{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.253 visninger | Oprettet:

Hjælp min hund tisser indenfor {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som kan give mig nogle gode råd. Jeg har en FT springer spaniel på 10 mdr som vi fik da han var 6 mdr. Problemet er at han tisser indefor, selvom han er ude godt hele dagen og i løbet af aftenen bliver han lukket ud med ½ til 1 times mellemrum. Jeg har prøvet det med at rose ham når han tisser udenfor, så han ved at det er det helt rigitge.
Et andet problem er hvis man vil klappe ham så tisser han som om han er pisse bange. Vi har aldrig slået ham og mener da heller ikke at avler skulle have gjort det. Vi har tidligere fået hvalp fra samme avler og de har nogle skønne hunde og ordentlige forhold. Er der nogen der kan give mig nogle tips, for ellers går vi snart ud af vores gode skind!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min hund tisser indenfor
  • #1   10. dec 2009 hvis han tisser så meget var det måske en idé at få ham tjekket hos dyrlægen???

Nogle hunde bryder sig måske ikke om at blive klappet??
    Er der andre tegn på om han virker bange når det er???

• #2   10. dec 2009 Jeg tænker om han måske har ondt ?

• #3   10. dec 2009 Det at han tisser ved kontakt er ikke ualmindeligt ved en ung usikker hund. Det forsvinder af sig selv når han bliver lidt ældre, og bliver mere sikker på sig selv.
    Urenlighed: Gå med ham ud, og bliv ude til han har gjort sig ren. Igen usikkerhed. Start forfra med renlighedstræningen. Og gå med ham ud hver gang. Ros ham i høje skyer og giv gerne en godbid når det lykkedes udendørs.
    Indendørs: Rens i Rodalon, og ingen skæld ud.

• #4   10. dec 2009 Jeg har snakket med en træner som fortalte at han ikke må klappes på hovedet men på sine af hovedet, men så snart man nærmer sig med hånden, ja så tisser han. Træneren mente at han er nervøs og det skulle jeg prøve at arbejde med. det er jo det nemmeste at gøre ude for pyt med at han så tisser, men det er trælst at han gør det indefor. Jeg tror ikke han har ondt eller noget og overvejer at lade han kastererer, måske kunne det hjælpe, men jeg havde sådan håber at finde en dame hund af samme race og lave et kuld hvalpe.

• #5   10. dec 2009 Brug hjernen før du køber hund: Ja jeg må jo prøve igen forfra og håbe på det bedste. Heldigvis har vi klinker og paket gulv over hele hytten så det er sådan set nemt at fjerne så det heller ikke lugter.

• #6   10. dec 2009 En mere sigende overskrift, tak! Går ikke ud fra at nogen er ved at dø.

• #7   10. dec 2009 Shit mand, troede det var en hund der var ved at dø med den overskrift.

• #8   10. dec 2009 Jeg ville ikke kastrere en så usikker hund - det kunne risikere at gøre det værre...

Tisseriet ville jeg behandle ham nøjagtig som en lille hvalp - ud hver gang han har sovet, spist, drukket, leget osv og så lidt ind imellem. Der skal altid en med ham ud, så man er sikker på, at han kommer af med det han skal og så han kan roses overstrømmende når han gør det...

Han skal trænes til at mennesker der rører ved ham er rare, start meget langsomt og beløn ham med super lækre guffer

Kommentér på:
Hjælp min hund tisser indenfor

Annonce