2.287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Ompladseringshund - pris? Ompladseringshund - pris?

Har lige set et par opslag i aften, et hvor man forlanger 7000 kr. for en 3 år gammel blandingshund. Alle som har kommenteret er blevet frosset, herefter en rottetæve uden pris/alder.
Har selv for 2 mdr. siden taget en rottetæve på dengang 6 mdr., den tidligere ejer kunne ikke beholde hende, han ønskede bare at vi skulle overtage hende uden vederlag, vi bor heldigvis kun 4 km. fra hinanden, og vi mødte op med vores anden unge tæve, og tog både ejeren og hvalpen med hjem for at se om det gik an, før vi accepterede at tage hende.vi ville give ham 1000 kr. hvilket knapt dækkede det tilbehør som vi fik med - han ønskede - hårdt presset at modtage 800 kr.. Vi har fået en dejlig hund, og det har nok kostet ham en del penge, men hunden trives her - og det ved han. 2. vacc. dyrlægecheck 2. dag vi fik hende, hundeskole, alt koster for begge parter. Hun skulle rettes lidt op i sin opdragelse, det har vi klaret b.l.a. ved hjælp af vores 2 andre hunde.
Morale? Både den tidligere ejer og den nye ejer taber økonomisk - men skidt - bare hunden vinder :o)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ompladseringshund - pris?
  • #1   23. nov 2009 Hold da op det lyder da helt vildt

Vi fik Liva da hun var næsten halvandet år og vi skulle ikke give andet end ejerskiftet de kørte endda fra København til Årslev på fyn for at møde os så vi kunne se hinanden an.

• #2   23. nov 2009 ,,,jeg koser mig også over de høje priser folk vil have for deres""brugte"hunde,,,men det er jo jul

• #3   23. nov 2009 Da jeg overtog Emma var hun 5 år og jeg gav 500 kr for hende... inkl. stamtavle og minus problemer af nogen art...
    Det er de bedste 500 kr jeg nogensinde har givet ud...

• #4   23. nov 2009 hahaha selv dem der har sagt søde ting om hunden er frosset - så må det jo være en HA´er der kigger på og ikke annonce ejer der raportere det smiley

Undre mig også meget over prisen :S wow det skal da være en helt fabelagtig god hund før den kan koste så meget !

• #5   23. nov 2009 Hold da op smiley

Jeg overtog Wictor sidste sommer, en 3årig rottweiler MED tavle, alt ok omkring dyrlæge besøg vacc. osv.. For ingenting.. Så længe de kunne følge ham herinde, og via billeder osv som jeg har sendt løbende, så var de glade..

Jeg var nede og besøge ham, og så tænkte begge parter over det en uge inden det blev besluttet det skulle være mig der fik ham.. De har efterfølgende været her for at kunne se hvordan han har det, og fordi de stadig savner ham..

Jeg prøvede flere gange at foreslå et beløb, men nej.. Han har intet kostet mig udover kærligheden der lyste ud af os begge, ifølge tidliger ejer..

• #6   23. nov 2009 By Frey
    Fint - du har fattet hvad jeg mente, derfor oprettede jeg netop dette emne - det er sgu svært at holde sin kæft en gang imellem.

• #7   23. nov 2009 Susanne T - I get it smiley

ja nogle gange er man bare ikke tung nok til at side på sine hænder smiley

• #8   23. nov 2009 Henriette - Præcis !!!
    Også virker det jo bare som om man vil tjene lidt på hunden når nu den alligevel skal videre, istedet for at tænke på at finde det bedste hjem til vufferen !

Lyder da som en dejlig deal du har fået med Wictors forrige ejer.. en god rolig aftale !

• #9   23. nov 2009 hvorfor er der nogle der bliver frosset og andre der ikke gør? i stort set alle hvalpe annoncer er der nogen der skriver et eller andet der intet har med køb af hund at gøre... men ser sjældent at de bliver frosset... hvorfor så der?????

kan godt være at jeg spør dumt

• #10   23. nov 2009 Til Henriette:
    Jeg har også flere gange været i kontakt med Vom Hause kennelen, men det var altid hanner de skulle af med, og jeg har jo stadig min gamle kastrede D/S - så dem kunne jeg jo desværre ikke tage, så fandt jeg herinde for 2 måneder en tævehvalp som akut skulle have en ny ejer, og hun boede 4 km. herfra, beslutningen blev taget på under 24 timer, hun har boet hos os i 2 mdr. De to tøser har det bare så godt sammen.

