1.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Hvilken forening er bedst? Hvilken forening er bedst?

Ja overskriften siger sig selv, hvilken forening synes DU er bedst og hvorfor? Hvilke foreninger er der?

Forening=stamtavle

Jeg skal ikke have ny eller anden hund foreløbig, men jeg kunne egentlig godt tænke mig at undersøge lidt omkring hvilke der er gode og hvilke der er "fup"

Har jo fulgt lidt med i trådene rundt omrking, men har ikke rigtigt fået en liste.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken forening er bedst?
  • #1   11. dec 2009 Jeg syntes bedst om DKK, så for mig vil der aldrig komme andet end DKK hunde inden for hjemmet..

• #3   11. dec 2009 jeg sys også DKK er bedst, mest fordi jeg godt kan lide at der er krav til opdrætterne og deres hunde. jeg sys det er dejligt at de stiller krav til enkelte racer om hd fotografering, øjnlysning osv. Det sys jeg er en dejlig sikkerhed...

• #4   11. dec 2009 DKK som jo er den eneste under det internationale FCI samarbejde

• #5   11. dec 2009 Jeg vil til hver er tid anbefale DKK og mine fremover bliver også med DKK tavle. Det er i mine øjne den mest seriøse klub.

• #6   11. dec 2009 mine hunde fremover....

• #8   11. dec 2009 Jeg skal aldrig ha andet end DKK hund smiley

• #9   11. dec 2009 DKK-- Den eneste seriøse foening i Dk, i mine øjne.

• #10   11. dec 2009 Jeg brænder ikke for en speciel klub - jeg brænder for en race :0) - og DHL passer fint til mig i forhold til hvad jeg skal bruge en klub til.
    Jeg synes at de er meget seriøse - ikke nær så stor som DKK - men absolut seriøse.

• #11   11. dec 2009 En en hund med tavle under FCI er det eneste jeg kunne finde på at investere i.

Hos DKK har jeg mulighed for at bruge tavlen til det, den er skabt - til at undersøge linjer og forhold bag den hvalp, jeg er interesseret i.
    Det kan ikke lade sig gøre med andre stamtavler fordi de oplysningerne ikke offentliggøres - eller resultater af diverse sundhedsundersøgelser, prøver og så videre, ikke registreres overhovedet.

Med andre ord, er selve værktøjet ikke ligeså brugbart uden for DKK som indenfor.

• #12   11. dec 2009 Okay kan i give mig de forskellige forkortelsers navne?

Dkk= Dansk Kennel Klub

FCI= ved jeg hvad er men aner ikke hvad det står for

Dru osv osv aner jeg intet om.. DHL?

• #13   11. dec 2009 DKK
    DRU
    DHL
    DDH
    DRC
    CKC
    DJR

Og så er der klubber med specifikke racer som DSHK og DJRTK..

Jeg ville kun købe med DKK - eller hvis jeg importere en stambog fra FCI/samarbejdende klub, så hunden kan overføres til DKK smiley
    Denne klub er for mig at se mest seriøs, har det største udbud af aktiviteter og så begrænser man sig ikke. Der ud over kan jeg godt lide min klub er en aktiv forening, der laver andet end at stambogsføre, f.eks. er aktive i diverse debatter og taler min sag som hundeejer.

• #14   11. dec 2009 Jeg er enig med dorthe G..

• #15   11. dec 2009 FCI er hovedforeningen som har én stambogsførende klub i hvert land - i dk er det så DKK.. I tyskland VDH, sverige SKK osv... Køber man en hund med en FCI-export-tavle vil den for langt største delen kunn eoverføres til DKK smiley
    FCI vare tager f.eks. standarterne sammen med racens oprindelsesland og har nogle overordnede regler som klubberne skal leve op til.

• #16   11. dec 2009 FCI anerkendte klubber

• #19   11. dec 2009 Jeg vil ikke sige der er en bestemt der er bedst, men DDH og DRU har begge ting som tiltaler mig. Det har DKK dog også, men der kunne jeg aldrig drømme om at blive medlem og udstille. Vil ikke bruge tid på at forklare hvorfor. sådan er det bare. Og hvis man ahr fordomme burde man tage på udstillinger i de forskellige foreninger, og selv opleve det INDEN man dømmer nogle klubber..

