{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

SÅ BLEV PROBLEMET FUNDET!!! {{forumTopicSubject}}

Folk Har nok hørt at min hund tidligere havde det med at klør og bide sig omkring halen og at han kløede sig meget mere end han plejede.. Men nu har jeg fundet synderen..

Imorges fandt jeg en loppe på Ifur så nu er der blevet givet loppemiddel Bayvantic. Er der andet jeg kan gøre.. Feks. give ham lidt hviløg eller hvordan? Og nu spørg jeg lige om jeg kan gå til træning imorgen eller om jeg skla blive hjemme?

Hilsen Louise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SÅ BLEV PROBLEMET FUNDET!!!
  • #1   2. jan 2010 Lone&Michael - Med de to Buller. .:
    Vi bor kun 50 m fra vores træning plads så tror jeg tager ned og snakker med min træner.. men ja ellers holder vi os indendøre.. hehe

han har ikke nogen kurv som han bruger, men har dog en stor pude.. Skal jeg smide den ud i garagen med han tæpper og andet..
    Og så støvsuge hele huset rigtig godt???

• #2   2. jan 2010 Synes absolut ikke du skal give hvidløg, så vidt jeg har forstået er der det samme stof i hvidløg som i løg. Det skulle vist være giftigt?

• #5   2. jan 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal** : Okay jeg holder mig fra hvidløg til jeg ved om det er noget man skal eller kan bruge.

Hvor kan jeg få Trinol 810 henne?

• #6   2. jan 2010 Måske pulver er løsningen, har også set foder og godbidder med hvidløg i. Men jeg tør ikke (pyldret ja, jeg ved det), løg er nemlig giftig trods tilberedning.

• #8   2. jan 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal** : TAK!

• #9   2. jan 2010 vi har lige døjet med dem også.. vi gav tyson frontline og vaskede alt vores sengetøj, alt af tyson's tæpper og puder osv.. og så støvsugede vi to gange om dagen i en uge,over alt sofa,gulve osv.. og sprøjtede med Trinol 810.. der gik vel ca. 14 dage så var de helt væk.

• #10   2. jan 2010
    Dejligt at i har fundet løsningen på jeres problem. Vi havde akurat samme symptomer, og vi fandt også en loppe på Kalle.

Frida tåler ikke pipetterne, så vi fik nogle piller i stedet. Kan selvfølgelig ikke huske hvad de hedder. Men det har virket efter hensigten, så ikke flere lopper hos os. smiley

• #11   2. jan 2010 Et eller andet sted tror jeg det er valget mellem pest eller kolera. Pipetterne er jo også det rene gift og nogle hunde tåler også dette meget dårligt. Mine hunde får en hvidløgsdråbe i deres mad. Der skal ret store mængder til før det er giftigt, men det er naturligvis noget man skal gøre op med sig selv;))

"Hvidløg – gavnligt eller skadeligt?
    Af Group Veterinary Manager, Dyrlæge i OLIVER'S Linda Due Hansen

Nu hvor loppe- og flåtsæsonen har taget sin begyndelse og vi som dyreejere gerne vil beskytte vores pelsede venner mod de små, blodsugende bæster, opstår der tit stor usikkerhed om, hvilke produkter der er mest effektive? Skal det være medicinske remedier eller kosttilskud? Hvidløg drøftes ofte i denne sammenhæng og nedenfor vil blive gennemgået fordele og ulemper ved disse.

Hvidløg har en dokumenteret, præventiv effekt over for bakterier, parasitter samt svampe. Desuden menes de at have en gavnlig effekt på blodkredsløb, fremmer fordøjelsen og kan lindre gigtsmerter. For nogle årtier siden blev der imidlertid rapporteret, at nogle dyr blev syge efter indtagelse af store mængder hvidløg. Yderligere undersøgelser var således nødvendige til vurdering af deres sikkerhed. Planter i løgfamilien har den lighed, at de indeholder et potentielt giftigt, svovlholdigt molekyle, der kan nedbryde de røde blodlegemer og i værste fald resultere i en alvorlig tilstand med blodmangel. Symptomerne herpå er træthed, slaphed, stakåndethed, blege slimhinder og gulsot. Almindelige løg er i forbindelse hermed mest giftige, og små doser svarende til 5-10 gram rå løg pr. kilo legemsvægt kan medføre sygdom hos hund. Ligeledes kan katte udvise sådanne forgiftningssymptomer efter løgindtagelse.

En indtagelse af ca. 5 gram hvidløg pr. kilo legemsvægt menes også som en giftig dosis for de fleste dyr. Rent praktisk vil det betyde, at en hund på ca. 30 kg skulle spise 150 gram hvidløg svarende til ca. 2 hele hvidløg. Med andre ord skal der en forholdsvis stor mængde til for at skabe et reelt sygdomsproblem, men ikke desto bør man have denne viden i baghovedet, om man ønsker at give friske hvidløg til sin hund eller kat."

• #12   2. jan 2010 Vi har haft samme problem med vores Molli Schæfer/Labrador.
    Hun begyndte osse at bide sig ved haleroden og få store sår.
    Vi snakkede med dyrlægen som fortalte at vi skulle bruge Baivantic.
    Nogle hunde kan ikke tåle det spyt lopperne har og begynder at slå ud af det, der bruger man Baivantic da den hjælper inden lopperne bider.

• #13   2. jan 2010 husk at loppebehandle hans kurv osv.

Kommentér på:
SÅ BLEV PROBLEMET FUNDET!!!

Annonce