{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Har vikelig brug for hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Åh nej altså... jeg havde en tallerken stående (langt inde på køkkenbordet!) med et halvt kyllingeskrog på.. så kommer jeg hjem efter at have efterladt Balou alene hjemme i et par timer. og væk er det.. han opfører sig normalt, men jeg er sindssygt bekymret.. hvad gør jeg??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har vikelig brug for hjælp!!
  • #1   17. dec 2009 Ring til vagtdyrelægen.

• #2   17. dec 2009 var det tilberedt?

• #3   17. dec 2009 Vores gamle gravhund fik også fat i et skrog i skraldespanden, det eneste der skete, var dårlig mave dagen efter

• #4   17. dec 2009 Du skal koge noget havregrød, lade det afkøle og røre asparges sammen med det. Giv din hund det at spise. Grøden smører mave og tarmslimhinder, og aspargesfibrene lægger sig omkring skarpe genstande. Vi har brugt denne fremgangsmåde to gange. 1 x da Bonzo havde spist noget af en øldåse og her for nylig , da han havde spist en masse bog, som havde irriteret hans mave grusomt. Håber du kan bruge dette råd. Og i øvrigt er vore dages kyllingeskrog vist nok ikke så skadelige for en hundemave, men jeg ville nok også gå lidt i panik.

• #5   17. dec 2009 tak for alle jeres råd:) koster det ikke penge at ringe til dyrevagtlægen? vil prøve det med havregrøden, men har ingen asparges:( har lige været ud med ham og hans afføring var normal..men det kan jo selvfølgelig godt være det ikke er nået så langt ned i maven endnu..

• #6   17. dec 2009 asparges er ellers et universelråd...der behøver ikke komme havregrød omkring.

har du noget vat, så læg små stykker i noget boullion (afkølet) og få hunden til at spise det.

og ja ring til dyrlægevagten, men han kan nok ikke gøre noget før i morgen, da man først kan operere det ud, når det er i maven.

jeg ved det for det er ikke ret længe siden Fanny åd en nål. og der sagde dyrlægen, at nålen skulle helt ned i maven inden man kunne gøre noget.

• #7   17. dec 2009 Jeg ville ringe til vagtdyrelægen

• #8   17. dec 2009 det anede jeg ikke.. hvor er i gode! næste problem er bare jeg ingen asparges har.. er det ligemeget om det er dem i glas eller?? Og ved nogen om det koster noget at ringe til vagtdyrelægen??

• #9   17. dec 2009 det koster ikke noget at ringe til vagtdyrlægen

jeg brugte dem i dåse og hun fik hele dåsen, måske lidt for meget, for nålen var virkelig pakket godt ind, da dyrlægen tog den ud

• #10   17. dec 2009 Det har ikke så meget at sige, den kan sagtens fordøje det, min har også haft gjort det, der skete ikke noget, andet end tynd mave en dags tid

• #11   18. dec 2009 Nu får vores hunde altså både kyllingeben og fiskeben, og de har aldrig haft problemer. Og når man så lige tænker over det så tvivler jeg på at der stod et menneske klar når hunde i gamle dage fik fat i en fasan eller fisk og fjernede benene for dem, ved godt at vore hunde og deres maver har udviklet sig siden. Men vores dyrlæge siger at hunde sagtens kan spise alle knogler, det er de færreste der får problemer.

Bente

• #12   18. dec 2009 Bente: Nu var det jo ikke ligefram kogte eller stegte fugle og fisk hundene fik fat i, den gang - vel. Det er netop lige der problemet ligger og netop også derfor der er en der tidliger spørg om kyllingen var tilberedt. Så længe fisken eller fuglen er rå, så sker der ikke noget - det er når tu tilbereder det, at der sker en forandring i knoglernes struktur og det splintres, når de tygges og dermed kan forvolde skade i hundens tarme.

• #13   18. dec 2009 Når míne hunde får skrog og ben så er det tilberedte ben, og som sagt så har de aldrig haft problemer, men jeg vil dog ikke benægte at jeg da tit tænker om vi bare har være heldige eller hva, og jeg holder da også øje med dem et døgns tid efter for at sikre mig at der ikke sker noget.

• #14   18. dec 2009 må give Platugler ret.....der er altså stor forskel på rå og tilberedt.

• #15   18. dec 2009 Visse steder koster det faktisk at ringe til dyrelægevagten, der har været flere indlæg herinde, hvor folk har måtte betale

• #16   18. dec 2009 Bente O: jeg ville bestemt ikke lege med mine hundes liv på den måde

• #17   18. dec 2009 Ifølge vores dyrelæge skulle der ikke være problemer i at vores jagthunde får knogler og ben, han mener at det hjælper på deres imun forsvar. Og min mand har altid brugt at dyrene knogler, jeg skal dog indrømme at den hund jeg har kun har prøvet at okseben.

• #18   18. dec 2009 der er heller ingen problemer i at give knogler og ben....de skal bare være rå altså utilberedte

• #19   18. dec 2009 Bente: jeg ville nu ikke lade en dyrlæges mening overskygge flertallets - men det må ud om.

Connie: har heller ikke problemer med de rå ben - det er ok at give

• #20   18. dec 2009 Hvis ikke jeg kan stole på min dyrlæge, hvem kan jeg så stole på.
    Jeg er nødtil at stole på det han sige, for han er jo uddannet.

• #21   18. dec 2009 spørgsmålet er jo så, hvor uddannet han er, hvis han ikke ved noget, der er almen viden...
    Havde den samme diskussion med mine forældre som ung, for stegte ben(gris) havde deres hunde da aldrig taget skade af.
    og hvem var det, der kunne få "æren" af at pille en bensplint ud af halsen på hunden.. Rigtigt, det fik jeg smiley
    Men prøv da at google det.. Måske andre dyrlæger er af en anden mening end din.

• #22   18. dec 2009 Bente: måske han har sovet i den time, hvor der blev undervist i det emne smiley

Kommentér på:
Har vikelig brug for hjælp!!

Annonce