{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador brugs/jagthund eller ej?
  • #1   26. dec 2009 Jeg syns også det er en brugs/jagthund.. Den kan sagtens trives i som familiehund, men jeg syns det kræver, at hunden stadig bliver brugt ved siden af..


  • #2   26. dec 2009 ville nu også mene at det er en brugshund, og det skal man huske når man køber den som familiehund

  • #3   26. dec 2009 Ja, det er en jagthund. Og det er den også selv om den ikke bruges til jagt.

  • #4   26. dec 2009 labben er en jagthund...

    fordi den ikke bliver brugt alle steder som det, gør den ikke til mindre jagthund.

    ofte ser man understimulerede labber, der nærmest løber på væggene, fordi folk ikke erkender dens store behov for aktivering

    det er meget synd, den altid bliver fremhævet som den nemme ideelle familliehund. for det er den altså kun hvis den bliver aktiveret nok.


  • #5   26. dec 2009 Ennig med jer alle, ved den kan være en god familiehund, men de kræver altså en del aktivering på trods af det smiley

  • #6   26. dec 2009 Det er HELT klart en jagthund!! Og faktisk en super apportør på jagter!

    MEN den behøver ikke at blive brugt til jagt. Dog skal den bruges til noget!!

    Faktisk er labben en af de mest misforståede racer. Folk tror at den har det fint med at ligge i sofaen 24 timer i døgnet. Det har den IKKE.


  • #7   26. dec 2009 Synes nu ikke labben kræver meget så meget aktivering, men ok jeg har også kun haf labrador og kan ikke sammenligne med andre racer smiley

    Aktiveringen af en lab kan efter min mening sagtens foregå på de almindelige gåture.

    Min lab har forøvrigt aldrig kravlet på væggene *GG*



  • #8   26. dec 2009 Den er i FCI`s gruppe 8, som hedder stående/ikke stående jagthunde, så det er i høj grad en jagthund:-)

  • #9   26. dec 2009 Rene - så må din dejlige Fie jo få det hun har behov for

    jeg møder en del labhundeejere, der klør sig fortvivlet i håret på Dchs træningsplads. netop fordi de har fået at vide det er en nem familiehund og så regner med at to gåture i snor rundt i nabolaget er nok


  • #10   26. dec 2009 ingen tvivl om labben har fået et forkert mærke på sig som familiehund smiley

    Men jeg mener bare at den ikke er så svær at aktivere på den daglige gåtur, den elsker at appotere, hvilket nemt kan gøres på de sædvanlige ture, ligesom næsearbejde snildt kan bringes ind på turen også.


  • #11   26. dec 2009 Er også helt enig i det er en jagthund, det ligger jo i dens gener.
    Vi har en lab til nabo som ikke oplever andet end de alm gåture i byen, er ved at blive sindsyg over den... Den pisser og skider i min forhave og har mødt den løs på tur engang, konen kunne ikke kalde den til sig (ikke at hun overhovedet prøvede) og der kom jeg så med mine tre drenge, alle i snor. Laben hidsene sig op og cirklede rundt om os med rejste børster og løftet læder, jeg råbte og skreg af den og mine hunde hisede sig op over den... Arr jeg var tosset! og det værste var at konen stod lidt oppe af en bakke og bare kiggede uden at gøre noget... og er nu begyndt at møde deres datter på ca 12-13 år gå med den, dog i snor.
    Siden den dag har mine hunde så heller ikke kunne tåle synet af den (årh lige et surt opstød over den stakkels lab, som den jo bare er)


  • #12   26. dec 2009 Labben er helt klart en brugshunderace, der oprindeligt er avlet som jagthund. Derudover er den særdeles egnet til mange andre typer af arbejde: Redningshund, bombehund, narkohund og førerhund m.m.

    Der findes dog som med de fleste andre racer forskellige typer af linier, der er mere eller mindre egnet til brugshund - og nogle linier mere egnet til at kunne leve et liv som familiehund...

