Ældre hund - Træning {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen - jeg har brug for jeres råd.
Jeg har jo Zico på snart 8 år - jeg fik ham fra DB da han var 5½ år gammel.
Han er simpelthen en dejlig basse, men mangler altså noget rent træningsmæssigt.
Han er dygtig til at høre efter indendørs - udendørs er en anden historie - når vi går tur træner vi gerne "plads" og at han skal sætte sig når jeg stopper op. Det går også rigtig fint - derefter får han så "fri" og får lov at løbe rundt i sin flex-line - og SÅ har vi problemet, hvis han er tæt på mig (indenfor et par meter) kan han godt forstå kommandoen "kom" - men hvis han er helt ude i linen eller snuser til noget eller ser andre hunde - reagerer han slet ikke på "kom".
Det er jo så her jeg har brug for jeres råd:
Skal jeg stædigt blive ved (har været igang snart et år) - eller er det simpelthen bare for sent når han snart er 8?
Mit højeste ønske er jo at kunne slippe ham løs og have den fulde kontrol over ham, men så længe han ikke hører efter så bliver han ikke sluppet offentlige steder.
Er der nogen som bare sidder med det mest geniale råd i verden - så lad mig endelig høre fra jer!
Mvh. Betina.
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
jul 2005
Er der nogen som kender nogle klubber i Fredericia eller omegn, hvor man kan komme til at træne med en ældre blandingshund?
jul 2005
Ældre hund - Træning