min hund jager katte, hvordan stoppe {{forumTopicSubject}}
Saga er meget vild efter katte. Hvis hun ser en i haven, bliver den jagtet indtil den selv finder ud, og hun prøver meget ihærdigt at følge efter den ud af haven.
Når vi går tur og vi møder en kat, samme tur og hun kan være helt umulig at holde i snoren fordi hun bliver så ivrig.
Vi tror det er det med at kattene altid løber når de ser hende (dog er der nogen som bare stiller sig midt på vejen og er ligeglade, men sure).
Hvad gør vi for at vænne hende lidt af med det ? og kan det overhovedet lade sig gøre ?
Hvad gør politiet med deres hunde ? de har vel alle samme instinkt ?
Vi har ildere herhjemme, som hun er meget glad for og passer meget på, så hun er vandt til små dyr.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
jeg har 4 katte og hunden er glad for dem.
MEN hvis en kat krydser vores vej er jeg ved at flyve gennem luften
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Men ellers er jeg enig -det er nok ikek helt nemt attræne væk.
Mit bud ville være at holde hunden i snor i haven en periode, og så være klar med VIRKELIGT lækre godbidder (eller hvad der nu tænder hunden). Når der kommer en kat, gælder det så om at aflede hunden og rose når der er kontakt.
Måske hunden så kan lære at forbinde katten med "moar har kiksere".
-men som sagt. Det er nok ikke noget der sådan lige er gjort
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Alle jagthunde f.eks. skal udvise tilstrækkeligt respekt for hårvildt, incl. katte, til at man kan stoppe dem.
Som oftest fløjter vi vore hunde "hjem" eller "dæk", men det er aldrig tilladt at forfølge hårvildt.
Man skal simpelthen indlære hunden en eller anden "stop" kommando, som konsekvent bruges, hvergang der er en kat i sigte.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 220
løsning (den der virkede for mig that is) lydigheds træning, kommando ord "min". så hver gang han så en kat og begyndte at sætte i løb sagde jeg "Min", og så vidste han godt det var no go. plusset er at kommandoen kan bruges i rigtig mange tilfælde:)
uanset hvad du ender med, så bare husk at det kan løses. shit load af tålmodighed og godbidder/legetøjs belønning:)
min hund jager katte, hvordan stoppe