• #11   23. nov 2009 det burde sq være den person som tager 7000 for sådan en hund der skulle fryses

• #12   23. nov 2009 Til Annette H
    Hvorfor så overhovedet annoncere til en en totalt helt urealistisk pris - og herefter at få frosset almindelige brugere ud, han har jo ikke engang fået oprettet sin hund herinde - så skal vi almindelige brugere bare chikaneres for at den hertug på 30 år skal studere i udlandet - og tilfældigvis vil have en pris på sin 3 år gamle hund - som han garanteret aldrig selv har betalt den pris for - er dette forum for hundeejere eller hundehandlere - jeg spørger bare.

• #13   23. nov 2009 Susanne...
    Det var så ikke Kanku's selv jeg overtog ham fra, men fra den ejer som havde købt ham via kennelen i sin tid smiley

Dog ved kennelen godt at han er "solgt" videre smiley

By Frey..
    Lige netop.. Og heldigvis kan de se at de bestemt valgte det rigtige hjem for ham, for som de siger er han faldet meget mere til ro i sig selv efter han kom her til smiley

Der var nogle alene hjemme problemer i sin tid, da han aldrig havde gået 100% alene, men den dag idag er han en hund der hviler MEGET i sig selv og sin status som overhund *G*

• #14   23. nov 2009 forstår ikke helt forskellen på hvem der skal fryses og hvem der ikke skal?

• #15   23. nov 2009 det er ikke en tastefejl... samme hund er i en annonce et andet sted til både 8000 og 7500...............!

• #16   23. nov 2009 hvorfor bliver den sidste der har skrevet på annoncen ikke frosset?
    Ja undskyld Anette.... men det er da ikke fair...
    når man skriver at andre ikke skal kommentere på annoncen er det vel også en irelevant kommentar?

• #17   24. nov 2009 7000 for en genbrugs hund er ikke bare vildt det er sygt.

• #18   24. nov 2009 he he

• #19   24. nov 2009 Annette H - når man opretter en annonce står der TYDELIGT at hvis ikke der er en pris på varen skal man ikke skrive noget!

Så hvis det er tilfældet bryder vedkommene reglerne.

Hvis den nu var trænet som jagthund er det vel en "ok" pris... de er jo ualmindelig dyre.

• #20   24. nov 2009 det er dælme godt at der er nogen der ved så meget om alt smiley

• #21   24. nov 2009 Michael (Tine) - det ville være nemmere at tyde hvem du skriver til hvis du nu skrev personens navn foran xD

• #22   24. nov 2009 cnn... syntes sq du blander dig lige rigligt i alt ting du må sq være temmelig erfaren imponerende med din unge alder..mvh michael

• #23   24. nov 2009 Michael - Det er et åbent forum, alle har lov at deltage, derudover har vi ytringsfrihed i DK, hvilket også betyder at jeg har min ret til at sige min mening..

Nu vi har det, hvorfor så ikke benytte os af det??

Og når jeg så har viden på omtalte punkt er det ingen skam at rette folk i forkerte oplysninger eller oplyse om korrekte oplysninger..
    I dag kan man finde/læse om ALT på internettet, så det er ganske nemt..

• #24   24. nov 2009 Forresten kan jeg ikke se hvorfor min alder skulle hæmme min passion?
    Jeg elsker hunde, og studerer også gerne bestemte racer i bøger/på nettet..

• #25   24. nov 2009 cnn.. har sq aldrig hørt det giver erfaring at læse en bog

• #26   24. nov 2009 cnn..du er sq en tand for erfaren til mig ...kan du have en god dag

• #27   24. nov 2009 Det giver VIDEN, og derved kan jeg skrive at en veltrænet jagthund koster mange penge..

Hvor gammel er du lige selv? Jeg har SGU aldrig set en mand der skriver sq, det er to bogstaver og ikke et ord..

• #28   24. nov 2009 jeg er 37 og gider SQ ikke bruger mere af min tid på en ung T.. der tror hun ved en masser og som kan skrive så meget ligegyldig vrøv på en gang..hej hej

• #29   24. nov 2009 CNN: nu hvor du vælger at rakke på det, kan jeg jo så undre mig over at du ikke selv skriver sq, da det er noget der stammer fra "sms-sprog" eller "chat-sprog", der jo hører sig til i din aldersklasse......

og hvis man ikke kan finde andet, kan man da altid rakke ned på en stavemåde........

mvh Tine
    (der lige loggede på fra kursus)

• #30   24. nov 2009 hey smiley kunne ikke dy mig....... du kender mig smiley

• #31   24. nov 2009 jep...men jeg gider ikke bruge mere tid på hende så nu overtager du he he

• #32   24. nov 2009 Tine - det siger også mere om dig end om mig at være sammen med ham der smiley

Så kan i passe jeres helt specielle verden sammen..

