2.321 visninger
|
Oprettet:
Import fra et eu land {{forumTopicSubject}}
Hvis man nu ønsker at få en hvalp hjem fra Slovakiet, som er et EU land, kommer der så moms på hvalpen, som ved import fra USA?
Hvis hvalpen bliver fløjet hjem, kommer der så nogle udgifter på? - mener at have hørt noget med den skal undersøges af dyrlæge og noget andet jeg ikke kan huske.
Hvis man henter hvalpen inden den er 12 uger, kan den så tages med som håndbagage?
Skal den så der undersøges af dyrlæge ved ankomstentil DK?
Hvis der er mere jeg skal/bør vide, må i endelig ikke holde jer tilbage...
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
jeg har hentet hund i udlandet (EU) et par gange snart og min den nye henter jeg her midt i feb fra slovenien også EU.
de fleste selskaber tillader at du ager hunden med i kabinen det er ikke noget med alderen men noget med vægten, og det sviner lidt men det mest nomale er at hund og taske må veje 8 kg og at tasken den skal være i skal holde sig inde for nogle mål mener det er 40X23X25 cm
nej der kommer ikke moms på den fra et EU land (og heller ikke altid fra usa jeg kender folk som både har skulle betale og andre som ikke har skulle betale det er hvis noget med om du har den i kabinen eller om den sendes som fragt)
ja den skal kontroleres af dyrelæge eller ratter sagt dine papir skal konterolres af dyrelægen også fra et EU land..
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 474
nov 2005
har du prøvet at indpoter hunde fra usa??
jeg kender mange der har alle dem som har hentet hvalpe selv og har haft dem med i kabinen har ikke skulle betale mons men dem som har hentet voksne hunde og har fået dem fløjet over i fragt rummet har skulle betale moms.
jeg har ikke selv prøvet det fra usa i nu men kommer nok til det snart, men den forklaring jeg fik på det da jeg spurte til hvorfro nogle skulle og andre ikke skulle var at hvis du selv hentede den og hade den med i kabinen så blev den betragtet som personlig eje og derfor slap du for moms og hvis den som voksen feks blev fløjet i fragtrummet og du bare henter den i lufthavnen så blev det betragtet som fragt gods og derfor skulle du betale moms som med alle andre ting du fragter ind ..
nov 2005
nov 2006
Det var godtnok i tysk TV, men der gælder vist nogenlunde samme regler som i DK, da det jo er EU regler mht indførsel Hidtil har frimængden i Tyskland været 175 euro, men er nu steget til 430euro fra og med 1. december 2009
Hvordan det lige netop er i Dk kan jeg dog ikke sige
nov 2005
jeg har lige prøve at søge på nettet for at finde andet ind hvad alm personer mener og fandt lidt inde på københavns lufthavns hjemme side der skriver de i Vejledning for dyr der bliver sendt som fragt
3. Når grænsedyrlægen har godkendt forsendelsen skal du videre til SKAT.
Alle forsendelser der kommer fra 3. lande skal fortoldes. SKAT ligger på samme adresse som grænsedyrlægen. Kontakt SKAT i din egen region hvis du har spørgsmål om indfortolding.
altså at som fragt skal du fortolde den
men det skriver de intet om i Vejledning for rejse med dyr der er passagerledsaget
der skriver de at du skal få foretager kontrollen af dyr og dokumenter og så til rød udgang...
måske de har skrevet det forkert inde på deres hjemme side ved det ikke men det bekrafter jo det som jeg har hørt fra flere som har prøvet det selv.
nov 2005
nov 2006
nov 2005
de skriver intet om at du skal fortolde en hund som er passagerledsaget
men det skriver de tilgengæld med hunde som sendes som fragt
nov 2006
nov 2005
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 129
Fra USA: du skal betale moms/told af købsprisen på hunden, så hvis du er lidt snu aftaler du med opdrætter at lave en fiktiv salgskontrakt på et latterligt salgsbeløb- eller opdrætter skriver at det er en gratis/bytte hund.Du vil altid skulle betale for hunden, men eftersom du ikke har givet noget for hunden er det tolden der sætter prisen, og det er ikke mange kroner(typisk 2000 kr som du så skal betale moms af)dertil skal du påregne dyrlægetjek i lufthavnen som koster ca 400 kr pr kvarter!!.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Det kræver kun at papirerne er i orden og kravene for at få importtilladelse kan læses på fødevarestyrelsens hjemmeside. Når man henter fra et eu-land skal hvalpen ikke over grænsedyrlæge ved ankomst til dk, men man kan gå/køre direkte gennem tolden.
Hvalpen kan tages med som håndbagage i flyet hvis den ikke vejer for meger. Det er vigtigt at tage kontakt til flyselskabet om spørge om kravene...
Jeg har hentet flere hunde i eu-lande og har aldrig haft problemer. Jeg har dog haft mine hvalpe i lastrummet da de var for store til at måtte komme med som håndbagage.
Jeg vil anbefale at starte ansægningen om importtilladelse fra fvs op 30 dage f'ør da de kan stille krav om at der indhentes rabiesoplysninger fra de lokale veterinære myndigheder inden tilladelsen gives.
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 11 Svar: 130
Jeg skulle betale told af hundens købspris.. og det var dyrt.. Men havde som Tenna beskriver fået lavet en fiktiv købskontrakt fra opdrætter.. Skulle også betale for dyrelægetjekket, og ophold i lufthaven.. og til det vil jeg sige at i skal ALDRIG tage en hund hjem i en weekend.. Det kostede mig 2000kr i ophold på en ½ time.. fuldstændig vandvittigt..
Import fra et eu land