{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flexiliner - hvilken har du?
  • #1   25. nov 2009 Jeg har en australsk terrier på 10 kg... og en Flexi line til 25 kg... just in case...
    Jeg vil ikke anbefale de billige... har haft flere og de holdt kun nogle måneder. Den jeg har nu er 2 år gammel og funker stadig perfekt...

• #2   25. nov 2009 ella vejer ca 28 kg. Jeg har en 8 meters og op til 50 kg

• #3   25. nov 2009 *Bella*

• #4   25. nov 2009 Til basse har vi en på 8 m og op til 80 kg til 500 kr.. basse vejer selv 48 kg...

til snoopy har vi en på 8 m. og op til 25kg til 199 på tilbud. snoopy vejer lige pt 14 kg

• #5   25. nov 2009 annelise - går de let i stykker?

Altså jeg bruger ikke selv flexi, men jeg hikser noget når jeg ser en stoooor hund med sådan en. Er bange for den går i stykker..

• #6   25. nov 2009 Jeg har en til 35kg og min hund vejer 23kg
    Den hedder Flexi comfort compact 2 og er en båndline (bred) ikke snor

• #7   25. nov 2009 jeg har en staffordshire bull terrier og min flex er kg bestemt, men kan ikke huske hvad den går op til, er vist en del mere end hun vejer.

den gamle jeg havde, eller som jeg stadig har, går til 25 kg og den har både Vodka, Tabu og Babe brugt uden problemer, men den var kun på 5 meter, den Babe har nu er på 8 meter.

• #8   25. nov 2009 Ja, det syns jeg... plusli vil de ikke rulle ind... sådan har det været med de 2-3 stykker jeg har haft af de billige.... og med så kort holdbarhed er de jo plusli heller ikke billige længere...

• #9   25. nov 2009 Jeg har haft min i 16 år nu og den virker stadig :))) Og den blir´ brugt hver dag, det er sgu noget kram der vil noget smiley

• #10   25. nov 2009 Jeg har Joey på OMKRING 20 kg. Vores er en 8-meters til 50 kg.

• #11   25. nov 2009 jeg har en amstaff/bullterrier blanding og han vejer ca 28kg.. jeg har en flexiline til 50 kg for en sikkerhedsskyld:D

• #12   25. nov 2009 Vi har den der hedder Flexi Giant, det kan holde til 80 kg og virker upåklageligt. Bruger den dog mest i skoven, ikke på almindelige ture.
    Vi har forresten en Bullmastiff på ca. 65 kg.

• #13   25. nov 2009 har en flexi comfort long 2 (8m) til begge mine hunde.Vægten er laaangt over min 2 små tæppetissere - De er udelukkende valgt i ft min gigthænder - jeg kan holde i håndtagene uden problemer...
    Iøvrigt er det kun på strand/skovture, hvor der skal løbes "fri" mine vuffer er i flexlinier. Almindelige byture er altid i fast snor....

• #14   26. nov 2009 Reiki har en flexiline på 8m der går op til 25 eller 30 kg (kan ikke lige huske hvilket), han vejer ca 17.
    Den bruges udelukkende på skovture. Selvom jeg ikke tror det ville ske, tør jeg alligevel ikke risikere at gå med den i trakfikken -tænk hvis den knækkede.

Og så synes jeg generelt flex-liner er lidt trælse, men den er fin når han lige skal have lov at bevæge sig lidt skoven;o)

• #15   26. nov 2009 Jeg har en flexiline, den med den flade line, til 65 kg. Hunden vejer en lille smule over 20 kg.

Jeg var også pissenervøs for kvaliteten af den, og var mildest talt irriteret over at sælgeren i butikken nægtede at vejlede eller garantere på nogen måde.
    "Hvor stor er risikoen for at den knækker?"
    "Det ved jeg ikke.."
    "Jamen, er der ikke en form for garanti? Nu er den jo beregnet til hunde på tre gangen hendes vægt."
    "Næææh, det kan jeg ikke sige.."
    "Tror DU den knækker? Har I oplevet det?
    "Bøøøøhhhh...." Jeg elsker den rådgivning man kan få smiley

Min store frygt for linen er at snoren skal køre af hjulet.. Men indtil videre er der ikke sket noget i den tid jeg har brugt den.. Et års tid er det vel..

• #16   26. nov 2009 Anja -min har bestået den ultimative test -en strandtur med Reiki = en hund der mener måger, bølger mm skal jagtes, og derfor gerne tager tilløb, giver den fuld gas for så at blive brat stoppet når linen ikke er længere.
    -det holdt den til;o)

Men ja, jeg har det lidt ligesådan, men den fungerer nu upåklageligt på vores skovture. Og resten af tiden går han så i fast line

• #17   26. nov 2009 MIchelle,
    indtil videre har min line også gjort min tvivl til skamme.. Hun går pænt man kan altså godt lave udfald. F.eks var vi på stranden med andre hunde i weekenden, og der ville hun gerne have løbet med da de var løse.. Det giver nogle ryk, men intet er sket endnu!..

Den er guld værd, og jeg er glad for at hun kan få lov at gå "løs" i den når det er passende.. Da hun jo aldrig går rigtig løs..

