Sagen i stokkemarke. Sagen i stokkemarke.
Vi tager vel stortset næsten alle afstand fra det som er sket.
Mit spørgsmål er så , hvor forskellige er vi egentlig.
Ville vi ikke alle gøre hvad vi ku for at redde vores egen hund ? (nu var det ikke kvindens egen hund godt nok, men stiller stadig spørgsmålet.)
Hvor langt vi ville gå for at redde en fremmeds hund, der tror jeg vi er MEGET forskellige. hehe
Hvis du mente at din hund var blevet slået uretmæssigt ihjel af en person du i forvejen var uvenner med. Ville langt de fleste herinde ikke søge en form for hævn`?
Prøv at tænk jer om, og vær ærlig.
Glorie er ikke et krav i denne tråd
Tror virkelig at de fleste under 40 år ville søge en form for hævn. de andre er blevet for gamle griner.
Ser en del herinde skrive at vold og trusler er uacceptabelt , men at han bør få tæsk . hehe
Mig selv :
Var min hund blevet overfaldet ville jeg gøre alt hvad det krævede for at få dem til at slippe inkl slå ihjel .
Dog har jeg desværre oplevet en del hunde slås, både store og små , enkelte og flokke , og der har det 7-9-13 heldigvis ku ordens "nemt" med spark slag og holde hundene i bagbenene i luften så når de løsner grebet kan de ikke nå og få fat igen.
Fremmed hunde : tja alle hundene i overnævnte situation har været forholdsvis fremmede hunde (bekendte venner træf bla bla ) så vil gå forholdsvis langt for at redde en fremmeds hund, dog ikke hvis jeg frygter for selv at blive angrebet .
hvis min hund blev dræbt i "selvforsvar" og jeg var det mindste i tvivl om hvor vidt, det var sidste udvej. jaaa, så havde jeg desværre nok fået mig en blødning.
Hvordan tror i at i ville reagere
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
apr 2007
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Hvis min hund var blevet stukket ihjel som i historien.. så ville jeg blive dybt ulykkelig... og hvis det i forvejen var en jeg var uvenner med, som ovenikøbet ikke kunne lide min hund jo så tror jeg nok jeg ville tænke at det måske var meget belejeligt for personen i det øjeblik... også tror jeg.. selvom det ligger meget langt fra mig... at jeg ville blive rigtig grim et øjeblik...
jan 2005
ville jeg kamme over hvis min hund på brutal vis var blevet slået ihjel med en kniv... ja det TROR jeg..hvor meget jeg vil gå amok ka jeg ikke sige, nok ikke ty til vold, med chikane ka jeg ikke sige jeg ville holde mig fra.... ka også mærke at det er måden man bagefter ha kylet mandens hund i en trillebør med en blodindsmurt dyne over...det er sku bare ikke i orden, havde jeg været nødsaget til at dræbe en anden mands hund ville jeg have fået fat i ham og forklaret situationen for ham ja bare ha behandlet ham med mere respekt, for han har trods alt mistet et kært dyr...
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.482
apr 2007
Lykke n jeg er sikker på at det er behandlingen der er skyld i sagen . Overfaldsmanden stod ikke frem før noget tid efter. så han har gået i uvished over hvad der er sket, bliver bare ringet op mens han er på fyn og får avide hans hund er dræbt. At det så viser sig at være en han er max uvenner med, er uheldigt.
Folk vil så sige : Som om man skal stå frem over for sådan en psykopat bla bla . jeg mener det ville ha hjulpet at få afklaring!
sep 2005
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Men gjorde nogen bevist skade på min hund kan jeg ikke garentere for hvad jeg ville gøre, men det ville ikke blive pænt det er helt sikkert, mine hunde er mit et og alt, og INGEN skal skade dem...
De gange mine hunde er blevet overfaldet af andre uden grund og ejer ikke har gjort noget ved det ja der har jeg nok ikke ligefrem været sød ved de andre hunde, især ikke da det var Gizmo det gik ud over, han forsvare sig nemlig ikke.
apr 2007
Mener man, at ens hund er blevet uretfærdigt slået ihjel, handler vi alle samme der efter
sep 2005
apr 2007
men mere hvorn vi ville reagere hvis vi var i den sindstilstand. for tror ikke vi er så forskellige
jan 2005
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
Osse for at man måtte mene der var andre løsninger og måske jeg endda vil gå så langt som til at forstå ønsket om hævn.
