{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Kan smådyrene stresse hende? {{forumTopicSubject}}

Lilly elsker mine dyr, de små især. Hun render rundt fra marsvinebur til marsvinebur og piver af dem.
Hun ligger ved siden af dem og når hun sover, vågner hun brat bare de siger en lyd, og igen står hun og kigger hos dem.
Når vi er ude i haven er det, det samme med kaninburet.

Tager jeg et af de små dyr ud flipper hun fuldstændig ud. Hun hoppe op og ned af mig, samt piver og gør.
Kigger jeg væk er hun staks ved deres side for de skal jo smages.
Hun har endnu ikke bidt en af mine dyr, men er meget bange for at det sker en dag, hvis ikke hun lære at det må hun ikke.

Kan hun ikke blive ret stresset af at dyrene er herinde, når hun har det på den måde, og hvad kan jeg gøre for at få hende til at stoppe. Nej virker ikke, da det bare gør hende mere panisk når jeg forbyder hende at komme til dyrene.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg samtidig gerne vil beholde mine små dyr?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan smådyrene stresse hende?
  • #1   21. mar 2006 Nej hun tror ikke det er hendes børn. Hun tror det er hendes aftensmad...

• #2   21. mar 2006 Men det er jo der problemet er. Hun blir værre med det bestemte nej som jeg bruger til alt andet. Hun er panisk omkring de dyr, det er lidt vildt at se.

• #3   21. mar 2006 Kisser: Tak, ja jeg ved det ender galt hvis jeg ikke passer på.
    Lige nu har jeg indført at der blir sagt nej hver gang hun er omkring dyrene og så blir hun sendt i sin kurv (den sover hun ikke i)
    Ved ikke hvad jeg ellers skal gøre, for at lære hende at ignorere de små.

• #4   21. mar 2006 Maria: Men hun piver jo også når dyrene er inde i deres bure. Hende og katten ligger ofte i flere timer ved siden af et bur og kigger ind.

• #5   21. mar 2006 Jeg har haft kaninerne i et år & marsvinene siden december.
    Fuglen havde jeg fra før hun kom og det er kun et problem med ham hvis han er ude og flyve.

Men det har hele tiden været der, men det er ekstra slemt efter jeg fik marsvinene da de jo står indenfor, og kaninerne ude.

• #6   21. mar 2006 Kisser: Men jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne holde hende fra dem.
    Altså hun kan ikke komme ind til dem, da de jo er i deres bure, og kun er ude under mit opsyn.

• #7   21. mar 2006 Pomsemor: Helt rigtigt. Det eneste jeg vil kunne gøre er at sætte dem i soveværelset med et børnegitter for, men hun vil hele tiden kunne se dem, og stå ved børnegitteret og kigge.
    Der skal være åben for at katten kan komme til sin kattebakke.

• #8   21. mar 2006 Kisser: Burene står på reolen, samt et på et bord ved siden af sofaen, og det er self det der er mindst heldigt, da det er lige til at kigge ind i.

• #9   21. mar 2006 Maria: Jeg bor i en lille lejlighed og har ikke mulighed for det. Som sagt er den eneste mulighed at stille dem i mit soveværelse, men kun med børnegitter for, da katten elles skal have sin bakke i stuen og det vil jeg ikke for den går Lilly også i.

Men kan sætte et tæppe for så det ikke er så der blir skærmet af.

• #10   21. mar 2006 Kisser: Det er de bestemt

• #11   21. mar 2006 PomseMor, jo det var da en god idé. Det vil jeg se om jeg kan få bikset sammen.
    Nu prøver jeg først at sætte dem i soveværelset og ser om det ikke skulle hjælpe en hel del.

• #12   21. mar 2006 Pomsemor: Det ved jeg ;o)

Maria: Jeg er et dyremennesker. Jeg elsker at have dyr omkring mig, og så mange er det heller ikke ;o)
    Har kun 6 marsvin, 1 fugl, 1 kat og så Lilly indenfor og 2 kaniner ude i min have.

• #13   21. mar 2006 Maria: Ja men der er vi så forskellige.

Tak for alle jeres råd. Håber det hele kommer til at fungere.

• #14   21. mar 2006 Nu har jeg sat dyrene derind og det virker allerede. Lilly er faldet til ro og sover nu også selvom der kommer et piv inder fra rummet hvor de står.
    Hun ved at hun ikke kan komme derind, eller se derind, så der er ingen grund til at prøve.

Tak alle sammen smiley

Kommentér på:
Kan smådyrene stresse hende?

Annonce