{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

hund nummer 2 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har kigget og søgt i de gamle emner da der jo tit bliver spurgt om det her men kunne ikke finde noget relevant.
Jeg har jo en tæve på ca 15 måneder og leger med tanken om en hund nr 2.
Jeg vil helst have en tæve mere men kender nogen der har huskyer som siger at 2 tæver i en flok skaber problemer. Gælder det også hvis der kun er 2?
Hende jeg har nu er bestemt ikke dominerende men kan derimod lege med alle (og er steraliseret) og en evt hund 2 skulle jo også være en hund der er glad for andre og ikke en race der bliver køns-dominerende.
Så hvilke køn har jeres mini hundeflokke?
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund nummer 2
  • #1   7. jan 2010 Det bedste vil være at vente til din nuværende hunde er mentalt voksen, altså omkring 2 år. Dette gør det nemmere for hundene at finde ud af rangordenen.

• #2   7. jan 2010 Vi har en af hver

• #3   7. jan 2010 Tak smiley det er godt at vide!
    Men det bliver sikkert ikke til noget så det er mest et 'hvis nu at' spørgsmål smiley

• #4   7. jan 2010 her i huset har vi 4 basset hound, nogen gange 5 når vores plejehund er på ferie.

Mine egen flok består af 3 tæver, i alderen 5 og 2 år samt den yngste på 9 mdr og en hanhund på knap 2. Plejevovsen er også en tæve og hun er 2 år.

Der er aldrig problemer med mine tæver indbyrdes. De er kærlige og respektfulde over for hinanden. Der hvor vi har problemer, det er med forholdet tæver og hanhund. mine tæver rotter sig sammen mod hanhunden og bøllebanker ham. Og han får tæv af de to ældste tæver fordi de simpelthen ikke gider at han er så aktiv og hele tiden driller dem.

Så vi har måtte tage konsekvensen, og sat vores han til salg, han fortjener ikke at blive moppet af striglerne.

Jeg har for mange år siden haft to cocker spaniels, begge hanner. Havde aldrig problemer med dem.

med venlig hilsen Gitte

• #5   7. jan 2010 Jeg har 2 tæver (en i pleje på 1 år Sascha) og min egen tæve Misty på 5 år. Så har jeg en hanhund Joey på 2 år. Det går rigtig godt :O) Misty psser sig selv og bestemmer selv om hun vil lege med dem. De to unge bøller leger hele tiden sammen :O)

For nogle år siden da misty var halvandet år ca havde vi en lille tæve Angel som vi fik fra hvalp, da hun blev ældre kom der magt kampe så det battede. Så hende gav vi væk til et godt hjem.

Så jeg synes bestemt man skal vente til den tæve man har er mentalt udviklet og voksen, så der ikk er for lille alders forskel mellem dem. For det kan ende grimt.

• #6   7. jan 2010 Jeg har 2 tæver. Lotus på knap 5 og Kaido på knap 2....... Derudover har vi overhovedet i familien, Blackie. Begge tæverne har en enorm respekt for Blackie på den gode måde. De passer så godt på ham:-)

Men hvor er jeg glad for at der er 3 år imellem mine tæver. Der er INGEN magtkampe og har ikke været optræk til nogle overhovedet. Lotus er efter Blackie i hierakiet og Kaido er nederst. Det er INGEN af dem i tvicl om og det har IKKE kostet kampe!!!

Og tøserne har en utrolig stor glæde af hinanden, for Lotus er bestemt ikke for gammel til at lege, men samtidig kan hun opdrage lidt på Kaido:-)

• #7   8. jan 2010 Tak alle sammen smiley
    Har kigget på div græske, polske og portugisiske hunde samt galgoer..
    og er sikker på at 90% af de hunde ville kunne med coda og de er jo søde og dejlige alle sammen men ville lige høre for at være sikker smiley

Kommentér på:
hund nummer 2

Annonce