657 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Chokeret. Chokeret.

Her i dag da jeg var ved at ordne noget i garagen, og havde lukket hundene ind i gangen hvor de plejer at være når de er selv, hører jeg Chips gø.
Går ind for at tjekke hvad det kan være, de plejer nemlig aldrig at gø uden grund.
På vej ind hører jeg gøen, knurren og snerren (er ret sikker på at det kun var Chips) og da jeg kommer ind sidder de begge i deres sofa, Laika helt oppe i det ene hjørne med ørene tilbage med et forkert/usikkert udtryk i ansigtet. Når ikke at registrere ikke Chips kropssprog og mimik.
Får hevet Chips på gulvet væk fra Laika, gav ham vist og et fur. Blev godt nok gal i skralden. Får ham tjekket, kigger ham grundigt i munden om der skulle være noget blod, men der var intet at se. Sender ham derefter ud i haven 5 min.
Kigger til Laika. Kan mærke på hendes pels på halsen at han har haft fat der pga. salv. Men ellers er der intet at se. Hun virkede da også som sig selv, jeg skulle da også have nogle meget hengivne møzzere, som hun gerne gør.
Får lukket ham ind igen, og viser ham at alt er ok og jeg er ik sur mere, han får et kram og kommer med ud i garagen som han elsker, så jeg også kunne færdiggøre det jeg var igang med.

Nu er intet at mærke på dem overhovedet. Der plejer aldrig at være konflikter af den karakter mellem dem. De har ikke noget dominans kørende. De kan spise side om side, og ligge ved siden af hinanden med hver deres tyggeben og guf.
Og grænser er altid blevet sat med et enkelt diskret øf, som også er blevet accepteret.

Forstår simpelhen ikke hvad der skete mellem dem der.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chokeret.
  • #1   28. dec 2009 To hunde med nogenlunde samme alder kan godt få problemer med leder rollen. Dvs. de vil begge to ikke afgive leder rollen til den anden, og det giver kontroverser. Det giver de konflikter, som det du oplevede.

Har selv haft det tæt inde på livet, og måtte omplacere den ene, da det bare blev værre og værre. Mødes de den dag i dag, kan de godt huske at de absolut ikke kan lide hinanden. Trist men sandt.

• #2   28. dec 2009 Synes bare det er sjovt at det skal opstå efter snart tre år, hvor de har harmoneret helt utroligt godt.
    Ingen af dem er dominerende eller konfliktsøgende. Heller ikke overfor mig.
    Man siger jo at der er et hieraki, har ofte spekuleret i hvem der skulle sidde øverst på taburetten af de to, men har ikke kunne finde ud af det. De virker meget lige på det punkt.

• #3   28. dec 2009 Laika er den største hund ikke sandt?

Måske er hun "bare" kommet til at tilføre chip smerte?

• #4   28. dec 2009 Marianne - jo men det er ikke ret meget.
    Han plejer dog at reagere som en tudeprins i stedet, og ikke fare op.
    Men det kan da være hun har haft gjort et eller andet der har fået ham til at reagere, det er dælme svært, når jeg ikke så optøjerne smiley

• #5   28. dec 2009 Mine tæver havde boet sammen i over et års tid før konflikterne begyndte.

• #6   28. dec 2009 Nej det kan hurtigt blive til en gætte konkurrence .

Men jeg tror nok at du kan slå koldt vand i blodet. Det lyder til at Laika forstod beskeden - heldigvis lyder det altid meget værre end det er :o)

• #7   28. dec 2009 Nej, kan desværre ikke fastslå noget med sikkerhed.

Ja, det lyder meget voldsomt når skabet bliver stillet på plads.
    Har oplevet ham sige nok før overfor andre hunde, hvor han også havde en god grund, så det ser jeg ikke noget mærkeligt i.

Kunne heldigvis få konflikten stoppet øjeblikkeligt. Der har heller ikke været noget resten af aftenen. Og fik det gjort tydeligt for Chips at den opførsel kunne han godt pakke sammen. Han fik 5 min at tænke over skideballen og så blev vi på god fod igen.

Vil den næste tid være ekstra obs på om der skulle opstå små gnidninger og optræk dertil.
    Det er tænkeligt at der er noget hieraki mellem de to der har vippet.
    Er glad for at Laika hviler meget i sig selv, men trækker ikke en konflikt op. Har altid oplevet hende som værende den der trækker sig, eller er kortfattet i at sige nok.
    Plejer at kalde hende for idiotsikker smiley

Kommentér på:
Chokeret.

Annonce