to hunde der spiser sammen to hunde der spiser sammen
hejsa står med det problem at mine to damer er begyndt ikke at kunne spise i samme rum, det er den lille der begynder at knurre og blive sur på den store hvis hun bare som tænker på at gå rundt i køkkenet eller stuen, når hun spiser, ved godt at løsningen er at de spiser i hver deres rum, men tror i at man kan træne dem fra det, for det har aldrig været såden før, det er først sket i denne weekend..
håber der er nogen der kan svare på mit spørgsmål, og evt hvordan jeg kan træne det.
frabeder negative besvarelser, da det ikke er derfor jeg har lavet denne besked,
og GLÆDELIG JUL!!!!
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Er den ene på vej i løb?
Jeg syntes så personligt, at det kan være godt, at fodre hundene hver for sig - men det er for, at de ikke skal spise maden i en fart....
Men har hundene ikke det problem, så kan de jo sagtens spise sammen.....hvis altså de ikke lige bliver hys på hinanden.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.489
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.489
Men hvis der blev det mindste, ville jeg ikke tøve med at fodre dem i hver sit rum:-)
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 122
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.055
Der er sikkert mange andre måder at gribe det an på, men jeg har valgt at begge hunde skulle lære at vente på at der blev sagt værsgod (reiki kunne i forvejen), og så har jeg fodret dem i samme rum men med god afstand til hinanden. Jeg har så sat dem af, stillet skålen, og når reiki var færdig med at spise (han er altid først færdig), har jeg sørget for at aflede med noget han synes er sjovt/lækkert osv, sådan at han ikke går hen og laver ballade.
Afstanden mellem skålene er idag npget mindre end i starten, men den første tid synes jeg det var vigtigt at afstanden var så stor at reiki ikke fandt grund tl at starte ballade, og så har jeg været i nærheden af ham mens de spiste, så jeg kunne gribe ind hvis han lavede problemer (det gjorde han nu ikke).
Ved ikke om det var til hjælp, men håber da du får løst problemet:o)
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 122
de har her til aften spist i samme rum, hvor både kæresten og jeg sad i nærheden så vi kunne springe ind hvis det var, men der var absolut ingen ting, men de var for en gang skyld osse færdige samtidig, så vi fjernede skålene med det samme. men mange tak for de gode råd:)
to hunde der spiser sammen