{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Argh - han vil ud hver nat :-/ {{forumTopicSubject}}

Jaer, Sofus vil ud og tisse eller hvad han nu laver ude hver nat, indtil nu har det kun været en enkelt gang, men nu vil han ski ud to gange og jeg har altså også brug for at få lov til at sove igennem - før kunne han sagtens sove igennem, ofte tisser han ikke engang så går han kun lige ud for at drikke vand, for vanskålen indenfor duer åbenbart ikke !

What to do ? Synes det er træls i længden !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh - han vil ud hver nat :-/
  • #2   1. dec 2009 Det vil vores hund altså også, men han får sidste gåtur klokken 22-23, og så er det altså bare ærgeligt derefter.

Det lyder måske hårdt, men han vil bare ud fordi han keder sig. Så jeg rører mig ikke ud af flækken medmindre jeg ved han har skidt mave.

• #3   1. dec 2009 Tusind tak for svar, problemet er bare at han så piver så meget og hvis det ikke hjælper begynder han at gø - og så vågner jeg jo alligevel smiley Men det er bare at lade være med at stå op ? Synes også det er synd hvis han virkelig skal tisse -

han har foder til rådighed hele døgnet og vi går i seng omkring klokken 22 - 23 og bliver luftet sidste tur omkring klokken 20 - han kommer så i haven lige inden vi går i seng, hvor han altid tisser af !

• #4   1. dec 2009 jeg ville måske unlade at lade foderet være til rådighed hele døgnet,,,

• #6   1. dec 2009 By frey - hvad ville det hjælpe ? dr.dyr mener det er ok, i og med han sagtens selv kan håndtere det smiley Og han spiser faktisk på samme tidspunkt hver dag mere eller mindre ! Han spiser mellem 18-19 hvorfor ved jeg egentlig ikke ;o) Men nogle gange før smiley

• #7   1. dec 2009 Det er ikke normalt for hunde at have foder til rådighed hele døgnet, det giver i mange tilfælde kræsne hunde.

• #8   1. dec 2009 Hvad med feks at få undersøgt han urin også ved dyrlægen.

• #9   1. dec 2009 Jeg ville få ham tjekket hos dylle, for at være sikker på at der ikke er noget galt.

• #10   1. dec 2009 Det er jo ikke fordi han drikker eller tisser meget, han har næsten lige været til sundhedstjek og der er intet galt med ham - tror simpelthen som der er skrevet i tråden at han har fået mig opdraget godt - men mit spørgsmål er så, hvodan filan vænner man ham af med det igen ?

• #11   1. dec 2009 En dyrlæge kan da ikke se blot ud fra det kliniske om hunden evt. skulle have sukkersyge, jeg ville stadig få taget en urinprøve.

• #12   1. dec 2009 Hvis du ikke mener han viser nogle symptomer på sygdom ville jeg afprøve om ikke det er en dårlig vane. Den er du nødt til at få brudt!

• #13   1. dec 2009 Gitte - tro mig, hvis sofus bare en enkelt dag hænger med hovedet er vi de første til at tage til dr.dyr - men jeg kender min hund så godt at jeg VED der ikke er noget galt - problemet er bare at han er vantil at få sin vilje - hvordan afhjælper man det ? Havde jeg været det mindste i tvivl om sukkersyge - urin infektion osv. havde vi været hos dr.dyr for længe siden ! Men det er der ingen mistanke om smiley

• #14   1. dec 2009 Louise - ja men hvordan ? Skal vi bare tage en kold tyrker og jeg ingen søvn får ? smiley for han piver jo når han vil ud - eller er der en mere "smertefri" måde ;o)

• #15   1. dec 2009 Jeg havde problemet med Lilly i en kort periode, hvor hun synes hun skulle ud en gang eller to i løbet af natten. Jeg valgte til sidst at ignorere det helt, for hun kommer ud kl 22-23 om aftenen og så igen når jeg står op kl 5 - så der må hun holde sig.
    Det stoppede igen - fordi hendes piven, gøen og graven i mit ansigt ikke virkede. Jeg vågnede godtnok, men blev liggende.

Nu har hun givet op.

• #16   1. dec 2009 Min hund ozzy, er også begyndt på det natte sjov smiley I nat var han ude 11 gange, 4 gange stod han bare og gloede på trappen..
    Jeg har haft ham ved dyrlæge, han er undersøgt på kryds og tværs og fejler tilsyneladende ingenting.
    Jeg har prøver at ignore ham, han sked på gulvet !
    Jeg servere hans mad kl 15.30, ingen vand fra kl 20, intet hjælper.

I nat havde jeg helt ærlig lyst til at kvæle ham, så vi har i aften besluttet at vi tager ham til dyrlæge i morgen igen og fejler han stadig intet, kommer han simpelthen til at sove i baggangen for eftertiden, ingen af os kan holde til at "underholde"han den halve nat..

Det skal lige siges at han plejer at sove det meste af eftermiddagen/aftenen, det har han så bestemt ikk fået lov til idag, han er blevet holdt igang siden kl14, så mon ikk han er så træt at han bare sover hele natten ( Vi håber)

• #17   2. dec 2009 Vi har også indimellem natteroderi :o( Jeg oplever det når der ikke rigtigt er sket noget i løbet af dagen, og de har fået sovet " for meget"

• #18   2. dec 2009 Haley har også haft for vane at skulle ud om natten og gerne 3 gange, det er meget træls smiley
    Hun tisser og laver når hun kommer ud, men kan sagtens holde sig hele natten og ellers render hun bare og lege vagthund og gør af noget hun selv kun kan se smiley
    Vi håbede på at det ville gå over af sig selv, men det gør det altså ikke. Jeg besluttede at nu hvor hun er blevet 1½ år var det på tide at det skulle stopppe for ellers kunne jeg lige se at det bare ville fortsætte resten af hendes mange gode år endnu og det var jeg ikke interresseret i.
    Det blev en kold tyrker! Det var meget hårdt de første tre dage, hun peb, hylede og gøede mange gange i løbet af natten og i laaaang tid hver gang, så ingen fik særlig meget søvn. men så var det som om hun forstod at det natterenderi var slut og så har der faktisk ikke været noget siden :o)
    Det er alfa omega, at man tænker på hundens alder og om der evt kan være sygdom eller lign der gør at den vil ud. Den skal jo fysisk være i stand til at holde sig og have lært det, før man kan kræve det af den!

• #19   2. dec 2009 Der er undersøgelser der har vist at natterend og uroligheder skyldes forkert kost og fordi hunden bliver fodret på en måde så fordøjelsen og energi niveauet er på det højeste når vi egentlig skal være rolige. Jeg ville i de tilfælde overveje at skifte til et foder med mindre kulhydrater og undlade at fodre efter klokken 18.

• #20   2. dec 2009 Vivi - vi fodre med RC smiley Til golden retriever - han spiser som regel kun en gang dagligt og det er gerne mellem 18-19 i dag spiste han dog klokken 16 der bliver så heller ikke hældt mere i skålen før i morgen - men han kan alligevel heller ikke have mere, plejer normalt bare at fylde den op igen når den er tom - men han spiser ikke før i morgen igen ! Nogle gange når han er ude om natten tisser han ikke engang - så står han bare ved hegnet og kigger, ved godt det er velment med at han kan være syg - men det er jeg ikke det mindste i tvivl om at han ikke er - han ved bare han kan komme ud når det passer herren - i nat var han dog ikke ude smiley DET var rart !

Kommentér på:
Argh - han vil ud hver nat :-/

Annonce