{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Chihuahua og Doberman {{forumTopicSubject}}

Hej hundevenner.
For 1 uge siden fik vi en Doberman tæve hjem til vores to Chihuahua´er. To drenge på 3 og 5 år. Det er et rent helvede her, fordi vores ny familiemedlem vil hele tiden lege med de to andre, og det har de på ingen måde lyst til. De går lige i flæsket på hende, så spørgsmålet er om der er andre her der har prøvet noget tilsvarende og har et par gode råd. Jeg ved at en uge er meget kort tid, men et par gode råd i tide kan måske fremskynde processen. Håber nogen har et par gode tip som kan hjælpe vores lille familie. Helle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua og Doberman
  • #1   2. dec 2009 puha,,har ingen gode råd,,jeg ville passe på hun ikke lige pludselig bliver sur ,,for når en stor hund marker sådan en lille hund kan det gå grueligt galt,,ved godt hun ikke er så gammel endnu,,,,men min mastiff på 7mdr fik nok af vores 4 årige buller pige og satte hende på plads med 2 bid,,det gik helt galt

• #2   2. dec 2009 Halløj. Vil lige sige det godt kan lade sig gøre, jeg er selv den lykkelige ejer af en dobermann på 2 og to dværgpinschere på 5 og 7(alle hanner). dobberen var ca 4 mdr da jeg fik ham og kom fra et dårligt hjem, ikke opdrætter men første ejer.
    Mine har også haft nogle ture og det blev klaret med time out og ellers aktivering. Fx fik doberen mad i haven, så var han lidt træt bagefter. Han lærte også at de to små har en "hellig" plads hvor han ikke må gå hen, så der har de altid fred. Men masser af træningaf den lille ny og så en masse gode oplevelser sammen, fx en tur til strand/skov mm.

• #3   2. dec 2009 Og hvor er hun dog bare yndig =)

• #4   2. dec 2009 Hej Sara V. Tak for dit svar. Det er den slags svar vi søger. Alle professionelle vi taler med siger da osse at det helt sikkert nok skal komme, men vi har virkelig behov for alle de tip vi kan få fra andre som selv har prøvet det. det er bare så hårdt at se hvor kede af det de to andre er, når det nu er os som har ændret deres liv fuldstændigt. Vi opdrager efter alle kundstens regler, men føler os alligevel usikre på om vi kan gøre mere. Skældte du dine to dværgpinschere ud, eller nærmere isolerede dem, hvis de skavede sig over for din Dober?
    Mvh
    Helle

• #5   2. dec 2009 PS. Vores to chihuahua´er er begge kastereret. Til Thresa: Jeg ved ikke om jeg helt forstår dig, men hvorfor mener du at fordi vores Dober er en tæve, så vil det aldrig gå?
    Det har vi da aldrig hørt før. Tvært imod, har opdrætter og dyrlæge sagt at det vil blive nemmere.?

• #6   2. dec 2009 nu er der jo forskel på hunde og selvfølig kan det gå,,,men det kan jo også være det ikke går

Jeg kan godt forstå du kan lide sara svar men fact er jo nu engang at selvom andre folks erfaringer hvor det ikke går er ligeså meget værd selvom det ikke er det man ikke vil høre

Jeg har også haft dobber for mange år siden vi havde en tervueren og en mini collie,,og da vi flyttede på stor gård måtte vi have en dobber,,,det gik bare ikke,,,hun satte de andre på plads fra hun var ca 6mdr gammel,,mine katte kunne til sidste ikke nærme sig...........det farlige er som jeg forstår teressa også siger at HVIS hun siger fra bliver det til stor skade for de små når hun bliver større....vores kom fra et ukendt opdræt g det har jeg jo lært idag at især disse typer hunde skal komme fra menatlt ok forædlre,,,,,kan huske da vi fik vores at vi hørte den ene historie efter den anden om det gik galt med dobber og små hunde

Vi drømmer stadig om en dobber engang men ved ikke om vi tør efter vores oplevelse,,,,jeg har forsøgt at spørge herinde om det er normalt adførd for racen men ingen har rigtig svaret

• #7   2. dec 2009 Nu kender vi de første mange eksempler på at netop Dobermann og Chihuahuer med tiden kan få et fantastisk venskab, så du har nok været uheldig. Der er heldigvis forskel på de forskellige hunde.
    Gå bare ind på youtube og skriv "Dobermann vs chihuahua" så kommer de første privatoptagelser af de to hunderacer sammen.

• #8   2. dec 2009 Ved godt der er forskæld på dem. Jeg skulle rigtig have haft en tæve, men min lille dreng "faldt" ind af min dør =)

• #9   2. dec 2009 Selvfølgelig kan det gå galt. helt enig, det kan det med alle racer når der er så stor forskel på størrelsen. Mine er ikke sammen når de er alene hjemme, det er de to små i et bur og den store i et andet

• #10   2. dec 2009 ja det har du ret i mht størrelserne,,,jeg siger heller ikke at chi og dobber lige er et specielt dårligt mix,,overhovedet ikke,,bare at jeg desværre har hørt mange historier om dobber,,håber de ikke er sande-.......

Hvad enten du tror det eller ej,,venskab eller ej så kan det gå grueligt galt hvis en stor hund marker en lille hund,,,,den behøver ikke være rigtig gal eller andet men det den bare gør hvis den lige ikke gider mere eller andet kan ende i døden for en lille hund,,,så sørg for at de ikke er alene hjemme sammen...som sagt har jeg selv en mastiif der er godheden selv og en buller som hele tiden tror hun styrer hele huset,,hun hænger sig også i den store og for nogle uger siden fik mastiffen nok,,markede hende 2 gange,,,slap selv og var ikke gal på den måde,,,min buller endte med at blive syet en del sting og gik i chok ...selvom de normalt er super gode venner

Jeg er ikke ude på at gøre dig bange men bare for at gøre dig opmærksom på at man skal altså være varsom,så må du jo tage den som du selv vil........

• #11   2. dec 2009 Hej igen. Jo tak for rådet, og vi har da osse gjort os disse tanker inden vi bestilte hende for 6 måneder siden. Hendes forældre er premieret (far er verdensmester, og mor er dansk præmieret) så vi har været meget opmærksomme på at hendes forældre skulle have stambog og et perfekt og velafbalanceret sind. Det kan vi nu også mærke at hun har, men derfor kan det jo gå galt ved en fejl. Jeg skriver kun her for at få så mange gode råd jeg kan få, nu hvor vi jo har købt hende, så vi evt. kan komme en skade i forkøbet.

• #13   2. dec 2009 Mine to pinschere er meget milde i sind, specielt den ene finder sig i det meste. Og mange af de chihuahua jeg har mødt er nu noget agressive

• #14   2. dec 2009 PS. Vores plan var at sterilisere hende da vi ikke skal bruge hende til udstilling eller avl. Dette vil også gøre hendes sind meget mere roligt. Hvis andre har gode eller dårlige oplevelser i stil med vores vil vi meget gerne høre nærmere, tak.

• #15   2. dec 2009 Hold da op hvor frygteligt. Kender en der har en border der ikke kan tåle synet af andre hunde, uanset alder og race

Kommentér på:
Chihuahua og Doberman

Annonce