6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
opråb til alle hundeejere. (tillæg) {{forumTopicSubject}}
jeg er kommet til at se der er et punkt i mit tidligere indlæg som jeg har glemt. så jeg tillade mig at genposte det.
nu husker jeg de sidste to år her på hg - der kom i forbindelse med nytåret den ene efterlysning efter den anden fordi de kære hunde blev bange og stak af.
vil i ikke godt gøre følgende de næste dage -- for jeres hundes skyld.
luft ikke uden snor - heller ikke selvom jeres hunde normalt kan kaldes ind. et kanonslag eller heksehyl der kommer ud under hækken kan skræmme selv den mest lydige hund.
brug ikke flexliner. de er lette at knække for en skræmt hund.
tjek jeres linier - både kabinharger og selve snorerne for defekter der kan få dem til at springe.
tjek hundens halsbånd. er det intakt. holder spænder osv ordentligt - selvom der bliver rykket hårdt i dem. er de rent faktisk stramme nok eller kan hunden vride sig ud af det.
gå med jeres hunde i haven - luk dem ikke bare ud på egen hånd. der er onde mennesker der ude og man ved aldrig hvad der bliver kastet over hækken
stol aldrig på at andre holder øje med jeres hund -- så gør det altid selv.
det er så få dage det drejer sig om at være påpasselig. og det tager så lidt af din tid lige at tjekke op. gå også gerne hegn igennem for en sikkerhed skyld.
en skræmt hund er en farlig hund - og der er ingen der ønsker at deres hund skal ligge bange under en varanda eller i et brændeskur nytårs aften fordi du ikke lige gad at tage disse forbehold.
godt nytår --
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
Det kan vist ikke sendes tit nok i denne tid!!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.985
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Svar: 70
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Har selv en bange hund og ved hvilket mareridt det er i den her tid for den stakkels dreng
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 130
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
maj 2007
mar 2008
det her er desværre en tid hvor selv den mest rolige omgængelige hund kan blive bange.
jeg har kun mine hunde i en fast snor - deres halsbånd og seler bliver spændt ekstra stramt i disse dage og de får ikke lov at komme i haven uden opsyn.
så sent som igår fortalte en bekendt mig om deres gode venner hvis lille hund lige var smuttet med en gæst ud og ryge alle troede de andre så efter den. de fandt den to dage efter i en brændestabel - fuldstændig skræmt fra vid og sans.
der er så mange klassiske eksempler på at det går galt i disse dage fordi man gør som man plejer.
men brug nu lige de fem min på at tjekke disse ting. hold hunden tæt hos jer på jeres ture. det er så få dage det drejer sig om og efter den 1 januar kan de igen løbe frit og mundre sig
maj 2007
Jeg tror at der skulle have stået: "gå med jeres hund UD i haven"
maj 2007
Der var faktisk en nytårsaften (tror jeg nok) hvor en herinde havde lukket sine hunde ud i haven. De var ikke bange for fyrværkeri. Men så var der et par knægte, der synes at det var sjovt at kaste en raket ind til hundene EFTER at de havde tændt den..... Behøver jeg at fortælle mere?
maj 2007
Denne hund tog fyrværkeriet i munden!!! Så det var ikke fordi den blev bange.
mar 2008
jeg husker også sagen med den hund sidste år der tog et kanonslag i munden.
men det er nu ikke kun derfor. gå med hunden ud i haven og hold øje med den. det er helt fint hvis man er 110 procent sikker på haven er helt lukket. og at ingen er kommet til at glemme en låge osv. lige i disse dage kan en skræmt hund komme langt jo mere bange den bliver. hvorfor tage chancen.
jeg bor selv på landet hvor jeg har rig muighed for at lufte uden line. men det her er bare en tid hvor de lokale unger fra en landsby syntes det er sjovt at køre ud i skoven og teste deres ulovlige fyrværkeri. så jeg løber ingen chancer
maj 2007
Nej, den overlevede det ikke. Hovedet var sprængt væk:-(
opråb til alle hundeejere. (tillæg)