race
    men så var der en der havde fået en (hvad hun kaldte) gravhund fra et internat som gik helt amok over det
    og at jeg jo for h....... Ikke kunne vide at hendes hund ikke var reneacet når den ikke havde stamtavle ?????? (ja jeg var jo så ikkenlige klar over at alle hunde var renracede indtil det modsatte ve bevidst) så siden har jeg trykt afvis hvis hunden ikke ligner den race den ligger under
    ellers er det hvis der kun er et billede og man slet ikke kan se hunden eller flere hunde på én profil

• #10   21. jan 2010 Hov glemte lige at sige at før omtalte hunds eneste lighed med en gravhund var at den havde korte ben smiley

• #11   21. jan 2010 Tak for gode svar :o) Og jeg er ganske enig. Den hund jeg omtalte før, lå ifølge min viden under rigtige race, og selvom der kun var ét billede, så vare det ganske tydeligt og hunden var bedårende. Det var deusden en hvalp hun ikke havde haft længe.

Er helt iorden at afvise en gravhund, hvis den er alt andet - men synes selvfølgelig begrundelse er nødvendig. Super ærgeligt når folk reagerer så negativt, og kan godt forstå det så er nemmere at afvise. MEN som med mennesker kan man godt se lidt forskellige ud :o) Har fundet mange hunde af Parson racen som Koko ligner på en prik, men også flere som mener hun ikke er den race, fordi hun har tendens til at få ekstra pels (sådan lidt fimmer halløj uden på den "rigtige"). Men mødte en opdrætter af racen, som sagde det med pelsen var notmalt, og viste mig hvordan man "hev" den af. Og så synes jeg da at det er lidt træls når folk påstår min hund ikke er ægte, når jeg ved den er - ikke at jeg ville elske hende mindre hvis hun ikke var :o) Folk er tit lidt hurtige til at bestemme hvad der er rigtigt. Hehe men dit tilfælde med "gravhunden" lyder dog fair nok smiley

• #12   21. jan 2010 Diego
    ja det gør jeg
    men det er måske sket max 10 -15 gange i al den tid jeg har været her

• #13   21. jan 2010 Sabina
    ja man kan helt sikkert se forskellig ud, men ikke SÅ forskellig, og hun havde jo oven i købet købt den på et internat uden nogle papirer hendes race bud var en ren formodning

• #14   21. jan 2010 Haha ja nogle er helt ude i hampen :o) Koko er dog også gennem dyrelæge der havde fået hende ind uden at kunne finde ejer (heldigvis for han mishandlede hende), har derfor ikke tavle eller noget på hende, men hun er godkendt som Parson af både dyremanden og Parson avlere hvor en af dem har vundet DM i alt muligt smart med hans egne :o)

• #16   21. jan 2010 Jeg afviser hvis der kun er 1 billede, billederne er slørende eller billedet ikke forestiller hunde. Men det er sjældent jeg er ude på forsiden.

• #17   21. jan 2010 Hvordan er man iøvrigt være snobbet hvis man afviser en profil der ikke levet op til reglerne fx.?

• #18   21. jan 2010 Har skam heller ikke sagt at man er snobbet hvis man begrunder med at det ikke lever op til reglerne, men de regler er det ikke kun ulovlig race eller hvis det ikke er ens egen hund?? :o) Hvis billedet er ganske tydeligt, ser jeg ingen grund til at afvise hvis der kun er ét billede, men så notere man ønsker flere billeder :o) Gør jo ingen skade at billederne kommer efter, så ser ingen grund til at afvise staklerne.

• #19   21. jan 2010 jeg (andré) er en af dem der IKKE bare siger velkommen til alt og alle, da jeg synes man godt lige kunne bruge 5 minutter på at tage lidt billeder (mere end et, hvor hunden kigger væk) og skrive noget om hunden... det tager jo ik 13 timer og lave en ordenlig profil....

• #20   21. jan 2010 Forstår slet ikke de mennesker som vælger at afvise en hund herinde. Synes lige man skal give folk chancen for at komme igang. Og hvis man lige har fået sin hvalp og gerne vil have en profil herinde er det jo ikke sikkert at man ligger inde med så mange billeder af hunden. Jo ikke alle der ejer et digitalkamera. Og det kan da absolut ikke skade nogen at byde en anden hund velkommen. Hvis man er så meget imod at byde en hund velkommen, så lad være, men der er da ingen grund til at afvise den i hvert fald. Ja, bare min mening.

• #21   21. jan 2010 Heelt enig lea - derfor min tråd. Kan ikke se hvorfor man skal gå så meget op i om andre kommer herind, at man afviser fordi folk ikke synes profilen er "ordenlig" - hvem bestemmer hvor meget der skal gøres??! Og kan da ikke skade mig, min hund eller min profil, at sige velkommen til en der ikke har fået så meget på som jeg. Hvis man synes den ikke er god nok, så hop dog videre til noget du kan lide :o) Derfor jeg finder det lidt snobbet at afvise folk, der overholder de lovmæssige regler :o) Er da heller ikke alle hunderacer jeg synes er lige fantastisk, men alle er da velkommen, og så undlader jeg bare at kommentere. Vi synes jo alle selv at egen hund er mest fantastisk og hvad har vi, men det gør da ikke at andre ikke har samme kærlighed for deres hund smiley

• #22   21. jan 2010 Og André - er jo ikke alle der kan klare de ting på 5 min smiley Eller som lige har et kamera ved hånden. Og hvis hunden er uden tavle og man har haft den i 1 time, så er det ski lidt svært at skirve side op og side ned om den - giv nu lige folk en chance :o) Man er jo bare ivrig efter at vise den frem HIHI.

Kommentér på:
Lidt snobbet?

Annonce