Men derfra og til at overfalde folk, herværk osv er der dælme langt. At tænke det er en ting -at gøre det noget helt andet
jan 2005
jan 2007
Jeg nægter at tro at nogen kan synes det er rart at slå en hund ihjel med en brødkniv -men det er jo vurderet at vedkommende ikke handlede ulovligt. Tilgengæld burde ejeren af muskelhunden få en over nakken for ikke at holde styr på sit kræ.
I sidste ende er det jo faktisk hans egen skyld at det gik som det gjorde -HVIS han havde sørget for at hans hund ikke kunne komme ud og overfalde andre, ja så havde den såmænd levet i dag
jan 2005
2. hundeejeren er nabo til kvinden og hver dag han går ud af sin dør bliver man mindet om hendes handlinger..... derudover føler han måske at den hezt der har kørt på hunde af hans hunds race, gør at han ikke fra retten s side for en retfærdig behandling
jan 2005
ja det ka jeg også godt se, han ska ha styr på hunden...men den sprang ud af et vindue mens en ven passede den ik ( ka ikke huske det)... men ja man har pligt til at holde sine hunde forsvarligt inde på sin grund.... åhhh det er sku en svær situation....er glad for at jeg ikke var dommer i den sag....
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Og nej... hun blev ikke dømt... så er hun nok en helt.. og helt ukyldig...
sep 2005
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
Ellers er jeg enig med Michelle.
jan 2005
apr 2007
Hvad ville du gøre ?
jan 2005
det er jeg enig i....
sep 2005
apr 2007
Tror stadig ikke vi er så forskellige .
jan 2005
apr 2007
Dette handler ikke som sådan om selve sagen og hvad vi sys om den, mon hvordan du ville reagere ud fra mine spørgsmål.
jan 2005
sep 2005
jan 2007
Og som sagt kan jeg da osse sagtens forstå at man som ejer af den dræbte hund, er ked af det, vred osv. Men man er jo osse nødt til at erkende at ens hund altså var til fare for sine omgivelser, og at man ikke selv har levet op til sit ansvar som hundeejer. havde man det, ja så havde hunden jo ikke fået mulighd for at angribe nogen.
Og hvis man mener der er handlet mere voldsomt end nødvendigt, så må man jo taget den gennem de rette instanser (hvilket jo osse blev gjort -man affandt sig bare ikke med afgørelsen). At gå sådan over gevind og ligefrem gøre skade på folk og drive dem fra hus og hjem er ALDRIG i orden, uanset hvor uretfærdigt man så måtte føle det var
jan 2007
apr 2007
ja, jeg var på job i vordingborg, der var en løs dobber, ejeren får så fat på den og ind. møder naboer til ham, spørg om han har fået fat på hunden, de siger ja, efterfulgt af et " det var nok meget godt" og trækker en køkken kniv frem.
Folk her inde tror jeg opdigtede det pga stokkemarke historien.
apr 2007
jan 2005
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
angreb min hund en anden og den ikek ville slippe og jeg kunne se at den anden ville dø hvis jeg ikke gjorde noget . ville jeg også gøre alt for at få den til at slippe ville nok ikke kunne stikke min egen hund ned , og ville blive mega ked hvis en anden gjorde det . og gal . men ville så også godt kunne sætte mig i hans sted da han jo også vil gøre alt for at rede sin hund ..
håber aldrig jeg kommer ud for det pyha det må være grimt for alle parter.
jan 2005
apr 2007
sidste svar her fra til dig
jan 2005
jan 2005
jan 2005
jan 2005
jan 2005
jan 2005
jan 2005
nej for dælen jeg ville heller aldrig gengælde det var gjort mod min hund... det ville da være sygt... gir dig ret der....DET ER NEJ
apr 2007
jan 2005
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 593
Jeg tror der har kørt lidt stridighedder mellem tilflytter og indfødte,, måske pga hunden, i længere tid..
Ja hun har måske følt at hun ville blive båret af en form for heltestatus, af det andre indfødte, da hun lige ordnede hunden med en kniv..
Hvordan jeg selv ville reagere, hvis en af mine hunde blev overfaldet af en såkaldt muskel / kamphund eller hvad de nu kaldes, det aner jeg ikke. Jeg aner ikke om jeg vil stivne- råbe og skrige eller ty til selvtægt.. jeg aner det simpelthen ikke..
Men jeg ville aldrig hævne mig, det ligger så langt fra hvem jeg er..
Og hvis jeg havde været nødt til at tage livet på en andens hund, ja jeg ville simpelthen have det rædseltfuldt,, det er der ikke ord for..
