{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.595 visninger | Oprettet:

Vis mig din hund´s albuer {{forumTopicSubject}}

Må jeg se din hund´s albuer.

Vil også gerne vide om hunden har problemer med albuen, er opereret eller lign.

Fie´s ser sådan her ud

Højre som ikke "fejler" noget
http://i635.photobucket.com/albums/uu79/Renesk/hj.jpg

Venstre som der er kigget ind i for et par uger siden
http://i635.photobucket.com/albums/uu79/Renesk/ven.jpg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vis mig din hund´s albuer
  • #1   14. nov 2009 Følger lige med fordi Akeela har også lidt af det på den ene.. Umiddelbart troede jeg jo bare at det var af at ligge ned udenfor..

• #2   14. nov 2009 Det kan jo bare være almindelige liggemærker den har *S*

Blev blot nysgerrig efter hvordan andre´s hunde ser ud

• #4   14. nov 2009 Cassius er ved at få hår på sine albuer. Så jeg tror faktisk, det handlede om foder.

René, hvad kigger du efter?

Synes i øvrigt det er et rigtig pænt ar - det er de sluppet godt fra ;o)

• #5   14. nov 2009 Som sagt er jeg blot nysgerrig smiley

Ch, det er ikke arret, det sidder på indersiden, så det er et slid mærke

• #6   14. nov 2009 Sakki´s ? Øhm....er svært at se albuer for pels ;o)

Ka da godt prøve at ta en foto....tror bare ikk det sir noget...

• #7   14. nov 2009 smiley

Det her er Luna's venstre albue, som er den hun har 1 på iflg dyrlægen og problemer med iflg massøren.

http://img.photobucket.com/albums/v197/lunamus/November%202009/1411_7195.jpg

Dette er den højre, som er 0 iflg dyrlægen og ingen nævneværdige problemer iflg massøren.

http://img.photobucket.com/albums/v197/lunamus/November%202009/1411_7197.jpg

Luna er ikke blevet opereret eller noget. Hun får "kun" massage og tilskud

• #9   14. nov 2009 Jeg kan da sige, hvad Luna's massør har lært på kursus.

Hun har fået at vide at det er hunde, der har problemer med albuen, der får disse mærker.

Raske hunde ligger direkte på albuen, hvor hunde med problemer skulle "vippe" albuen til side og dermed ligge på siden af albuen. Hun viste mig det, men det kan jeg jo ikke her *GG* Og min hund ligger ikke direkte på albuerne, så kan ikke tage billede af lige præcis det smiley

Om den teori passer, ved jeg ikke.. Men jeg forespurgte på et andet forum, og fik at vide at det bare var en skrøne.. Så jeg er da nysgerrig, hvad der kommer ud af denne tråd smiley

• #10   14. nov 2009 Gizmo, det er ikke udslæt.. Det er mere som hård hud.. Man kan gøre dem bløde hvis man regelmæssigt smører dem.. Evt med aloe vera olie/gel eller kopattesalve

• #11   14. nov 2009 Luna ligger 98% af tiden i sofa og i seng, så hun er heller ikke så meget på hårde underflader

• #12   14. nov 2009 Jeg har desværre ingen billeder af NIkko's albuer, men da hans sygdom startede, begyndte han at tabe alle gårerne på begge albuer, og huden blev helt hård og tyk som læder. Han fik taget biopsi prøver i begge albuer, og efter et foderskift begyndte hårerne at vokse ud igen, men det blev aldrig godt.

De så nok ud som Luna's den dårlige albue, bare meget værre. Han pels var jo mest underuld der voksede ud, og hvis man rodede det lidt til sider, kunne man tydeligt se den tykke hud og arrerne efter biopsierne
    smiley Han var heller ikke så glad for at man nuldrede for meget i albuerne...

• #13   14. nov 2009 Fie ligger mest i sengen eller på sine tæpper...

• #14   14. nov 2009 Nårh stakkels Nikko smiley

Luna's er som hård hud.. Jeg skal til at prøve med kopattesalven igen..

Min massør har foreslået at jeg lægger en ordentlig klat aloe vera gel på, og så et plaster (naturligvis beregnet til dyr, så det ikke river hårene af *G*) på og lader det sidde natten over. Det skulle have en eminent virkning.

Men jeg har bare ikke liiige det plaster *S*

• #15   14. nov 2009 Sakki ligger overalt også på hård underlag...så vidt vides fejler han intet og ligger ofte med albuer mod underlag...efter min overbevisning intet særpræget her....

(link fjernet)

(link fjernet)

• #16   14. nov 2009 Jeanette, det er jeg hundrede på er en skrøne.

