Furunkulose - Fortsat - Furunkulose - Fortsat -
Så har jeg fået fat i dyrlægen - som sagde at ja, - det kunne det reelt godt være - men at det var ski.. svært at teste for - for laver vi et skrab på ham- så kan prøven reelt sagtens være negativ - selvom han har sygdommen -
Så beskeden var at jeg skal gøre som fortsat - og at jeg gerne må åbne med skalpel når det trykker ( dog ikke hi sdet når at blive for stort ) og så renser ud -
Næste gang jeg oplever at det bliver rigtig stort - som fx da han blev opereret - så skal vi komme med det samme - og så laver han en indvendig udskyldning i poten -
Han siger at når det kun viser sig i en pote - er det sjældent det -men kan reelt være det, blot i mild grad - jeg skla være obs på lignende form for betændelse omkring munden - ( dette har dog aldrig forekommet på Thor )...
Furunkulose sku være en immum sygdom - der gør at hunden ikke selv er istand til at holde de bakterier nede som forårsager bylderne - da det er naturlige dele af hundens flora - som dog ikke må vokse i overtak - og det gør de så hos hunde med Furunkulose - netop fordi immumforsvaret ikke er stækt nok til at holde styr på bacillerne -
Men vil ofte opleve det i ret slem grad, hvis det er det hunden har - men han sgde at vi blot skulle have ro på. han mente IKKE at Thors symptomer var omtalte...
Han mete snarere at noget vandrede i poten på ham - Hvilet jo i sig selv er slemt nok, om ikke værre - for får vi det aldrig ud - Så vil han resten af sine dage opleve jævnlige hævelser grundet dette vandrende objekt - hmmm...
Men vi er selvfølgelig obs på det -og er i tæt kontakt med dyrlægen - Så vi kan få en afklaring på at det ihvertfald IKKE er Furunkulose...
Det ville jeg gerne have afkræftet -. smiler...
Og ja - PIA - du skrev i tidligere tråd om at holde sig udenom hunde med dette symptom ved parring - det kunne dyrlægen bekræfte...
- Og ønsker du at se billed af det - så er der et billed i det nye HUNDEN på side 26...
Lige en opdatering - smiler...
Julie c",)
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
jul 2005
lidt ala candida svamp hos mennesker...
jul 2005
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
Var jo til viden på bordet 2006 hvor dyrlæge Flemming Kristensen fortalte en masse om allergier og lign
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Furunkulose - Fortsat -