HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Er der nogen gode folk herinde der kan hjæpe mig. jeg har en Rottwailer han er 10 mdr gammel, og han er mit et og alt den hund.
men han har fået konstateret HD en mild form,
nu er mit spørgsmål hva kan jeg gør for at hjælpe ham så jeg ikke skal skille mig af med ham,
(det skal lige siges jeg kører som natte vægter og bruger ham der)
eller kan jeg overhovede gøre noget for ham?
kan jeg være heldig han vokser sig fra det?
i hans foder for han to slags kalk for hans knogler at gøre, og han for fiskeolie og han får A38.
han er jo en hund med gang i så han fare jo rundt og leger med den store hund vi han.
men jeg ville sku blive meget meget ked af det hvis jeg skulle opgive ham som min makker og beste ven.
jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig.
PÅ FORHÅND TAK MVH Tommi
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
jamen jeg kan jo ikke forklare den at den ikke må løbe og lege med den store hund, og når vi er i skoven.
nej han er kun 10 mdr. men ville gerne vide om han kunne vokse sig fra det? jeg vil tro det er en kat. c for hans hofter sidder i skålen men ikke helt inden i.
jeg skal ikke bruge ham til avl eller noget selvom han er en stor og flot han på 50 kg, han er min beste kammerat og min makker om natten. og han er den sidste jeg siger godnat til og den første jeg siger godmorgen til. også kommer kærsten.
hva gør det HOKAMIX?
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Svømning hjælper til at oparbejde et godt muskelparti på bagparten, så det mere er musklerne end knoglerne der bærer bagparten.
Find en hundesvømmehal i nærheden af hvor du bor, og de vil sikkert kunne guide dig til hvad der vil hjælpe din hund mest. - Hvis du er rigtig heldig har de også waterwalk.
Husk at svømning er den motionsform der belaster led og knogler mindst muligt. Derfor er svømning eminent til både genoptræning og muskelopbygning
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
Ingen løbetræning/hård træning og svømning som Lonni skriver skulle være effektiv til at opbygge musklerne omkring hoften
Lyder fint med de tilskud du giver ham - har også hørt at Vital Animin skulle være være godt for knoglerne.
Tænk på vægten - lad ham hellere være for tynd end for tyk - så belaster du ikke hans hofter så meget
Angånde leg med den anden - så længe han selv opfordrer til det - så lad ham - lidt livskvalitet skal han jo også have - men stop det hvis du synes det ser for voldsomt ud
Håber du har ham i mange år endnu :-)))
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
T
nov 2005
nov 2005
Bej = nej
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.741
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 516
til hunde med HD. Tilskud af Glucosamin kan også hjælpe.
Held og lykke med ham.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hvis det er tilfældet så ville jeg nok selv være tilbøjelig til at passe mere på hunden end ellers.
Mange hunde med C-hofter får aldrig symptomer på det, og lever et almindeligt liv, men har den symptomer kun ti måneder gammel, så er der grund til at være meget påpasselig.
Nøje at vælge aktiviter til og fra.
Og så vil jeg anbefale waterwalk... Et godt muskelopbyggende program, som du skal fortsætte med resten af hundens liv.
Ikke ledskadende aktiviteter, og sørge for, at hunden ikke får lavet ALT for mange ekstreme bevægelser.
Det er svært i sådan en situation fordi man bliver nødt til at pille noget af hundens livskvalitet ud for at holde den i live - og her bliver man nødt til at træffe nogle valg, der godt kan gøre ondt i sjælen.
HJÆLP