Jeg kan ellers ikke forklare at Cassius nu - efter foderskift - får hår på de albuer, der har været bare siden han var meget ung unghund.

Jeg må indrømme, at jeg tror det er meget mere end slidtage, der spiller ind. Det er jo også tankevækkende, at det jo oftest er et aldersfænomen og ikke afhængigt af, at adfærd forandres.

Jeg skal se, om jeg kan lokke vapsen til at stå model.

• #17   14. nov 2009 min den ene har det og på albuer for og bag men dyrelægen siger det er af at ligge ned

• #18   14. nov 2009 Ja der findes mange skrøner, men kunne jo være sjovt at se hvor meget den "holder", hvis det er en skrøne

• #19   14. nov 2009 CH: Ja det er jo det. Men jeg tror, som dig, heller ikke det blot er slitage, da Luna så godt som altid ligger i sofaen og i sengen ligger hun hele natten..

Hun har nu haft dem nogle år..

• #20   14. nov 2009 Per J: jo men alle hunde ligger jo ned, men det er ikke alle hunde, der får disse slitage mærker, så den du'r heller ikke helt smiley

• #21   14. nov 2009 Hm....jeg kender en ældre og frisk dame der overtog en Lab. som var meget slidt på albuerne - den fik mest lov til at ligge og vist nok på hårdt underlig.
    Efter en tid hos hende, voksede hårene ud igen ;o)

• #22   14. nov 2009 Jeanette: Ja det var synd for ham smiley

Håber Luna's blivere blødere efter dit forsøg smiley

Min moster og onkels lab på 10 år, som man jo må sige er oppe i alderen, har slet ikke så store "liggemærker" som mange unge hunde jeg har set, så tvivler også på det kun skyldes slitage. Vores vennepar har en lab på 5 år, som slet ikke har antydning af "liggemærker" på albuerne

• #23   14. nov 2009 Hvis det så et foder betinget, så undrer det mig det kun er den ene albue eller begge i nogen tilfælde og der ellers intet er at se andre steder på hunden ?

• #24   14. nov 2009 underlig = underlag smiley

• #25   14. nov 2009 (link fjernet)

Her kan man se hans albue. De var så bare, at dyrlægen ikke behøvede at barbere dem for hår, da han skulle have taget biopsier...

• #26   14. nov 2009 Her har vi så et par albuer som de ser ud nu..

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=47344

Jeg prøver lige og se, om jeg kan finde nogle gamle billeder, der viser hvordan de var før foderskiftet.

• #27   14. nov 2009 Luna's virker værre, når hun vejer for meget.. Derfor havde jeg også selv tiltænkt det som "liggesår".. Men nej, forstår heller ikke helt, hvis det er foderet, der er årsagen..

Og derudover synes jeg også at Luna ligger lige meget på hver side.

As we speak, ligger hun faktisk på sin albue.. sårn direkte.. hmm mystisk er det altså

• #28   14. nov 2009 Jana har også en hårløs plet på hver albue - det er grundet hun ligger meget på fliser og beton gulv. Det er især syneligt om sommeren - hvor hun netop foretrækker disse koldere underlag fremfor tæpper og kurv.
    Hun fik faktisk betændelse i den ene i sommers - dyrlægen sagde det var ganske normalt når hunden kommer op i alderen og sover mere.

• #29   14. nov 2009 René: nu kan jeg kun tale for min egen hund, men han tabte hårerne på albuen, og det var ikke det eneste han fejlede, så hos ham var det bare 1 af mange ting han fejlede.....

• #30   14. nov 2009 Iben, hvordan vil du så forklare, at Cassius' er ved at forsvinde? Han har ikke forandret på hvordan han ligger eller hvor han ligger.

• #31   14. nov 2009 Jeg synes ikke det kan beskrives som hård hud, men nærmere som fortykket hud. Cassius' er ganske blødt og heller ikke tørt.

Han har ikke forandret sin måde at ligge på.

• #32   14. nov 2009 Du må gerne se min hunds albuer - der er dog ikke så meget at se
    http://gingers.dk/galleri/albums/userpics/10001/albue.jpg *GG*

Men min vens schæfer har sådan nogle bare pletter på sine. Spurgte ind til det og fik at vide det var slitage.

• #33   14. nov 2009 Jeg er HELT med på, at det er det, man altid har sagt.

Men jeg må indrømme, at jeg er kommet i tvivl om det - og har også tænkt lidt logisk

Blød fortykket hud får man ikke af slidtage.

