{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.408 visninger | Oprettet:

Bivirkninger ved Predosolon (hund) {{forumTopicSubject}}

Oplevede nåede mærkeligt her for et par timer siden.
Så hunden sidde og kigge på fjernsyn, pludselig forsvinder hun ud af stuen. Finder hende så på arbejdsværelse på hendes tæppe. Går ind i stuen og ser hun har tisset på gulvtæppet og der er et tissespor efter hende.. Hun har aldrig efter hunblev renlig tisset inde og plejer altid at at komme når hun vil ned.
De sidste par timer har hun ligget nedtrykt i hendes kurv og vil hverken lege eller noget andet.
Hun har ikke feber.

Kan de være bivirkninger af predosolon ?
Er der nogen der har kendskab til det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bivirkninger ved Predosolon (hund)
  • #1   20. dec 2009 Ja det er typiske bivirkninger på prednisolonen især når den køre så høj dosis, jeg ville ikke turde trappe længere op når den allerede nu viser de bivirkninger, da det kun vil blive værre.

    Hun vil få brug for at komme ud oftere nu hvor hun er på det møg, de drikker jo mere på det og det skal jo ud igen.. Og du kan godt forvente at hun vil være deprimeret imens hun får det.


  • #2   20. dec 2009 lige da jeg læse at den havde set fjernsyn troede jeg at den havde set en gyser og var blevet bange og kommet til at tisse...
    ved desværre ikke hva prednisolinen er , men det lyder ikke særlig rat at skulle tisse hele tiden og være deprimeret smiley


  • #3   20. dec 2009 Ja det var det jeg frygtede, i morgen skal hun op på 25 mg. i 5 dage og så 5 dage med 12,5 mg. derefter 5 mg

  • #4   20. dec 2009 hvorfor får hun den medicin???

  • #5   20. dec 2009 Alice din dyrlæge kan sige hvad de vil men jeg synes 25 mg er en meget voldsom dosis for en hund i den str, min har max fået 15 mg på en dag og hun var så dårlig på den dosis..

  • #6   20. dec 2009 Det lyder da helt vildt med den dosering

  • #7   20. dec 2009 ja, det lyder som typiske bivirkninger på de lorte piller! Nøj hvor jeg dog hader dem som pesten! Min tæve fik i korte overgange max 20 mg og hun vejede en 25-27 kg.. Jeg forstår sagtens hvorfor man giver sin hund dem i en kort overgang, min fik det fra hun var 6 måneder til hun var lige godt 4 år.. Så gik hun over til medrol i stedet, de samme piller, sammensat på en anden måde.. Og blev en helt helt anden hund.

  • #8   20. dec 2009 Ja der er nogen der siger.
    Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre

    Gitte b. ja fordi kostændringer og vaccination ikke har hjulpet tilstrækkelig, hun har ørebetændelse på grun af allergien


  • #10   21. dec 2009 Synes, det lyder af meget.
    Jeg får prednisolon og får en dosis på 37,5 mg pr. dag. Og det er ifølge min læge en enorm høj dosis.


  • #11   21. dec 2009 Jeg har desværre selv fået denne rædselsfulde medicin i knap ét år og tro mig, det er virkelig ikke sjovt. Ens krop blir mærkelig, som feks. træthed, uro i kroppen, psykisk ude af balance, tørst og selvfølgelig derfor skal man på toilettet hele tiden.
    Jeg syntes den dosis lyder HELT hen i vejret. Jeg er en person på ca. 70 kg og fik op til 30 mg og det er en stor dosis, fik jeg at vide.
    Jeg turde simpelthen ikke gi´ min hund 25 mg, men kan godt forstå du er i syv sind når dyrlægen siger som han gør.
    Men hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med ham en gang til.


  • #12   21. dec 2009 Alice....Unormal høj dosis, for en hund på den størrelse..... Det er faktisk mere end vanligt at læger laver fejl i doss. størrelsen---Haa---det er sygepl. fornemmeste opgave at fange disse fejl, og få dem rettet ind-----
    Jeg føler virkelig med dig og din hund, for ørebetændelsen vil sikkert komme igen og igen-----Jeg har selv oplevet det med de hunde jeg har haft som havde allergi------Der for er jeg med årene blevet mere konsekvent-------Jeg prøver det et par gange---og så vælger jeg at give hunden fred--------
    Vil lige tilføje, at jeg selv en til to gange om året er i predn. behandling for mine lungeproblemer, og jeg ville ikke kunne overleve uden denne behandling-------Men det er en kort behandl. max 14 dage..........
    Jeg håber,at du og din dejlige hund finder en løsning som er ok for begge parter......
    Men jeg ville helt klart kontakte dylle----En anden bivirkning, som faktisk er værre har jeg loplevet med en af mine hanhunde------Den kunne simpethen ikke komme af med vandet---
    Det er heldigvis mere sjældent


  • #13   21. dec 2009 Til Alle

    Tak for jeres støtte, har haft fat i dyrlægen som har givet noget andet
    Medrol, 2 tab. daglig

    Jeg overvejer også at give hende fred, hvis vaccinen og dette ikke hjælper.

