{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Hvordan smitter kenelhoste? {{forumTopicSubject}}

Min hund hostede lidt i går - har ikke hørt noget i dag. Men har jo hørt, at der er kennelhoste i omløb, så derfor er jeg lidt ekstra på vagt.

Så derfor vil jeg gerne vide, hvordan kennelhoste smitter og om det ikke er en del af vaccinationen?

Hunden er vaccineret og har ikke været i kontakt med andre hunde i flere uger. Træningen holder juleferie, så den sidste hund, vi har været sammen med er min søsters lille hvalp for 1½ uge siden - ellers har jeg holdt mig væk fra hundeskove og andre højrisiko steder...

Så jeg forstår ikke helt, hvordan vi skulle have fanget det, hvis det er...

Nogen, der kan gøre mig klogere?

HIlsen
Tanja og Ozzy

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan smitter kenelhoste?
  • #1   16. dec 2009 Hvad jeg har lært/hørt er at det smitter ligesom influenza ved os. Det er ikke selve hosten der smitter men derimod det slim de hoster op. Det er oftest steder hvor der er mange hunde samlet, Pensioner, kenler, træningspladser osv...
    Mener dog de skal have været i kontakt med det slim eller en syg hund (kan være naboens fx) bare der er en tæt på der har det

• #2   16. dec 2009 Kennelhose er en virus, som smitter igennem luften, og derfor er det vigt at man holden sin hund væk fra andre hunde i en periode på 21 dage.

Virusen er ca, 8-10 dage om at bryde ud,, efter at hunden er smittet.

Man kan vacciner og få medicin mod kennelhose, men selv om hunden får medivin, skal den holsdes væk fra alle andre hunde, i de 21 dige det tager.

og selv om hunden er vaccineret imod kennelhose, så kan den sagens få det.

Så under alle omstøndigheder med eller uden medicin, så hold hunden væk..

Kommentér på:
Hvordan smitter kenelhoste?

Annonce