Jeg tillader mig at sammenligne med mennesker - blød fortykket hud er et symptom på allergi.
    Jeg siger ikke, at hunde med mærker på albuerne har allergi, men at der er en eller anden form for fejl i forholdet mellemd et hunden får, og det hunden har brug for.

Det, der er interessant ved diskussionen er jo netop at sætte spørgsmålstegn ved dogmet ;o)

• #34   14. nov 2009 Når jeg har allergi, så viser det sig aldrig samme sted hver eneste gang, det "vandrer", sommetider er det halsen, andre gange låret osv

• #35   14. nov 2009 René, det er jo forskelligt fra menneske til menneske.

Min søster, der led voldsomt af astmaeksem, da hun var lille, fik altid uslæt på håndleddet og i albuebøjningen. (I øvrigt bestod udslettet ofte af blød fortykket hud)

Men som sagt siger jeg ikke, at dette nødvendigvis er allergi. Men bare et misforhold mellem det hunden får, og det den har brug for. Og det kan så være både i plusser og minusser.

Jeg selv tror lidt på, at grunden til at Cassius' er ved at gå væk er det gode oksefedtpulver, han har fået tilsat i sit foder.

• #36   14. nov 2009 Iben, synes du, det er det jeg skriver?

Endnu engang vil jeg prøve at forklare, at det MIN hund har er blød og fortykket hud - ikke lignende hud, som den er hos mennesker, når den bliver udsat for slid. Altså heller ikke lignende vores albuer.

Jeg har det sådan, at jeg synes det er sundt at overveje andre muligheder end dem, der altid har været gængse. Det KUNNE jo være, at det svar, der altid har været det mest brugte, ikke er det rigtige...

Mig bekendt er det grundstenen i al udvikling..

• #37   14. nov 2009 Iben - min reflektion går på det faktum, at jeg kan se at min hund er ved at få sine hår tilbage på albuerne efter foderskift.

Mere skal der ikke lægges i det.

• #38   14. nov 2009 Iben - hvorfor går de så væk ved foderskiftet?

Det er bare det, jeg søger en forklaring på, og som ikke bliver dækket ind med hverken slidtage (da der ikke er forandringer i hans måde at hvile på), eller som du nævner nu - gener, som jo altså fastholde tingene som de er og ikke forandres ved foderskift.

• #39   14. nov 2009 Jamen for hulans, jeg har jo ikke skrevet, at jeg troede det var allergi - hverken hos min hund eller hos nogen anden.

Nå - der kommer ikke så meget sparring ud af dette her, så jeg holder her.

• #40   14. nov 2009 Min Dina har ingen forandringer på albuerne, men min gamle Schæfer havde det. (hård hud)

Og jeg har haft heste, som har haft det.
    Det ligner hård fortykket elefanthud.
    Dyrlægen forklarede mig, at det ikke var fordi underlaget var for hårdt, men fordi de lå på en måde, så hoven rørte ved albuen, og derfor fik de hård hud der. Der er ikke så meget fedt på albuen til at fjedre på, så derfor trykker det hårdere.

• #41   14. nov 2009 Ser Hanne, den forklaring ville nok kunne holde her, for Fie har ligget meget med hovedet på det ben.

Spændene så mange forskellige forklaringer der er smiley

• #42   14. nov 2009 Hanne: ja men hvad så når de ikke ligger på hårdt underlag? Og kun får slid på den ene albue, selvom de ligger lige meget på begge sider?

• #43   14. nov 2009 Jamen Jeanette, jeg holdt så øje med hestene bagefter, og det var rigtig nok, at det kun var på det ene ben, at hoven rørte albuen.
    Jeg har aldrig haft heste med hård hud på begge albuer, men har somme tider set det ved andres heste..

Men med hundene ved jeg det ikke :o)
    Måske en lille forskel på, nøjagtig hvordan de ligger.

ha ha René....Måske Fie´s hoved er meget tungt, så albuen virkelig bliver trykket ned i gulvet :o)

• #44   14. nov 2009 Nej hun trykker ikke det punkt ned i gulvet, det er mere der hovedet tit hviler og specielt efter hun har haft problemer med den

• #45   14. nov 2009 Luna ligger allermest på siden og der har hun hovedet strakt ud på gulvet fremad. Hun ligger meget sjældent krummet sammen

Jeg ved sgunte hvad det er *S*

• #47   9. dec 2009 jeg smører Luna's albue med kopattesalve.. Gnider det godt ind..

• #49   9. dec 2009 Jo men i og med du blødgører så kan hårene også vokse lidt igen. Luna's "sår" blev ihvertfald mindre

Kommentér på:
Vis mig din hund´s albuer

Annonce