{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

familieforøgelse..bliver han jaloux? {{forumTopicSubject}}

nu er det jo såden at vi har en lille en på vej
og jeg kommer lidt til at tro at der bliver noget jalouxi...
Tyson er en stor hund på næsten 3 år.. han har altid været den store baby, han har fået lov at være midtpunkt, og er bare nr 1 hele vejen ;o) han er vant til at få meget opmærksomhed, og med meget mener jeg MEGET... jeg prøver at trappe lidt ned nu... men jeg er bare lidt urolig for hvordan han bliver når baby kommer.. for der vil nok ikke være rigtig meget tid til ham de første måneder (nar jeg jo lige skal finde ud at at være mor)...

jeg havde egentlig bare tænkt mig at være sammen med ham og baby - og vise ham den lille ny og prøve at involvere ham (så meget en hund nu kan indvolveres)

men bliver lidt urolig alligevel... han kan godt finde på at demonstrere hvis han føler dig glemt (tisser en lille tår indenfor på tæpperne)

og nu kom jeg så til at tænke på hvad der mon kommer til at ske når baby kommer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  familieforøgelse..bliver han jaloux?
  • #1   5. jan 2010 ikke fordi jeg har nogen arfering på det punkt, men tror det afhænger meget af hvordan man håndterer baby + hund.
    Jaloux tror jeg nu ikke hunden bliver (det mener jeg ikke er en egenskab hunde besidder), men måske hunden viser frustration o.l. hvis ikke den får opmærksomhed/aktivering nok.

Baby har da godt af frisk luft, så der er da rig mulighed for masser af gåture med hund og barnevogn, og mens baby sover, kan der jo osse laves noget med hunden (når der ikke lige skal købes bleer, gøres rent og og og *G*)

Så ja -jeg tror bestemt det kan gå glat, hvis bare man sørger for ikke helt at glemme vovsen midt i baby-ræset:o)

• #2   5. jan 2010 Har heller ingen erfaring men ved bare i ikke må glemme ham.. gorde mine forældre (altså glemme at han også er en del af familien) og det endte med aflivning fordi han bed mig smiley

Held og lykke med de 2

• #3   5. jan 2010 Jeg har siddet på første række til at se min veninde forsømme sin hund da hun fik sin datter. Hunden tror jeg ikke er jaloux, men det resulterer i at han intet vil have med datteren at gøre nu hvor hun er to år gammel og synes at det er hyggeligt at nusse med ham.
    Det gider han slet ik...

Så for guds skyld! - Husk at han også er der og sørg for alenetid på evt. gulvet med ham uden babyen smiley

Og tillykke smiley

• #4   5. jan 2010 Da jeg fik min datter for 3 år siden gjorde jeg det at jeg satte liften ned så de kunne se hvad der var. Havde 2 rottweiler, tæve og hanhund på det tidspunkt. Det er vigtigt at hunden er med i alt så den også lærer at omgåes med barnet. Hvis man husker det blir de de bedste venner når barnet er lidt ældre. Min datter er utrolig glad for vores hunde, nu 4 rottweilere og det tror jeg er fordi hun altid har haft dem så tæt på. Self går der lidt tid fra din hund men det er jo ikke værre end som så. Bare i ikke glemmer ham så skal det nok gå

• #6   5. jan 2010 pyyh :o)
    jeg glemmer ham ikke ;o) og vil også prøve at gøre det til noget dejligt i hans liv med baby ;o)
    havde bare hørt fra nogen veninder at deres tidligere hunde ikke kunne kapere at der kom et nyt medlem i familien.. men tænker lidt at det måske var dem der ikke helt kunne kapere både hund og barn...

og han elsker jo børn (dem vi passer), de børn han ser er dog mellem 2 og 10 år så jeg tror ikke han bliver ligeså vild med baby da den jo ikke kan lege og kæle... men der skal nok være gode chancer for at det lykkedes :o)

det lettede hjertet :o) tror bare jeg kom i panik efter de ubehagelige historier der kommer når man venter sig

• #7   5. jan 2010 Han vil vide at en baby er en man skal beskytte og elske hvis han ellers får lov og ikke bliver glemt.

Hvis I ellers har en naturlig tilgang til det skulle det nok kunne gå :o)

• #8   5. jan 2010 Tror det er MEGET vigtigt at hunden ikke oplever noget som helst skidt omkring baby. Dvs. I skal være gode til at aflede og ignore og ikke bruge straf eller skæld ud af hunden omkring baby så hunden forbinder denne med noget negativt ...

Kommentér på:
familieforøgelse..bliver han jaloux?

Annonce