    /Carina


  • #13   26. dec 2009 Hej Mette.
    De stående jagthunde hører nu til i gruppe 7.
    Labradoren i ganske rigtigt i gruppe 8, det er de apporterende og stødende hunde.

    Men derudover er Labradoren en fantastisk dygtig apportør, men også en race der er blevet delt i mere eller mindre arbejdsduelige linier.

    Der er en meget tung udstillingstype, som ikke længere har helt det samme vildtbegær og samme vandpassion, men stadig det milde samarbejdsvillige sind.
    Og de lettere, mere højbenede, som ikke opnår samme hæder i udstillingsringene, men som vi til gengæld møder på alle jagter.

    Og så er der alle de ubestemmelige sorte dyr, som kan indeholde hvad som helst, men i mangel af bedre viden, kaldes de ofte også for labradorer, hvilket er både synd og skam.....


  • #14   26. dec 2009 Og jeg er ret sikker på, at det er en af sidstnævnte Sara V har mødt, idet det er yderst sjældent at møde en ægte Labrador med så anstødelig adfærd;-)

  • #15   26. dec 2009 Marietta:

    Ups...... Det er vist længe siden, jeg har været i BIG på DKK udstillingerne...*GG* Tak for rettelsen:-))

    Ja, de er efterhånden delt i 2 lejre. Synd og skam:-(. Men nok meget forventeligt, desværre.

    Og du har ret i at udfarenhed betemt ikke er en adfærd, man ønsker hos labben. Men der er desværre i mange år avlet på alt hvad der kunne gå og stå. Og prisen kommer nu. Både hos labben, men i særdeleshed hos golden:-(


  • #16   26. dec 2009 Altså jeg tror at de labber der kræver mere end almindelig motion er formel 1 labradorer, sådan en har mine svgerforældre og den har ild i røven mildt sagt.

    Jeg har selv en gammel dags lab og han har det fint hvis han har sin sofa og får sin mad så er det ok men hermed ikke sagt at han er doven for når vi så er til agillity er han lige som en 4 mdr gammel hvalp, helt kulret men rigtig dejlig....

    Har også en blanding af 1/3 del kleiner munster lænder og 3/4 dele lab og han har helt klart et større drive en labben, han kommer selv og nærmest ber om at blive aktiveret....

    Men labben er klart en jagt- brugs hund


  • #17   26. dec 2009 Labben lider jo under den´s "ventegen" og tilpasser sig nemt, måske derfor den er misforstået ?

    Hvad er almindelig motion, er det 4, 6 eller 10km. om dagen, med dertil hørende apport/næseøvelser osv


  • #18   26. dec 2009 labrador er som udgangspunkt en jagt hund, men da den er meget social anlagt er det også en glimerende familie hund, der dog kræver en del aktivering, men jeg har selv valgt en labrador, da jeg mener at den er god til en familie med børn.

  • #19   26. dec 2009 jeg tror ikke man kan sætte km på motion...da jeg mener det er aktivitet - altså hjerneaktivitet der skal til

    motion....allle hunde kan mere eller mindre optrænes til at kræve mere eller mindre motion

    netop den fejl mine medkursister gør i Dch....de tænker jamen så må jeg ud og cykle med bæstet og inden længe kan den klare længere og længere ture uden at blive træt.

    en hund der bliver mentalt stimuleret kræver ikke lange ture...

    formel 1 er der vel ikke noget der reelt hedder? eller har jeg taget fejl?

    må også indrømme at dem jeg møder på træningsbanen ikke nødvendigvis er renracet, jeg spørger hvad det er for en og de siger en lab....nå ja


  • #20   26. dec 2009 Jeg er enig med Connie. Ikke at forklejne fysisk træning, men jeg mener at labberne har væsentlig mere ud af den mentale træning. Klart at de skal ud og løbe og gå. Men det vigtigste er, efter MIN mening, at de får brugt den formidable næse de har:-)

Kommentér på:
Labrador brugs/jagthund eller ej?

Annonce