Kræsen hund? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en schæfer-vuf på 2 år, som ikke bare spier hvad som helst. Jeg har efterhånden prøvet mange mange forskellige slags foder.
Oven i det har han også noget allergo af en art, da han i nogle perioder klør sig helst vildt.
Jeg har sammen med dyrlægen fundet frem til noget foder som han er ret glad for, og som tilsyneladende også har en god virkning på hans kløe. Det er Hypoallergenic fra Royal Canin,
Men... Hypoallergenic er bare monser dyrt! 670 kr. for 14 kg.
er der nogen der kender noget foder som smager lige som kan erstatte Hypoallergenic? Da Kalle er ret kræsen, må det ikke lugte/smage af fisk, for så gider han det ikke.
På forhånd tak for hjælpen.
Camilla
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.095
Jeg har fundet ud af at min hund kan tåle rugbrød som er blevet ristet i ovnen, så for at gøre det lidt billigere her at fodre hende, så giver jeg hende nogle gange halv hypo mad og halv rugbrød .. Det fungere .... Hvis der ellers er noget andet "billigere" din hund kan li, så giv halvt af hvad ...
dec 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hypo-allergenic foderet er jo faktisk lavet, så man på en måde "nulstiller" hunden i forhold til sine allergiske symptomer, så man kan finde ud af, hvad den reagerer på og hvad den ikke gør.
Det er ikke lavet som et foder, de skal blive på, men det kan jo godt lade sig gøre, hvis man ønsker at betale for det :o)
Valget af foder er jo så helt afhængigt af, hvad hunden tåler og ikke tåler - så hvis du giver et praj om det, så er det lettere at anbefale noget.
Hvis du også fortæller hvad i har prøvet allerede, så er det super.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
det er netop det smarte ved at opløse leverpostejen i varmt vand og blande det i fodret, det kan ikke slikkes af når det er rørt sammen med fodret,.
dec 2009
Uhh *CH* hvad har vi prøvet... ja, vi har prøvet Olivers, og så en masse forskellige Royal Canin. Jeg kan ikke huske hvad vi ellers har prøvet, men vi har været vidt omkring på dyrhandlerens hylder Jeg har heldigvis en utrolig sød og tålmodig dyrhandler!
Jeg ved ikke hvad han er allergisk for - han er ikke blevet testet, men han er blevet testet for alt muligt andet, og da det ikke viste han fejlede noget, så konkluderede dyrlægen at det må være allergi af en art. Jeg ahr lidt på fornemmelsen at det slet ikke er maden, men noget i naturen, da jeg synes det er værst om sommeren.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Når du skriver det er værst om sommeren mener du så, at der slet ikke er symptomer om vinteren?
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 609
dec 2009
Pia K - Jeg har hentet nogle prøver på Arion Lam og Ris hos min dyrhandler idag - og Kalle er helt vild med det!! Så tusind tak for tippet - jeg tror vi prøver den og ser hvordan han reagerer med hensyn til hans kløe.
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 70
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 70
maj 2011
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
Kræsen hund?