kalle igen igen - Urolig hanhund {{forumTopicSubject}}
Min søde dreng er 1,5 år gammel. Han er en sund, rask og meget aktiv dreng. Han er meget opmærksom på lyde og gør ofte, dog kun når jeg er hjemme (han vil meget gerne fortælle sin mor, når der er en mulig fare).
Når Kalle og jeg er på besøg ude, kan Kalle ikke finde ro, til trods for at vi er kommet de samme steder siden han var hvalp. - Han køre sig selv op, rejser sig hele tiden, gør et meget højt og skingert gø. Han bliver tydeligvis stresset.
Hvordan hjælper jeg ham, så han lære at slappe af?
Jeg har gerne hans eget tæppe med som ligger ved mig, så han kan være tæt, sådan har det altid forgået. - men intet syntes at hjælpe, hvis jeg lader ham gå rundt, der hvor vi er på besøg, stiller han sig gerne bare ved døren og gør.
- Det skal siges at han meget gerne vil hen til f.eks. min søster, men kan kun være der i 2 min. og derefter står den på konstant gøen.
Gode råd og vejledning søges?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Vedr. besøg så har min også altid haft svært ved at finde ro nye steder. De steder vi er kommet ofte siden han var hvalp er ved at være nogenlunde, men helt nye steder er han også urolig.. han gør ikke.. men ligger sig ikke ned og slapper af. Tror meget af det kommer med alderen... Jeg tager snor på Elmo, hvis han ikke kan finde ro, så ligger han sig ned og slapper af.
okt 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 32 Svar: 133
Jeg har dog aldrig prøvet at tage snor på ham, men det er da et forsøg værd, er bare i tvivl om det har nogen effekt...!
dec 2008
dec 2008
okt 2005
dec 2008
Jeg har også undret mig over det med at gø.. min gøede aldrig, og inden for de sidste par måneder passer han bare meget på... underligt... ved ikke om det bare er en fase, som de skal igennem...
okt 2005
2 års alderen, det ville være guld værd, jeg tror kalle er typen som trækker den til hán bliver 3 eller 4 år, enten så er man en bandit eller også er man ikk... haha..
dec 2008
ÅHHHH håber da Elmo bliver blid som et lam, når han bliver 2 år.. han er mit livs kærlighed.... men men men.. gerne lidt mere afslappet.....
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 11
Hvis i transportere ham i en hundekasse/bur i bilen, så prøv at tage den med ind, der hvor i er på besøg. Hvis i lukker hunden ind i kassen/buret er det ofte beroligende for hunden da den i buret på en måde er hjemme. Ikke at sige at hunden konstant skal være lukket inde, men hav buret åben evt. med mad og legetøj om dagen og hvis nødvendigt lukke hunden ind i buret sent om aftenen ved sengetid.
Kender til flere der gør det, hvilket har vist sig at være en stor hjælp for hunden og ejere
kalle igen igen - Urolig hanhund