Han er så frustreret - Hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Terkel virker meget frustreret her for tiden. Han laver konstant ballade, han hører ikke efter og er begyndt at ødelægge ting igen mens han er alene hjemme.
Jeg ved ikke hvorfor han er blevet så frustreret igen. Der er ikke sket nogen nye ting, de skyder kun en meget sjælden gang kanonslag af herude og vi leger med ham hver dag.
Jeg har måske nok slækket lidt på træningen her på det sidste, men det er un små ting vi træner. Måske kan det være manglende stimulation ?
Jeg har også tænt på om han måske får for lidt mad, da han har været på slankekur. Måske er han begyndt at blive mere sulten?
Jeg synes det er synd for ham, for jo mere ballade han laver, jo flere skæld ud får han, og jeg får så dårlig samvittighed hver gang.
Er der nogle der evt. har nogle ideer til hvad jeg kan gøre? Vi har snart ikke mere køkkendør tilbage, og han stjæler konstant ting rundt omkring og ødelægger.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.100
I løbet af dagen får han en gulerod og når han skal være alene får han en halv rodeo pind og et lille tyggeben.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
sep 2006
Jeg tror måske også det mest har at gøre med at jeg her på det sidste ikke har fået leget med ham i form af at træne små tricks. Sidst han begyndte at virke frustreret hjalp det nemlig at genoptage de små trænings tricks, men jeg synes det er helt ekstremt den her gang.
Og jeg ved godt at jeg måske kaster mig selv for løverne når jeg siger at han ikke kommer ud om morgenen, andet end en tur i haven, og det er ikke altid han kommer ud om aftenen. Tilgengæld får han en lang eftermiddagstur, hvor vi tit leger med en anden hund også. Grunden til at han ikke kommer ud om morgenen er for det første at vi ikke helt har tid til det og så gider han faktisk ikke selv.
Jeg har lige nu trænet rigtig mange tricks med ham og har sat ham til at søge efter mad ude i sneen. Skal nemlig snart ud ad døren.
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.087
kan se i kommer fra fyn. hvis i melder jer ind i dansk gravhunde klub, vil der være en masse skønne aktiviteter i og terkel kan få glæde af. både spor og gravoplæring vil han ÆLSKE!
der er ingen der siger han behøver gå på jagt, men det er rigtig godt at stimulere dem med noget mentalt, noget de er avlet til, og mht til gravoplæring, hvis han finder på at gå i en naturgrav mens i er ude, er det godt at han ved hvordan et gravsystem er opygget, og hvordan en rigtig ræv opfører sig
sep 2005
sep 2006
Det koster jo at være medlem at sådan nogle ting, og jeg er på SU :S Og så hører han aldrig efter når man kalder ham til sig :S
Jeg ville rigtig gerne melde ham til alle mulige ting men jeg har ik råd
sep 2005
det koster 395,- om året,
det er forskelligt hvad arrangementerne koster. men regn m 40 kr pr oplæringsgang.
lydighed plejer at koster 300 kr for 8-10 gange....
spor er over et par weekender, 300 kr for en sæson.
tænk på hvad det sammenlignet set koster med en ny dør, og hvad det ellers eskalerer til .
(vi endte med at aflive vores første ravhund pga destruktiv adfærd, så der skal ikke tages let på det. )
sep 2006
Jeg vil da helt sikkert tage et kig på siden
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Vi fik Bine i december 2007, og der var ingen problemer der - det blev sommer og hun fik masser af aktivering.
Da vi så nåede oktober/november 2008 blev hun en pestilens og bed alle sine tæpper i stykker og var fuldstændig ustyrlig. Da vi nåede marts/april hvor det igen blev lysere og døren til haven kunne stå åben gik det over. I år begyndte hun først at blive frustreret nu her, og nu ved vi at heldigvis at det "bare" er understimulering, og vi kun har os selv at takke for det - Så det er bare på med hue, handsker og jakke og afsted.
sep 2006
Han er så frustreret - Hvorfor?