familieforøgelse..bliver han jaloux? {{forumTopicSubject}}
nu er det jo såden at vi har en lille en på vej
og jeg kommer lidt til at tro at der bliver noget jalouxi...
Tyson er en stor hund på næsten 3 år.. han har altid været den store baby, han har fået lov at være midtpunkt, og er bare nr 1 hele vejen ;o) han er vant til at få meget opmærksomhed, og med meget mener jeg MEGET... jeg prøver at trappe lidt ned nu... men jeg er bare lidt urolig for hvordan han bliver når baby kommer.. for der vil nok ikke være rigtig meget tid til ham de første måneder (nar jeg jo lige skal finde ud at at være mor)...
jeg havde egentlig bare tænkt mig at være sammen med ham og baby - og vise ham den lille ny og prøve at involvere ham (så meget en hund nu kan indvolveres)
men bliver lidt urolig alligevel... han kan godt finde på at demonstrere hvis han føler dig glemt (tisser en lille tår indenfor på tæpperne)
og nu kom jeg så til at tænke på hvad der mon kommer til at ske når baby kommer?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.055
Jaloux tror jeg nu ikke hunden bliver (det mener jeg ikke er en egenskab hunde besidder), men måske hunden viser frustration o.l. hvis ikke den får opmærksomhed/aktivering nok.
Baby har da godt af frisk luft, så der er da rig mulighed for masser af gåture med hund og barnevogn, og mens baby sover, kan der jo osse laves noget med hunden (når der ikke lige skal købes bleer, gøres rent og og og *G*)
Så ja -jeg tror bestemt det kan gå glat, hvis bare man sørger for ikke helt at glemme vovsen midt i baby-ræset:o)
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
Held og lykke med de 2
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Det gider han slet ik...
Så for guds skyld! - Husk at han også er der og sørg for alenetid på evt. gulvet med ham uden babyen
Og tillykke
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 386
okt 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 541
jeg glemmer ham ikke ;o) og vil også prøve at gøre det til noget dejligt i hans liv med baby ;o)
havde bare hørt fra nogen veninder at deres tidligere hunde ikke kunne kapere at der kom et nyt medlem i familien.. men tænker lidt at det måske var dem der ikke helt kunne kapere både hund og barn...
og han elsker jo børn (dem vi passer), de børn han ser er dog mellem 2 og 10 år så jeg tror ikke han bliver ligeså vild med baby da den jo ikke kan lege og kæle... men der skal nok være gode chancer for at det lykkedes :o)
det lettede hjertet :o) tror bare jeg kom i panik efter de ubehagelige historier der kommer når man venter sig
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 194 Svar: 16.740
Hvis I ellers har en naturlig tilgang til det skulle det nok kunne gå :o)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 194 Svar: 16.740
familieforøgelse..bliver han jaloux?