{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.932 visninger | Oprettet:

Hvad fejler min hund...? {{forumTopicSubject}}

Hey.
Vi har en welsh corgi pembroke på 1 år, som hele dagen i går og også i dag har været meget sløv. Han plejer at være en hund med masser af hopla! Men hele dagen i går og nu igen i dag har han været usædvanlig sløv og trist. Han spiser sin mad og drikker også vand, og hans tandkød er pænt i farven. Han skider og tisser også og der er intet der som ser usædvanligt ud. Vi har ikke taget hans temp., så vi ved ik om han har feber. Han er lidt blank i øjnene.
Når man er vant til at ha' en hund som der er knald i rumpen på, så kan man jo ik lade vær med at blive en smule bekymret når han er helt sløv, går langsomt, hele tiden ligner en der har gjort noget forkert (ørene ligger fladt ned til siden i modsætning til at stritte lige op i luften som de plejer) og generelt ik rigtig virker som sig selv... Man skulle tro han var blevet 14 år ældre natten over...!
Men på den anden side så spiser og drikker han jo som, sagt stadig som han skal, han har ik kastet op eller noget og der er heller ik andre tegn på at noget skulle være galt ud over sløvheden. Så ved ik om man bare skal gi' ham fred og se tiden an...?

Nogle gode råd?

Og glædelig jul forresten! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fejler min hund...?
  • #2   25. dec 2009 Problemet er at han er stort set umulig at ta' feber på... :s Sidst vi prøvede kunne det ik lade sig gøre. Han går fuldstændig amok! Han skal satme ik ha' noget i nærheden af røven...! smiley

• #4   25. dec 2009 Ja, gør også et forsøg om lidt... smiley

• #5   25. dec 2009 Nå, han var så sløv at det gik helt nemt! smiley Han har ikke feberr. Den ligger på 38,7, så det er jo fint nok.

• #8   25. dec 2009 han trænger nok til en tur i det fri , vi andre blir osse sløve af mangel på frisk luft smiley

• #9   25. dec 2009 jeg ville nok lige give en dyrlæge et opkald, det koster jo ikke noget i hvert fald. opdater os lige løbene. god bedrig med ham

• #10   25. dec 2009 hvis ørerne ligger helt fladt er det da sikkert en mellemøresbetændelse som kræver at den kommer til dyrlæge og får antibiotika.

• #11   25. dec 2009 Ligesom Gitte "reagerer" jeg også mest på at du skriver at ørerne ligger fladt ned. JEG ville ringe til dyrlægen og få kigget i de ører.

• #12   25. dec 2009 vores hund spiste og drak selv om den var meget dårlig, det var kun de sidste 2 to dage af hendes liv vi virkelig måtte kræse for hende, jeg ville ikke lægge alt for meget i den stadig spiser- kan godt være falsk tryghed,
    hvis i går med hunden så husk dækken.

• #14   25. dec 2009 Det der med at ta' ham ud og gå en tur fungere ikke... Han gider ik at gå nogle steder. Han gider kun lige at skulle ud og tisse/skide og så ind igen. Jeg tror næppe der er noget galt med ørene. De kan sagtens stritte... Det er bare nogle gange når han kikker op på en så ligger ørene fladt ned. Så det kan da godt være at der er noget om at han bruger ørene til at udtrykke noget, men tror ik selve ørene fejler noget...
    Han har overhovedt ik fået noget mad han ik er vant til. Jeg syns ik der er nogen grund til at proppe ham med alt muligt bare fordi det er jul.. Det er jo bare fordi vi syns det er hyggeligt... Han er jo ligeglad! smiler.
    Men tror jeg prøver at ta' hans temperatur igen og så lige gi' dyrlægen et kald... smiley
    Tusind tak for alle Jeres gode inputs! Det er rart at man lige kan overveje nogle ting man måske ik selv havde skænket en tanke.

• #15   27. dec 2009 Hey! Ville bare lige sige at vi tog til dyrlægen om aftenen d.25. og kom frem til at han tilsyndeladene havde ondt i ryggen.. Han har højest sandsynligt hoppet alt for meget rundt i sneen, og dermed overanstrengt ryggen... Så han har fået noget smertestillende, og skal holdes i ro. smiley

Tak for alle jeres gode råd! smiley

• #16   27. dec 2009 Godt at høre at det ikke er værre:-)

Kommentér på:
Hvad fejler min hund...?

Annonce