    Ønsker jer alle en glædelig jul og et velsignet godt nytår


  • Sonja N
    Sonja N Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   25. jan 2016 jeg har en hund der er 3 år gammel og får nu 20 mg hver dag på andet år
    Han har konstant flåd fra øjnene klør øjne og ører konstant er irriteret ved lysken og har sår på den ene albue
    Jeg oplever en hund der karter rundt hele tiden (rastløs)vil meget gerne have kontakt (kæles ) heletiden heller ikke der står han stille ,han er deprimeret og nervøs
    Jeg er ved og være derhenne så jeg tænker at han måske helst vil have fred
    Jeg vil også lige tilføje at jeg har fået lavet en scrining af hans blod og ud fra det fået lavet en vaccine specielt til ham ingen virkning


  • Tinamaria C
    Tinamaria C Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   24. aug 2016 Vores er en tibetansk spaniel 8 år som vejer normalt 7 kg. Den har fået predrisolon 25 mg. I 1.1/2 år nu. Den tisser dagligt flere gange indenfor. Den ligner en der har fået kemo så tyndpelset er den. Den har sort eksem som klør ekstremt og den er sort under forben og hele lysken. Nogen der har erfaring med det ?

  • #17   24. aug 2016 Tinamaria - du skal tage din hund til dyrlægen.
    De ting du beskriver er typiske tegn på sygdom der skyldes overproduktion af binyrebarkhormon. Crushings syndrom. Det kunne bestemt være bivirkninger fra medicinen i giver, som er et kunstigt binyrebarkhormon.
    Du må ikke stoppe behandlingen selv!
    Medicinen skal evt. trappes ud sammen med dyrlægen, hvis det er der den ender.
    Dosis lyder også meget høj som vedligeholdelses dosis..
    Vi har en schæferhund på 35 kg der får 12,5 mg hver anden dag..
    Men ring til din dyrlæge i morgen og sig du gerne vil have en tid til at kigge på hunden og vurderer om medicinen den får nu er korrekt.


  • #18   25. aug 2016 Enig med Ginne.

    Tinamaria: I skal måske også snakke om hvorvidt jeres hunds liv er værdigt, med de gener du beskriver der, på trods af symptombehandling ...? Er dens livskvalitet forringet væsentligt?

    Medicinen lyder ikke til at virke, tværtimod. Hvis ikke der findes et alternativ, der virker, (og det er jeg bange for, at der ikke gør), så skal man nogengange ud i at træffe valget om, at give ens hund en så værdig død som muligt.


  • #21   25. aug 2016 Tinamaria valgte at skrive i denne tråd, så hun får svar i denne tråd, medmindre hun vælger at lave/deltage i en ny ...

  • #22   29. jan 2017 Tinamaria, jeg har en Fransk Bulldog på 2 år, der nu har været på Prednisolon i godt og vel 1 år, 10 mg. dagligt, og hans pels er så tynd, at når han rejser børster, er der ikke mange hår der rejser sig, men derimod store plamager med syn direkte ind på hans lyserøde hud.... Derudover har han også de sorte plamager du beskriver, som ligner 'elefanthud'' eller ''død'' hud.... Det ser grusomt ud......

    Udover at han drikker utrolig meget, har han ingen problemer med at holde sig, og han får 3 gåture om dagen, uden problemer.... (kan snildt holde sig 10-12 timer)
    Hans livskvalitet vil jeg ikke mene er forringet, han leger glædeligt med andre hunde (dog har han altid været liiiidt skrap hvis han møder en hund han ikke kan med, og det er han stadig) Og elsker at komme på ture, hvor han render rundt og snuser i timevis...

    Så jeg er SLET ikke ude i aflivning, men har selvfølgelig tænkt tanken hvis nu han har noget allergi man ikke kan gøre noget ved, hverken med anden medicin, eller vaccine... Men som det ser ud nu, er det kun synlige ''skader'' Prednisolonen har givet ham - Hvilket er nok til at mit hjerte har så ondt smiley


    profilbillede
  • #23   29. jan 2017

    profilbillede
  • #24   29. jan 2017

    profilbillede
  • #25   29. jan 2017

    profilbillede
  • Ditte E
    Ditte E Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   20. maj 2017 Er der nogle der ved om det kan påvirke synet på hunden. Jeg har en engelsk bulldog der har fået 2 piller i 2 år. Han har også tynd pels og allagi. Men i morges virkede det som om hans syn er rigtig dårligt. Kom til og tænke på det er medicin ?

Kommentér på:
Bivirkninger ved Predosolon (hund)

Annonce