• #18   26. nov 2009 anja -må indrømme at flexiline og leg med løse hunde ikke er noget jeg tør binde an med. Gaia er dygtig til at vikle sig ind i den, hvis ikke jeg er ret opmærksom (en af grundene til at jeg synes den er lidt træls), så vil da slet ikke vide hvordan det går ved mødet med flere løse hunde hehe...

Må dog indrømme at det altså tydeligt kan mærkes på hans "gå pænt" hvis vi har brugt flexlinen for meget en periode. Så jeg foretrækker stadig en fast line.
    På stranden bruger vi nu istedet en sporline, og så er flexlinen kun til skoven hvor sporlinen jo hurtigt vil blive viklet ind i grene mm.

• #19   26. nov 2009 Michelle,
    nej nej, jeg lader hende skam heller ikke lege. Hun må generelt ikke lege når hun er i line, det er for bøvlet. Men på en gåtur gik vi forbi stranden, og de andre hunde fik lov at komme fri dernede, hvilket hun gerne ville have været med til.. Det giver lidt ryk..

Det kender jeg bestemt også! Hvis jeg har brugt min flexline flittigt, kan jeg godt mærke at hun lige skal vænne sig til den almindelige line.. I flexen kan hun jo ofte bare gå fremad og få lidt mere line inden den stopper, det kan hun altså ikke i den almindelig..

• #20   26. nov 2009 Jeg bruger flexline, men kun på skovture (skifter til flex, når vi kommer ind i skoven) og når vi går på engen bag vores hus.
    Den er 8 meter og op til 25 kg... og min hund vejer 7,5 kg.

• #21   26. nov 2009 Fie bruger denne her

(link fjernet)

Det er nummer 2 line, den første der røg fjederen efter 5 års brug

• #22   26. nov 2009 Jeg har en til 50 kg. med et bredt bånd hele vejen igennem, i stedet for en snor, for at den ikke knækker. Synes jeg har hørt om en del uheld hvor snoren er knækket.
    Bine vejer kun 28-30 kg., så den burde holde :o)

• #23   26. nov 2009 Jeg har garderet mig med én op til 50 kg. - Sakki vejer 21,5 kg.
    Flexi 3-5 Classic ;o)

• #24   26. nov 2009 Har iøvrigt den samme i 8 m. - bruges kun ved stand og her på stillevejen, når der er sne ! smiley

• #26   26. nov 2009 Jeg har en flexi 2-5 classic... Den går til 25 kg og er 5 meter - en af de tyndesnore. HAr brugt den både til den gamle på 18 kg og nu bruger jeg den primært til tisseture i forhaven med den bette (4kg) og når hun er i løb. (eller til når jeg lufter dem sammen).
    Til daglig bruger vi alm. dressurline.
    Denne her virker upåklageligt stadig efter 3 år.

• #27   26. nov 2009 Ingen flexliner overhoved. De har lært at gå med ganske almindelig snor, så de ikke trækker.

Jeg er lidt modstander af flexliner, fordi oftest har folk ikke styr på deres hunde og lader dem rende med 10 km line...
    Har fået ødelagt min bil pga. flexline og nu også bageste på benene, hvor naboens flexline viklede sig rundt om mine ben og skar sig ellers bare ind i kødet smiley

Mickey havde en flexline som hvalp. Gik tur en varm sommerdag med ham, hvor der var mange mennesker på stranden. Vupti, så knækkede den og jeg havde en løs hvalp på stranden.
    Sidenhen har jeg aldrig haft nogen sidenhen

• #28   26. nov 2009 til den ældste har vi haft den samme flexline siden den var hel lille (ca.5 år). Det er en alm model, men ikke en af de der billige nogle, for de går alt for let i stykker. Til den yngste som har lidt mere krudt bagi har vi en båndflexline. Synes begge er gode, men foretrækker båndlinen til en hund med lidt krudt og muskler.

• #29   26. nov 2009 Jeg bruger denne her til min Cocker spaniel, der til tider trækker ret meget;-). Den er super og man har meget mere styr på hunden og linen hvikles heller ikke så nemt sammen og man skærer ikke fingrene på den.
    Den har holdt i over halvandet år nu
    http://www.avifauna.dk/flexi-comfort-compact-grøn-p-6633.html?osCsid=n3njaqj2c54us12c2kn9tvgh91

• #30   26. nov 2009 ps ku aldrig drømme om at køre en af dem i billigudgave, de holder bare ikke....og stole på dem kan man heller ikke...så hellere være på den sikre side.

• #31   5. jan 2010 Jeg har købt en flexline der hedder flippy 8meter til 50kg min hund vejer 22kg men han har ødelagt den han trækker godt nok hårdt men den klarede kun 3 mdr.

• #32   5. jan 2010 Men Samson har ikke knækket snoren men pladstiken man holder i er flækket!!
    Har også haft en billeger da han var hvalp den holdt 2 ture!
    Så ja kan være jeg skal købe en flexi som nogle stykker anbefalder her!

Kommentér på:
Flexiliner - hvilken har du?

Annonce