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
hvis en af mine eller en ven/bekends hund overfaldte en anden ville jeg også gøre alt for at stoppe det og hvis det i sidste ende ville betyde at den måtte lade live for at rede den anden ja så ville jeg også gøre det, det ville gøre ondt og det ville være svært men jeg ville gøre det.
hvis nogle slå en af mine hunde ihjæl uden der var en grund ja så ville de nok ikke være her så længe.
hvis nogle slå en af mine hunde ihjæl hvor der var trivl om grunden men at de er blevet frikendt af retten, men hvor jeg stadig er lidt i trivl, men uden det ene eller andet bevis andet ind rettens ord, ja så ville jeg nok være meget sur på personen og den person skulle nok bare lade være med at have vider kontakt til mig, men ud over det ville jeg ikke begynde at tage hævn af den ene eller anden form, med mindre personen selv bliver ved med at køre i det.
men hvis min hund hoppede ud af et vindue og overfalder en anden hund hvor flere mennesker får bidskader og en af dem slog min hund ihjæld der, ja så ville jeg da være ked af at jeg har mistet min hund, men jeg ville ALDRIG være sur på de folk der var involveret i sagen, jeg ville nærmer gå rundt og undskylde til alle de folk som har været udsat for det overfald, fordi jeg så ikke har været en god nok ejer af en hund og har kunne finde ud af at holde den inde for eller have ansavrlige folk til at passe den...
i mine øjne er det her ikke en svær sag at svare ærligt på, værken den konkrete sag eller de stillede spørgsmål.
apr 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Hvis en af dem overfaldt en anden hund ville min være en død hund. Og jeg ville have det mega dårligt med det den havde gjort.
Skulle en nabo i denne situation dråbe min hund, ville jeg mene det var det eneste rigtige. Det og prøve og redde den hund der bliver overfaldet er ok for mig.
Jeg ville forøvrigt undskylle over for ejeren af den anden hund, og ikke som i en anden sag, bare finde på dumme undskyldninger.
Og der vil helle ikke blive mere end et overfald, som i anden sag.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 69 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 357 Svar: 14.424
Sådan ! En hel række thumbs up´er herfra
jul 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 179 Svar: 624
Jeg er selv fra Sakskøbing og jeg kender personligt hende som gjorde det, jeg kan sagtens følge hende!
jul 2008
Som skrevet kender jeg hende privat..
Hvor er det bare uhyggeligt.
jul 2008
Nej sådan så jeg hende bestemt ikke! De har haft meget nabostrid, ham der ejede hunden (den familie) har i den grad lavet herværk hos dem. Smadrede vinduer, ødelagt bilerne osv..
Så bestemt hun har været sur på dem i forvejen...
jul 2008
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
Jeg vil gå besærk hvis jeg så endnu en hund ligge hjælpeløst i kæften på en monsterhund.
I begge tilfælde vil den formastelige hund lade livet hvis den ikke slipper prompte!
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 42 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 196
Og ud fra det jeg oplevede vil jeg sige at jeg nok ville gøre det samme hvis andre muligheder var afprøvet.
Og det synes jeg de var i den sag.
Ligeledes ville jeg ønske at andre ville gøre det samme ved min hund hvis det var den der overfaldt en anden hund, andre dyr eller mennesker.
Har hørt meget omkring den sag fra Stokkemarke men vil lige inden nogen farer over mig sige at den angribende ikke havde givet slip før den blev stukket.
Vi havde prøvet med slag og spark. Desværre var der ikke noget der hjælp.
Dumme mig var så naiv at jeg håbede jeg kunne får den lille hund fri ved at have mine fingre i munden på den. Resultat at jeg selv blev bidt.
Men jeg fortryder intet.
God jul til alle.
feb 2007
jun 2004
Jamen så vil jeg da dokumentere:
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9234
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.238
jun 2004
Mark - det kan godt være det er din kammi - men man må lette på hatten af og til og se tingene i et andet perspektiv
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Hvis vi holder det til hunde, så vil jkeg sige, at det altid vil være den hund, som bliver angrebet, som jeg vil "holde med". Jeg ville også slå en fremmed hund ihjel, hvis det var det eneste tilbage at gøre, for at redde en anden hunds liv.
Der hvor jeg kunne komme i tvivl var, hvis en feks kommer gående med en amstaff i snor, og så feks en løs gravhund sprang på amstaffen, og amstaffen så bed sig fast i gravhunden. Her ville jeg nok gøre alt for at få gravhunden fri, men ville ikke slå amstaffen ihjel for at redde den.
Løse hunde der angriber andre hunde, har jeg generelt ikke meget til overs for. Hvis en løs hund uanset race angreb mine hunde, så er de selv ude om de knubs de får fra mine hunde og mig.