• #20   11. dec 2009 Det kan godt være, det ikke hører til i denne tråd, men Jer, der har hunde i klubber uden for DKK - hvordan bruger I stamtavlen i forhold til valg af hvalp og/eller i forhold til valg af avlspartner til Jeres hund?

• #21   11. dec 2009 Dkk. Vil have der er fornuftige restriktioner på avl.

• #22   11. dec 2009 DKK - uden tvivl smiley

• #23   11. dec 2009 DKK eller andre landes klub under FCI hvor hunden kan omregistreres til DKK uden problemer.

• #24   11. dec 2009 "Hvordan bruger I stamtavlen i forhold til valg af hvalp og/eller i forhold til valg af avlspartner til Jeres hund?": hvad mener du med det??
    Vi bruger stamtavlen på samme måde som dem der har DKK..

Iben´s Kennel Ebony Moor: Det er jo ikke kun i DKK de bekymrer sig om sundhed og avlsrestrektioner...

• #25   11. dec 2009 Okay så først og fremmest skal man være sikker på hvilken hund man vil ha og derefter kan man så begynde at lede efter stamtavle...

Men tænker bare, hvad er forskellen på DKK og DRU udover FCI?

Mange tak for alle jeres svar:-)

Dette er kun en forespørgsel og skal helst ikke gøres til en debat omkring avl osv....

• #26   11. dec 2009 DKK!!!!!

• #27   11. dec 2009 Michelle - har du sundhedsoplysninger tilgængeligt, så du kan se dem mange generationer bagud?

• #28   11. dec 2009 Indfør - jeg tror det er lettes at identificere forskellen ved at kigge på, hvad de forskellige klubber tilbyder.

Der er nogle oplagte fordele ved DKK.
    Dens størrelse og dermed også dens udbud.
    Muligheden for adgang til diverse konkurrencer under specialklubberne.
    Dens meget tilgængelige mulighed for at søge på enkeltindivider.
    Dens meget strukturerede organisation med blandt andet jurister ansat til at varetage medlemmernes interesser.

Det er klart en fordel at være den første og den mest veletablerede i landet. Ingen tvivl om det.

Andre, der har kendskab til andre klubber må beskriver dem.

• #29   11. dec 2009 altså nogle gange kan jeg sku godt forstå folk køber uden avle... det jo en jungel uden lige smiley

Ej det lød forkert, men der er godt nok mange overvejelser når man skal have tavle på.
    Har det sådan lidt at skal jeg give 12-15.000 for en hund så skal det os være den helt rigtige klub og tavle så jeg er så "garanteret" som jeg kan! Og det er altså rigtig mange penge for mig.

Men heldigvis har jeg nogle år til at studere endnu.. he he

• #30   11. dec 2009 Indfør, du bliver ikke garanteret noget via tavlen ;o)

Det du kan bruge den til er, at finde den rigtige hund. Den skal bruges som redskab til at undersøge om linjerne indeholder det, du gerne vil have din hund til at indeholde.
    Det kan være brugsmæssigt eller hvis du interesserer dig for udstilling - men vigtigst er nok,at du kan undersøge linjernes sundhed og på den måde optimere muligheden for, at du får en sund hvalp.

Hvis du ikke bruger tavlen det det, så er det (næsten) ligeså meget et lotteri som at købe uden :o)

• #31   11. dec 2009 Nej det var os derfor "" var der :.) Ved godt det ingen garanti er men det er det tætteste du kan komme på en rask og sund racehund... men jeg skal godt nok sætte mig ind i en masse ting... har heller ingen forstand på at aflæse en stamtavle!

• #32   11. dec 2009 Hvilken race, har du tænkt, du skal have, når det er?

• #33   11. dec 2009 Jamen jeg har tænkt lidt på en engelsk bulldog, men jeg er meget i tvivl, da de snart er avlet så ekstreme som de er. Vil jo helst have en hund uden for mange vejrtrækningsproblemer og deres ben er jo snart vredet helt om.

