{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.970 visninger | Oprettet:

Privat antal hunde. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig. Jeg har indgået et væddemål med en veninde om hvor mange hunde man må have privat INDEN det skal opgives som en kennel. Jeg siger 4 stk hun siger 5. Nogen der kan fortælle mig om der overhovedet er nogen af os der har ret og selvfølge i tilfældet hvem af os der evt har. På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privat antal hunde.
  • #1   11. dec 2009 Jeg gætter også på 4 - men ved det ikke smiley heh

• #3   11. dec 2009 2. Reglerne i dette kapitel finder anvendelse på ikke-erhvervsmæssigt dyrehold, jf. § 3. Erhvervsmæssigt dyrehold er reguleret ved bekendtgørelse om erhvervsmæssigt dyrehold, husdyrgødning og ensilage m.v. samt ved miljøbeskyttelseslovens kapitel 5. Pelsdyr er reguleret af bekendtgørelse om pelsdyrfarme.

§ 3. Ved et ikke-erhvervsmæssigt dyrehold forstås et dyrehold på højst:

1) 2 køer med tilhørende kalve eller 4 stykker andet kvæg, eller 4 heste med tilhørende føl, eller 2 søer med opfedning af maksimum 5 slagtesvin, eller en tilsvarende produktion, eller 10 får med lam, eller 10 geder med kid,

2) 30 stk. høns,

3) 4 voksne hunde med hvalpe under 18 uger, eller

4) tilsvarende størrelse af andre former for dyrehold end de ovenfor nævnte.

• #4   11. dec 2009 TUSIND TAK for de hurtige og gode svar.

• #5   11. dec 2009 Kan godt forstå der er forvirring omkring antallet. Det forvirrende er at hundeloven tillader et antal og miljøloven tillader et andet antal.

Spørg i din hjemkommune, hvilken af disse 2 love der håndhæves, for det er godt nok forskelligt fra kommune til kommune.

• #6   11. dec 2009 Lad os bare sige begge zoner.

• #7   11. dec 2009 Der er ingen der kan tvinge dig til at tage labelet "kennel"... Der er regler for hvornår du skal have tilladelser til opdræt, forskellige miljøregler om afstande og regler for hundeholdet hvis det overstiger et vist antal. Men der er intet der siger hvornår du skal have et kennelnavn... (i nogle af stambogsklubberne er der dog regler for hvor mange kuld man må lave inden man får kennelnavn - men det er en anden sag og ikke lovgivning...)

• #8   11. dec 2009 Vi havde om det på opdrætteruddannelsen, og der fik vi fortalt at det var en stor jungle at finde ud af, fordi hundeloven og miljøloven ikke har det samme antal.

• #9   11. dec 2009 Hmm hvis man bor i landzonen i en by hvor mange hunde må man så have? Kennel er nok ikke det rigtige ord at bruge men der må da et eller andet sted være en grænse for hvor mange hunde man må have ellers kan alle jo pludselig have 10 hunde.

• #10   12. dec 2009 5 stk anses for at være erhverv.. så 4 stk privat! smiley

• #11   12. dec 2009 Tina, det har ikke noget med det at gøre. Hvorfor googler I ikke hundeloven og miljøloven, så kan I se hvor svært det er at vide det rette antal.

• #12   12. dec 2009 i skive kommune behøver man ej søge tilladelse ej heller andre sådan som jeg forstod det da vi flyttede i hus for knap 3 år siden, men er du privat skal der være 100 til nærmeste hovedehus fra hvor hundene går, har du hundepension skal der værer 200

• #13   12. dec 2009 skal siges at vi forhørte os i diverse kommuner om reglerne og dette var svaret, at sådan var det hvis man havde over 4 hunde

• #14   12. dec 2009 By- eller landzone er ikke afgørende i hht. Miljølovens krav om max 4 hunde. Det er afstand til naboerne, der er afgørende.

• #15   12. dec 2009 det var bare det dkk hundetræneren sagde til vores hold da vi skulle øve hundeloven...???

Kommentér på:
Privat antal hunde.

Annonce