Mht. sagen fra Stokkemarke, så forstår jeg heller ikke, at ejeren af den ambull ikke er mere flov end han virker til. Jeg ville have det så dårligt, hvis nogen af mine hunde gjorde noget ligende.
Jeg ville være så flov og undskylde så mange gange.
Sager som den her viser, at det er i højre grad et spørgsmål om ansvarsfølelsen hos kamp/muskelhunde ejere, end det er et spørgsmål om disse hundes genetiske sammensætning.
Der er jo ikke noget problem i at holde disse hunde, hvis bare man udviser ansvar, og accepterer at disse hunde ikke er nogen der skal løbe løse. 99% af alle angreb kommer fra løse hunde.
Der er desværre alt for mange klaphatte, der ejer disse hunde, og det lider alle muskel/kamphunde ejere under. Jeg skammer mig over, at nogen måske vil sætte mig i bås med ham fra stokkemarke.
feb 2007
Jeg kender også hende som gjorde det eller er kommet til det. Og ud fra hvad jeg har hørt og set ved jeg også hvem jeg vil sige der er mest normal.
Ligeledes vil jeg også lige sige at det med at nogen skulle have passet hans hund kan jeg ikke få til at passe for der var bestemt ingen hjemme da min datter hamrede på døren for at få ejeren til at hjælpe med sin hund.
Og hans mor kom først efter hans hund var afgået ved døden. Så den historie de er kommet med kan jeg ikke stå inde for på nogen måde.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Jeg var som Marianne (skal lige siges hun er min mor) også i Stokkemarke den dag, vi (familien og jeg) var de første på stedet som så denne episode..
Det syn vi møder i bilen på vej gennem byen er enhver muskelhunde ejers værste mareridt.. Nemlig at se en muskelhund overfalde en anden hund.. Min mor og jeg løber over til den lille hunds ejer og prøver på at hjælpe ham, uden held.. Min stedfar kommer hen og hjælpe os og jeg løber hen til huset hvor AmBull'en kom fra og hamrer på døren.. Hamrer så hårdt at jeg fik ondt i min hånd, men ingen var hjemme.. Det ene vindue i huset stod åbent (det som AmBull'en var sprunget ud af).. Jeg ringer til politiet og de siger jeg skal sparke den store hund i lysken, maven osv og at de sender en vogn ud..
Imens er kampen så igang med at få den lille hund ud af den store hunds gab, men den har simpelthen låst kæberne.. Min mor og ejeren til den lille hund prøvede at få den ud af gabet på den store, min stedfar holdte AmBull'en i bagbenene (det er normalt at når en hund ikke kan mærke jorden så slipper den sit greb) og jeg gør som politiet har bedt mig om og sparker hunden i maven, nyrene osv.. Men dette hjælper ikke..
Imens kommer der flere og flere personer til og hjælper til..
Jeg kan huske at jeg så den store hund ligge ned og stadig bidde i den lille hund, og det næste jeg ser er at den lille hund løber sin vej med min mor i hælene og den store hund ligger og bløder.. Det vil sige at den store hund først slap sit greb på den lille EFTER den var blevet stukket..
Det næste jeg så gør er at ringe til politiet igen, da der ihvertfald er gået 30-45min fra jeg ringede første gang og ingen patruljevogn var kommet.. Og jeg fortæller dem at den store hund er død og får så afvide at de er der næsten..
Vi bliver der så yderligere 20-30min og intet politi er kommet, og vi kører til Nakskov på skadesklinikken da min mor blev bidt af den store hund.. Da vi kørte var der stadig ikke kommet noget politi..
Ejerens mor kom i mellem tiden (efter hunden var død og vi kørte) og flippede fuldstændig skrot på alt og alle.. Svinede alle folk til og beskyldte min stedfar for at have slået den store hund ihjel (hvilket han ikke har gjort).. Da hun kom sad jeg i min stedfars bil hos mine søstre (de er 4 og 7år og har set ALT).. Ejerens mor talte ikke særlig pænt til min mor og beskyldte jo som sagt min stedfar for det der var sket med den store hund.. Jeg gik stille og roligt derover igen og sagde til hende at hun skulle tage sig sammen og lade være med at beskylde folk for noget de ikke har gjort, men hun blev ved.. Jeg blev så vred så jeg puffede til hende (dumt gjort) og min mor og stedfar sendte mig over i bilen igen.. Moderen ringer så til politiet og melder mig for overfald/vold.. Efter hun har snakket med politiet råber hun op igen, peger over på vores bil og kalder mig for et narkovrag, hvilket jeg absolut ikke er og aldrig har været.. Og der bliver jeg først rigtig gal, løber ud af bilen og over mod hende for at gøre noget endnu dummere end før, men når at blive stoppet af min mor og stedfar igen..