Så har jeg også tænkt på en old victorian bulldog, men sys den er lidt for stor... ja jeg er lidt i tvivl endnu.

• #34   11. dec 2009 Auch, det er jo nogle svære racer :o)))

Jeg er ikke klar over, hvilken forening, der laver de sundeste eksemplarer af de racer.
    Jeg ved heller ikke, om linjerne er forskellige.

Jeg er klar over, at engelsk bulldog nok har været udsat for en hel del ekstremavl, men ved ikke, om der bliver arbejdet målrettet på at rette det op igen pt.

Der må være nogen, der ved noget om den race specifikt.

• #35   11. dec 2009 CH: Ja jeg ved det godt, men det er bare en hund der passer rigtig godt til mig og min familie. Ham vi har nu er rigtig dejlig, men han passer ikke til os. VI beholder ham selvfølgelig og opfylder hans krav så godt vi kan, men det er ikke en hun jeg skal have igen:-)
    Jeg ville bare hører hvordan i også har valgt hvilken forening i sku være i...

Umulig: Ja men sys det er svært at vide hvordan gener og sundheds status er hvis der ikke er en forening hvor man f.eks. kan chekke hundeweb...

• #36   11. dec 2009 Nej den mulighed har vi ikke (endnu) I DDH er der dog avsrestriktioner, og hunde med patella kan ikke blive avlsgodkendt..

Jeg siger ikke jeg ikke kunne finde på at købe en DKK hund, men ville bare aldrig udstille og avle der. Det er min holdning og sådan er vi så forskellige..

• #37   11. dec 2009 Umuli - det handler da ikke om at finde en opdrætter og så vælge klub efter det.
    Det handler om at finde det sted, hvor man kan få flest mulige oplysninger at træffe sit valg ud fra.

Hvilken klub det er i forhold til lige denne/disse racer ved jeg ikke.

• #38   11. dec 2009 Indfør... har du kigget på Bulldogklubben.dk? Dre kan du læse om racen om de sundhedstiltag, der arbejdes på og finde opdrættere...og se hvalpeliste, det er dog lidt "farligt";)) Det er desværre en race der, ligesom min, har været ekstrem avlet:((

• #39   11. dec 2009 Jeg må indrømme, at jeg ikke tør vælge en hund alene ud fra, hvad opdrætteren fortæller mig om den.

Dertil er jeg alligevel for skeptisk - ligegyldigt hvilken opdrætter vi taler om. Jeg vil have beviser på bordet. Hunden er ganske enkelt for værdifuld til at købe på glatte ansigt.

Jeg ville aldrig turde stole på min intuition. Det er simpelthen for vigtigt.

• #40   11. dec 2009 ...indsæt venligst selv de manglende kommaer;))

• #41   11. dec 2009 Altså for det første er jeg ikke særlig klog:-) Folk de kan tage røven på mig for tror altid på det bedste i folk. Skal selvfølgelig også være kritisk om det er med tavle eller ej, men jeg synes det er "nemmest" hvis jeg ved hvor de avler sunde hunde...

Nej den har jeg ikke kigget på endnu men det var da helt klart et godt forslag:-)

Det er så ærgerlit de hunde er avlet så ekstreme...! både FB og EB...

CH- det os det jeg mener, tør ikke sætte min lid til folks glatte ansigt og slet ikke når vi taler om EB... Den er udsat for så ekstrem avl at det er vigtigt at vide hvad der avles i den...

• #42   11. dec 2009 Fuldstændig enig...den franske er modehund, det absolut værste der kan overgå en race:( Nu er jeg ikke så meget inde i engelsk, men med fransk er en "good" (tidligere 2 pr.) nok og du kan avle...der er absolut ingen avlsrestriktioner?? Mange opdrættere undersøger naturligvis deres hunde i alle ender inden de indgår i avl, men det er altså ikke et krav:(( Det er for dårligt synes jeg, med disse to racer der har mange skavanker skal man virkelig kigge sig for og jeg synes det ville være på sin plads med nogle restriktioner, så vi kunne få sundheden i højsædet...

• #43   11. dec 2009 Bare prøv at se hvor mange stakkles franske, der er på markedet i øjeblikket:'((

• #44   11. dec 2009 Rie: Ja jeg har godt lagt mærke til det. Synes os FB er en rigtig dejlig hund men dem jeg har mødt har simpelthen for meget krudt!

