{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Hvalp til Sverige {{forumTopicSubject}}

Een af mine hvalpe født d. 1. december 2009 skal til Sverige og bo - jeg har haft kontakt med fødevare styrelsen der sender link mv - men det er for voksne hunde med rabiesvaccinationer mm - Der må være nogle herinde, der har sendt en hvalp til Sverige og kan hjælpe mig og fortælle hvad JEG som opdrætter skal gøre udover at få hvalpen chippet og reg i DKK - hvilke papirer kræves der her fra Danmark ? Ny ejer skal så ansøge om indrejse tilladelse - men det har ikke noget med mig at gøre ? Jeg er totalt i vildrede - håber nogen kan hjælpe - på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp til Sverige
  • #1   29. dec 2009 Du skal udfylde den blanket der findes for overførsel til udlandet, check DKK og se om de har en.

    Derefter skal hunden have et sundhedscheck hos dyrlægen, som skal skrive på blanketten og udstede et hundepas. Den skal have ormekur inden afrejse, og det skal ske inden den bliver 12 uger. Ellers gælder der helt andre regler, som f.eks. Sverigesgodkendelse, som du nok har set på fødevarestyrelsens hjemmeside.

    Håber det var svar nok, ellers kan andre måske bidrage med mere info.

    Held og lykke med den lille hvalp. Har selv sendt en til Finland og en til Sverige, og det var ganske nemt.


  • #2   29. dec 2009 Hov, mener at hunden skal være sendt til Sverige inden den er 12 uger, ellers er det andre regler.

  • #3   29. dec 2009 du skal lave en erklæring til jordbruksverket at du som opdrætter bekræfter at hvalpen ikke har været i kontakt med dyr der kan være rabiesinficeret og at den ikke har været uden for hjemmet.

    Ellers kig på www.sjv.se der står hvad du skal gøre


  • #4   29. dec 2009 Skicka med uppfödarens intyg att djuret har bara har vistats hos uppfödaren och inte kommit i kontakt med djur som kan bära rabiesvirus. Intyget ska vara underskrivet men kan scannas in och sändas med e-post.

  • #5   29. dec 2009 Tak Lars, det havde jeg lykkelig glemt alt om. Men det er jo den blanket der er afgørende for om hvalpen kommer ind i Sverige.

    Håber du får styr på det hele Pia.


  • #6   29. dec 2009 tak for svar - jeg har prøvet at finde en blanket på DKKs hjemmeside, men finder links til Jordbrugsværket og svensk kan jeg ikke lige forholde mig til .......... så hvad er det for en blanket dyrlægen skal underskrive - føler som om jeg går i ring ....................



  • #7   29. dec 2009 Lars M - jeg klikker mig ind på siden du har skrevet link til - og hvad skal jeg kigge efter ? er der ikke noget på dansk hvor der står hvad man skal når man sender en hvalp ud af landet ? udover det hos DKK som jeg ikke kan finde .......... suk ............

  • #8   29. dec 2009 Du kan ikke finde noget hos DKK.

    Jeg kigger lige om jeg har det min opdrætter sendte til mig - så mailer jeg det til dig


Kommentér på:
Hvalp til Sverige

Annonce