{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Hjælp, hvilken race? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min kæreste vil supergerne have "sin egen" hund, især vil han gerne have en samojedhund eller en labrador. Men jeg er ikke særligt glad for lige disse to racer, jo måske en samojed, men der er bare for meget pelspleje til min smag (og jeg ved det bliver mig der skal stå for pelsplejen :P..) Så mit spørgsmål er, er der nogle af de "store" racer, som i sind minder om disse to? Og som kræver mindre pelspleje, f.eks?

Ville være skønt med nogle gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, hvilken race?
  • #1   9. dec 2009 De to du nævner ligger MEGET langt fra hinanden, så det er jo svært at ramme plet uden at have andet at gå efter

• #2   9. dec 2009 Hvad er der ikke at lide ved en labrador?

• #3   9. dec 2009 Har kun kendskab til labredoren. Ved ikke så meget om samojed hunden, ikke andet end at den vist nok kræver rimelig meget motion. Men ellers skal jeg ikke gøre mig klog på den race.

Derimod er jeg super glad for labberne, og kender mange som har en. Blandt andet mine forældre har en gammeldags labredore, og han er noget af det dejligste, kærligste der findes...

• #4   9. dec 2009 Jamen, jeg kan simpelthen bare ikke lide racen. Det er vel lidt ligesom nogle mennesker ikke kan lide små hunderacer, eller som mange kalder dem, små "rotter", så jeg kan bare ikke lide en labrador smiley

Vi ville gerne have en race der var lærenem, livlig, god til børn og andre hunde, venlig.. Noget i den dur smiley

• #5   9. dec 2009 der findes jo i øvrigt 4 andre retriever-racer som du kan kigge på, hvis du vil i den retning.

men det er lidt svært at komme med bud på racen, uden at du lige fortæller hvad det er i søger.

Den ene du nævner er en selvstændig spidshund, den anden er en pleaser og jagthund. Så det er jo lidt fra den ene yderlighed til den anden;o)

• #6   9. dec 2009 Ok, og så nåede du lige at svare;o)

Nå men med lærenem skal der så forståes en hund der er førerfikseret (i en eller anden grad) og ikke alt for selvstændig, for i så fald ville jeg holde mig fra spidshundene.

Det du skriver, passer meget godt på retrieverne

• #7   9. dec 2009 Jamen, retriever, er der andre end labrador og golden? For jeg har altså et eller andet med de racer der :s

• #8   9. dec 2009 Så vil jeg vende den om og spørge:

Hvad kan I tilbyde en hund???

• #9   9. dec 2009 Retrievere fås i Labrador, golden, Flat coated, Chesapeake Bay og Curly.

• #10   9. dec 2009 Jep, som Mette siger. Så der er lidt at vælge imellem.

Foretrækker i noget i labrador-størrelse?

I kunne jo prøve at kigge på f.eks. korthåret collie og pudel (de kan klippes ret kort så der ikke er voldsomt meget pelspleje og så fælder de ikke og er super-lærenemme)

• #11   9. dec 2009 Mette: Jamen, vi kan da tilbyde en kærlig familie, et godt og trygt hjem, generelt hvad alle respektive hundeejere kan tilbyde. Jeg er sygemeldt, så er hjemme og ville kunne være der med hunden størstedelen af dagen, vi bor tæt på skov osv. Så ja, synes selv vi kan tilbyde det, som der "forventes" smiley

• #12   9. dec 2009 Michelle - og hvordan er de med børn osv? Vi har rigtigt mange små fætre/kusiner/nevøer og niecer som kommer på besøg tit og ofte, så skulle gerne være en race, der kan godt med børn smiley

• #13   9. dec 2009 Sarah -men "det der forventes" er jo bare forskelligt fra hundeejer til hundeejer, det er jo derfor vi ikke alle ender med samme race;o)

Vil i gå til træning, og i så fald hvilken slags og på hvilket niveau?

Er i friske på daglig mentalaktivering i stort omfang, eller skal den kunne "nøjes med" gåture og f.eks. lidt fodersøg af og til e.l.?

• #14   9. dec 2009 Den korthårede collie kender jeg ikek super godt. Kun udfra hvad ejere fortæller, så ang børn ved jeg ikke, men synes bare den passede på hvad du ellers har skrevet at i ønsker.

De pudler jeg kender fungerer rigtig fint med børn, hvis børnene fungerer med hunde

• #15   9. dec 2009 Jamen, var da forberedt på ihvertfald lydighedstræning, og så har jeg altid syntes agility lød spændende, men det er vist ikke alle racer, der kan det, eller har jeg misforstået det? smiley

• #16   9. dec 2009 Stort set alle racer kan være med til agility hvis det bare er for hyggens skyld og altså ikke konkurrencer osv. Dog ville jeg umiddelbart holde mig fra meget store/tunge racer og racer som f.eks. gravhunden der har tendens til discusprolaps.

Men hvis man gerne vil have en hund der ikke bare "kan deltage" men som osse kan blive god til det (ikke nødvendigvis på konkurrenceniveau) ville jeg gå efter en samarbejdende race der er glad for at lave noget, rimeligt adræt og som gerne gør lidt ekstra for at glæde sin fører.
    -her kunne den korthårede collie være et udemærket bud

• #17   9. dec 2009 Vores sorte spidser kan nok minde om samojeden af sind, men er mere korthåret og har en mere selvplejende pels, som kun kræver børstning i fældetiden. Ellers kræver pelsen ikke det store. De elsker at blive brugt til diverse træning, og de er gode til agility, da de er ret selvstændige og arbejder godt på lidt afstand også. Men de er alligevel utroligt opmærksomme på fører. En rigtig god familiehund.

Kommentér på:
Hjælp, hvilken race?

Annonce