Jeg var lige inde på bulldogklubben.dk og alle hvalpe på hvalpelisten er taget ved kejsersnit! Sys det er forfærdeligt at disse hunde er avlet sådan så de ikke kan føde selv.

• #45   11. dec 2009 Jep et af de store problemer>:(...de er simpelthen for smalle bagtil og hvalpene har for store hoveder...har jeg hørt??? Jamen altså:((

• #46   11. dec 2009 Jeg vil jo helst have en hvalp fra en hund der har født selv uden de store komplikationer...

men igen, nu der et par år til jeg skal have hvalp så kan jo håbe det kommer mere i fokus...

Øv øv at man "skamavler" dem sådan!

• #47   11. dec 2009 min første hund var fra DRU og det var simpelthen det værste byggesjusk en Cairn terrier med dårlige hofter, knæ OG ryg..
    Har efterfølgende kun fået fra DKK og det fortsætter vi med.

• #49   11. dec 2009 UDEN tvivl DKK.

For MIG at se er det den mest seriøse klub, den klub hvor jeg får mest for mine penge og den klub, hvor jeg har størst mulighed for at finde de linier, jeg vil ha`.

Jeg er MEGA tilhænger af hundeweb. Folk kan bilde andre folk hvad som helst ind, men det skrevne på hundewb, kan man ikke løbe fra.-)

Nu har jeg en race som heldigvis har ret mange avlsrestriktioner. Så da jeg kiggede efter hund sidst, surfede jeg hundeweb og kenneler igennem for at finde lige nøjagtig DET jeg ville ha`. Og det fik jeg. En gennemsund hund med A- hofter. 0 på aluerne og uden anmærkninger på øjnene.

JEG går nem,lig ikke kun efter at forældredyrene skal være gennemtestet. Jeg kigger også på forældredyrenes tidligere kuld, forældredyrenes søskendes kuld. Bedsteforældrenes kuld. osv. osv.

• #50   11. dec 2009 Ha ha, Mette, det er dejligt at høre, at der er andre, der er ligeså nørdede som mig med hundeweb. Lige pludselig er man kommet ud i fjerne grene ;-)))

• #51   11. dec 2009 Bente:

Ååhhhhh, få mig ikke til at starte......*GGGG* Jeg brugte MANGE MANGE timer og mange måneder inden jeg fandt Kaido.

Jeg fandt først en kennel, som MÅSKE kunne have interesse. Dernæst fandt jeg kommende forældredyr og deres stambogsnummer. Så et åbent vindue med hundeweb og SÅ gik undersøgelserne i gang. Jeg brugte nok det meste af en time på HVER hund, der kunne være interessant. HVER gang fandt jeg noget, som jeg ikke var vild med. Enten på hjemmesiden, i linierne eller sundhedsmæssigt. Så ALT blev kasseret herfra og jeg var ved at opgive.
    Så var der en veninde, som også har labber, der gjorde mig opmærksom på en kennel, som jeg slet ikke kendte. Uha..... IND på hudneweb og BINGO!! Der var det sted, hvor jeg skulle have hund fra!!!

• #52   11. dec 2009 Michelle,
    Tror ikke du skal regne med mange DKK'er vil sælge en hund og du så flytter den over i en anden klub:o)

• #53   13. dec 2009 Hej igen.. ja jeg har haft weekend... Lækkert!

jamen jeg tænker så længe folk er på det rene med at jeg ingen fordomme har overfor hverken det ene eller andet så kan der ikke ske noget ved at oprette et sådant emne.

Mange tak for svar:-)

• #55   13. dec 2009 Pia K,
    Synes også det er lidt dobbelmoralsk at man gerne vil købe en fin hund i DKK, men IKKE om man gider udstille i klubben, men ja tak gi mig gerne en god hund, hmmmmm.... Ja det kan jeg kun grine lidt af.. Og igen tror dt er de færeste der sælger deres hunde til folk som vil flytte dem i andre klubber...

Kommentér på:
Hvilken forening er bedst?

Annonce