{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Hurtta sele {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have købt en sele til min hvalp, men er lidt i tvivl om hvilken model jeg skal vælge.
Jeg har kigget på hurttas pro seler, men vil gerne høre folks erfaringer med de to forskellige typer?

(link fjernet)
(link fjernet) <-- Er lidt i tvivl om man må bruge denne model til hvalpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtta sele
  • #2   3. jan 2010 Det har noget at gøre med faconen, og bredden på din hund.
    T selen går hen over brystet, y selen har strop mellem benene. T-selen kan jeg ikke bruge, da den genere hendes skulderled ved selen går tværs over brystet. På t-selen sidder ringen til snoren løst, hen over selen ved ryggen, dette kan være generende hos langhgårede hunde, da der hurtigt kan sætte sig pels fast. Y-selen har strop mellem benene, og ringen sidder fast.

    Men hvis du kigger på Hurrta, så prøv også at kigge på Wolfsong. Kender snart mange der har skiftet fra Hurrta til Wolfsong seler, da de er af det samme, men folk synes de er bedree kvalitet og holder bedre :-))

    Jeg bruger selv K9 og er rigtig glad for den smiley


  • #4   3. jan 2010 Ina- K9 kunne også sagtens være en mulighed:) Synes bare den virker lidt voldsom.
    Wolfsong kigger jeg lige på:)
    Jeg synes bare jeg har læst herinde, at den der går over brystet ikke er så god til hvalpe.

    *Canis familiaris* < 3- Jo jo jeg forstår sagtens:)
    Jeg havde den i link nr. 1 til min gamle hund, og var rigtig glad for den, men det betyder jo ikke nødvendigvis at den er bedst til min nuværende hund:)

    Karin- Har bare endnu ikke fundet en butik som forhandler dem


  • #5   3. jan 2010 Jeg brugte præcis t-selen da min var op til seks måneder, dette var fordi, det var der hun var stærkest også som helt lille. Og vil hellere have hun trækker med brystet, istedet for skuldre. Men igen, jeg har aldrig pr'øvet y-selen. har bare hørt den skulle være bedre end t-selen på overstående grundlag. Nu her da min fyldte et halvt år, er vi røget på k9 selen. Ja den ser vldsom ud, men utrolig god at gå med, og utrolig nem at sætte på. Men vil nu også kigge lidt på Wolfsong, altid godt med et par skiftere smiley

  • #6   3. jan 2010 Camilla: Du kan prøva et gå ind på Emmas og Lunas profil. Min franske på 3 år bruger hurrta t-selen. Og min OEB Emma som er min hvalp på 7 måneder, har også t-selen på, på billederne smiley Så kan du se hvordan de sidder ved brystet smiley

  • #7   3. jan 2010 Jeg har haft begge dele. Jeg var meget glad for T-selen da kiwi var mindre. den var rigti nem at tage af og på, men en anelse irriterende at ringen sidder og dingler sådan, fordi jeg brugte sporline. Nu hvor hun er blevet ældre sidder den dog og gnaver bag forbenene og jeg skiftede derfor til den anden model.

    Den synes jeg sad ret godt og var egentlig også glad for den. Men pga den måde hun bevæger sig på sled hun den simpelthen op på indersiden med hendes skulderblade. Har dog aldrig før eller efter set nogen slide dem sådan, og det havde de i butikken heller ikke.

    Men vil også sige at det er næsten et must at prøve seler, jeg ville ikke turde andet, for det er så individuelt!!


Kommentér på:
Hurtta sele

Annonce