BTW så skriver jeg ikke sms sprog, jeg kan ikke fordrage det, så du kan jo prøve at tage den der bøssede tendens fra din fyr..

• #33   24. nov 2009 tror bare du skal stoppe nu cnn hvad fanden bilder du dig egentlig kan godt læse ud af det du skriver at du ikke er så gammel

• #34   24. nov 2009 HA HA hvad kalder du så BTW????? find da lige det i en ordbog.......

ups.....

tror også bare jeg lader den ligge her..........

• #35   24. nov 2009 Tine - Der er forskel på aldersklassen og modenheden..
    Det er ikke til at læse på min sidste besked da jeg bliver pissed af dumme mennesker, mænd som k*llinger..

Men nu er jeg lidt længere fremme i skoene end så mange andre på min alder..

Fordi andre på min alder ikke kan stave (og tilsyneladene også dem der er ældre) betyder det ikke jeg ikke kan stave ordenligt..

Andre på min alder går i byen, det gør jeg heller ikke..

Så pak du bare det der væk igen..

• #36   24. nov 2009 hun er et barn man umuligt kan nå

• #37   24. nov 2009 vi vil ikke skrive mere cnn vi gider ikke det der muderkastning det her er til at diskuterer hunde ...hav det godt lille ven

• #38   24. nov 2009 tine H
    Hvis der er nogen der kaster med mudder er det da dig?

• #39   24. nov 2009 Tine - er du for real?? Har du gået i skole?? BTW er en FORKORTELSE..

Her, nu skal jeg give dig eksempler på forkortelser:

Blandt andet - bl.a.
    Med mere - mm
    Med Venlig Hilsen - MVH
    Kærlig Hilsen - KH
    Venlig Hilsen - VH
    For eksempel - f.eks
    Svar udbedes - S. U.
    BY THE WAY - BTW
    OH MY GOD - OMG

• #40   24. nov 2009 ejjj hvor er du dygtig

• #41   24. nov 2009 Jeg vil nu også sige at jeg bliver angrebet fordi jeg skriver min mening/viden.. Først af en mand der skriver som en lille pige og derefter af en h*****død kvinde..

• #42   24. nov 2009 ejjjj hvor synd for dig spis en kiks og tør dine øjne min ven

• #43   24. nov 2009 Meget undskyld, men hvornår POKKER er en tråd blevet til hilsner mellem kærester?
    Magen til OT skal man da lede længe efter!

• #44   24. nov 2009 Henriette - Bevar Muskelhunden under ansvar! *

Jamen de er jo MEGET mere modne, som de siger smiley

• #45   24. nov 2009 Danielle - pas nu på de ikke springer på dig også..
    De er de mest voksne på hundegalleri.dk

• #46   24. nov 2009 Danielle...
    Nåååå ja var det de var *G*
    Jeg vil så nok mene at CNN, virker meget mere moden end de to der sidder i samme bruger...
    Men okay jeg er også kun 27 så ved sikkert heller ikke hvad jeg snakker om smiley

Nå men tilbage til trådens emne må vi hellere *G*

• #47   24. nov 2009 jaaaa det er da også for dårligt

• #48   24. nov 2009 Henriette - trods mine vredes udbrud.. Hold da op Ö
    Tak tak smiley hehe

• #49   24. nov 2009 CNN...
    Intet at takke for, jeg ville også selv ha svært ved at styre mit temperament med de kommentarer der er kommet i tråden smiley

• #50   24. nov 2009 piv piv piv

• #51   24. nov 2009 stop så det fis - det er ikke hvad emnet drejer sig om - og lån en bog om girafsprog på biblioteket - begge to.
    Hav en god dag begge to, hvad alder og erfaring angår, kan jeg fortælle at jeg er 59 år/gråhåret og fik min første hund i 1967 - slå den venner!

• #52   24. nov 2009 LOL susanne... fair nok... bøjer mig smiley
    tror egentlig ikke det var en konkurrence om alder og erfaring det hele udsprang fra, men andre uoverensstemmelser der udviklede sig....
    sådan kan det jo gå... he he

tror det oprindelige emne for længst er dødt... he he

mvh Tine

Kommentér på:
Ompladseringshund - pris?

Annonce