Skal lige siges politiet ikke har/vil gøre noget ved den anmeldelse der er kommet mod mig, da hun har løjet overfor dem mht hvad jeg har gjort, hvordan osv.. Har været til afhøring omkring hele sagen..
Mvh
Carina..
P.S Undskyld det blev så forfærdelig langt..
jun 2004
Så er den sag vist belyst fra 1. hånd.
Så ærligt Mark - vil du blive ved med at holde hånden over din kammi?
jan 2007
Det er ikke hundene der er problemet, det er menneskerne i den anden ende af snoren (eller den snor der tit mangler), som er problemet.
Der er rigtig mange racer som er potentielle farlige, og hvis man vil forbyde sig ud af de mange overfald, så er der vel over 50 racer som skal forbydes. Stupide hunde ejere forsvinder ikke, bare fordi deres hunde bliver forbudte.
Jeg er imod at man skal forbyde sig ud af alt. Ret beset burde ma så også forby rygning, fed mad, alkohol, biler der kan køre over 130 km/t osv, da de er skyld i mange dødsfald..?
Enig i, at vi har et stort problem i Danmark med disse hunde (eller rettere ejerne), men tror ikke på forbud er vejen frem. En ændring i hundeloven er nødvendigt, men ikke forbud. Man skal finde en måde hvor man rammer uansvarlige hunde ejere uanset race (og det vil ramme de mange uansvarlige muskel/kamp hunde ejere).
Det er muligt at holde disse hunde som familie hunde, og det er muligt at holde dem, uden at man generer andre. Det handler om ansvar og viden om, hvad man har mellem hænderne.
Jeg har nogle af disse "farlige hunde", jeg har haft flere kvælerslanger på 50 kg (da de var lovlige). Jeg har været i Sydafrika og arbejdet med løver osv osv. Uanset hvad jeg "arbejder" med, så tager jeg mine forholds regler, og har dyb respekt for hvad de forskellige dyr er i stand til. Det samme er jeg med mine hunde. Selvom de aldrig har udvist aggressioner i udbredt grad, så tager jeg alligevel mine forholdsregler, såsom snor og en ordentlig indhegnet have.
Jeg hverken kan eller vil stå til ansvar for, hvad andre kamp/muskelhunde ejere laver. Og jeg kan ikke forstå, at jeg skal straffes, fordi andre ikke kan finde ud af at holde disse hunde forsvarligt.
Skal man forbyde alkohol, fordi nogen kører spritkørsel..?
Skal man forbyde biler fordi nogen kører for stærkt..?
Jeg mener man altid skal gå efter at straffe syndererne, og ikke bare ramme bredt med spredhagl. Et godt eksempel er den nye knivlov. Er det fair at en 19 årig skal 7 dage i fængsel, fordi han havde en hobbykniv på sig, som han brugte på hans arbejde..? Loven blev lavet for at bremse bande kampene.
Jeg er helt på linie med, at der må ske noget med den hundelov, men jeg er imod kollektiv straf.
jan 2007
Jeg mener man skal forsøge at komme overfald til livs fra alle racer.
Nok er kamp/muskelhunde overfald de værste, men de er langt fra de eneste der er problemer med. Det er hele kulturen omkring det at holde hund den er gal med i Danmark.
Og derfor ser jeg hellere man går efter ejerne frem for racen.
Der er mange hunde ejere her i Danmark, der kunne bruge noget opdragelse. Og det gælder lige fra brug af snor, samle lort op efter sig, socialisering, avl, osv.
feb 2007
Det vi gjorde var det som jeg ville ønske alle andre også ville gøre.
Desværre er det bare ikke sådan i denne verden.
Jeg har selv muskelhund og jeg har da taget mine forholdsregler i forhold til hende og hende baby.
Jeg elsker mine hunde men jeg har også respekt for dem.
Den sag fra Stokkemarke der skulle hunden selv have åbnet vinduet, men sådan som jeg har set de vinduer og deres låsemekanismer så kan det slet ikke lade sig gøre.
Det ligner et håndtag hvor man skal trykke på en lille knapdims for at overhovedet kunne hive det håndtag op.
sep 2008
Jeg var faktisk meget knust og ved at drukne i mine egne tårer den dag, da AmBull'en mindede meget om min egen hund..
Og ja, den mand han burde ikke have hunde..
Har hørt ting og sager om hvordan hans hunde lever når han vælger ikke at være hjemme i flere dage..
sep 2008
Sagen i stokkemarke.