{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Det var lige før det gik galt... {{forumTopicSubject}}

Jeg var på vej hjem fra tivoli og kører med min kæreste på gammel konge vej. Inden på fortorvet går der en pige med sin lille hun i lang linje .

Lige pludselig løber den lille hund ud på cykel stigen og lige ud foran vores bil, så langt ud foran at vi ikke kan se den mere og tror vi har ramt den! Vi Bremser hård og først der trækker hun hunden til sig ! den nåede altså at løbe ca 5 meter i snor uden hun gjorde noget.

HELDIGVIS ramte vi den ikke .

Hvilken lorte ejer , hun lader den løbe ud på vejen uden at gøre noget selvom hun har den i snor og sagten kan trykke knappen ned så den ikke kan løbe ud .
Er stadig helt i chok og blev så bange for vi havde ramt den .

Vi stopper op og jeg siger hvad fanden det er hun laver og der jo kunne ha sket noget med hunden , hun siger bare undskyld og går videre .

skulle bare lige ud med det , puuha.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var lige før det gik galt...
  • #1   13. dec 2009 De flexliner har intet og gøre på trafikerede steder.
    Kan godt forstå du blev gal.


  • #2   13. dec 2009 flexliner er ingen rigtig hundesnor.....


  • #3   13. dec 2009 Man kan vel sagtens gå med flexiliner hvis bare man har styr på den ??
    Jeg går da ofte på veje med Zoe i flexi line, den kommer bare ikke længere ud end 1 meter ?



  • #5   13. dec 2009 Jeg går da osse med flexline med Luka.... Når man bor i byen skal man nødvendigvis igennem en masse gader for at komme til grønne områder...
    Der er jo ingen der forbyder én at låse den så den er kort....
    Men jeg er helt enig i at det ikke er i orden at man bare lader hunden løbe i lang line, Min datter kom engang kørende på cykel i mørke og var ved at styrte fordi hunden stod på den ene side af vejen og ejeren på den anden....


  • #6   13. dec 2009 Annelise - Præcis ! Hvis bare man låser den på en meter ved vejene - så fungere den jo ligesom en almindelig line!
    også er der det med vægten og at fjederen godt kan sprænge så linien ikke bliver inde.
    Derfor jeg har købt en der kan klarer 26 kg til min mops på kun 6 kg. lige præcis for at ungå at det sker !!!


  • #7   13. dec 2009 at flex er en skod snor, er min holdning, vi behøves ikke alle have den samme..... men kan jo nok finde flere der er imod end for...

  • #8   13. dec 2009 Jeg er faktisk ret glad for min... det eneste tidspunkt den er lidt irriterende er når Luka løber løs... den fylder ret så meget i lommen...

  • #9   13. dec 2009 Jeg er lykkelig for min flexi liner - og det er Zoe også - jeg kan have hende i lang line, hun kan have frihed uden at jeg er pylret over om hun nu løber for langt væk eller lign !..

    Jeg stoler på min Flexi lige præcis fordi den er til mange flere kilo end min hund kan trække, hehe min egen lille sikkerhed

    Jeg har en almindelig snor, men bruger den aldrig !.


  • #10   13. dec 2009 Danni J - Enig !
    Jeg tror godt Zoe ved at hendes snor er meget lang normalt, men hun ved også godt at den er kort når der kommer andre mennesker, hunde, biler eller cykler (og generalt på veje og lign hvis forholdende er til det) - det er tilvænning og opdragelse.

    Og man kan jo sagtens få normale snorer der er 2-3 meter, det er da også nok til at en hund kan nå ud på en vej de fleste steder ! Fortove/sykelstier er jo ikke synderligt brede normalt , i hvert fald ikke her hvor jeg bor smiley


  • #11   13. dec 2009 Hold op en idiot.. Var selv ude for noget der også kunne være gået galt i sommers.. Jeg var inde og besøge en bekendt i Brønshøj med mine hunde, da hun muligvis skulle passe dem imens jeg var på ferie, vi skal så ud med dem og går langs frederikssundsvejen, hun får Gizmo i Flex linen og jeg har selv Fluffy, idet vi nærmer os vejen kortere jeg Fluffy`s snor ind og låser den, men hun lader Gizmo som hun ved går sik sak have fuld line dvs 5 meter. Jeg må bede hende om at gøre snoren kort og låse den, det tænkte hun slet ikke over??? Ja lad mig bare sige at mine hunde IKKE blev passet hos hende og vi har ikke været der siden...

    I dag har jeg kun flex line på Fluffy og en alm kort på Gizmo, hans gik nemlig i stykker i motoren en aften og så havde jeg 5 meter snor hængende efter os... Jeg har valgt ikke at købe en ny da han går fint i den korte.


  • #12   13. dec 2009 Danni - Hahah ja gør man det ene så er det galt og gør man det andet så er det sku også forkert smiley

    Jeg har fået skælud for at sætte en Kenjan lædersele på min mops - det er bare forkert !!! FY et signal at sende - jeg kan slet ikke se problemet - men griner og tænker at jeg elsker den sele, det samme gør Zoe og den sidder perfekt på hende så hun ikke trækker forkert eller slider på pelsen !
    Hul i det smiley


  • #13   13. dec 2009 ja jeg ville hellere ikke undvære mine flexliner har ingen problemer med dem, kun når man står og snakker med andre hunde ejer så blir de tit viklet ind i flexlinen he he...

  • #14   13. dec 2009 Elsker mine hunde - Hahahh ja DET kan være et problem !!!

    Jeg mødte her for 1 måned siden en dame med tre små hunde (kender ikke race, tror det var blandinger) og de var SÅ søde, venlige og nysgerigge - alle med Flexi også Zoe der bliver vildt glad - også i flexi, så hun løber rundt imellem over og under alle linerne smiley LOL et kaos ..

    Vi blev enige om at jeg tog en af hendes hunde i halsbåden og min egen, hun tog de to andre også tog vi linerne af dem alle sammen og satte dem på igen smiley hehe



  • #15   14. dec 2009 by frey, ja det kan se vildt sjov ud når alle er bunden i i snore he he men hold da op man blir expert i at få dem snoet hurtig ud igen, og 2 min efter er de snoet ind i hinanden igen lige til skjult kamera he he...

Kommentér på:
Det var lige før det gik galt...

Annonce