Profilbillede vs profil mm. {{forumTopicSubject}}
Godaften HG.
Når man færdes rundt herinde på HG, og til tider deltager i tråde, så er der en ting jeg tit tænker over.
Når man vælger et profil billede, hvad vælger man det så efter..?
Nogle har billeder af dem selv, andre har af deres hunde.
Men kan ogse se nogen, som har et billede af en hund, som ikke er deres egen..? Hvorfor, er det fordi man gerne vil have sin egen hund så sådan ud, eller var den race..?
Det kan være et billede af en pitbull, eller en skamkuperet amstaff, eller for den sags skyld bare et billede af en anden hund end ens egen.
Hvad er det i vælger efter,. når i vælger et profil billede..?
En anden ting er, at ens billede, samt profil navn fortæller en masse om en, eller rettere, man bliver bedømt på det. Når man deltager i tråde, så læser man et svar, samt glimter lige profil billedet, for at få ens egen fordom bekræftet. Uden man kan gøre for det, så har man en forudtaget indstilling til en person, ud fra profil billedet/navn.
Man forventer ikke at en med et billede af en amstaff vil gå ind for mundkurv til muskelhunde. Man forventer ikke, at en ejer af en carn terrier, siger han er træt af tæppetissere. Der er masser af gange, hvor man bedømmer ud fra billedet, men hvis man så læser profilen, så får man måske et andet indtryk af personen.
Er det bare mig, eller gør i det også..?
Jeg gør altid mit bedste for at møde alle folk med et åbent sind, men nogen gange glipper det alligevel. Det er ikke fair at dømme en person man ikke kender ud fra nogle få skrevne linier, som enda kan misforståes, alligevel falder jeg selv i nogle gange.
Tonen herinde bliver til tider meget ubehagelig, og minder nogle gange om heksejagt, og det er nemmere at være medløber, end at mane til besindelse.
Nå, det var bare et par tanker fra mig af......
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Synes ens profil billede skal være af en selv eller ens hund... Jeg selv har valgt et billed af mig selv med min hund da man på denne måde kan se os sammen og derfor ved hvem der sidder bag skærmen....
Derudover har jeg valgt et profil navn med begge vores navne da man så kan se hvad vi hedder. Når jeg eks. skriver om min hund osv.
Bryder mig ikke om folk der laver albums af sig selv for at vise hvem vi er, det er det vi har profil fotoet til. Det andet er det man har facebook til =)
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
en ting jeg er allermest træt af er at folk brokker sig, retter eller skriver unødvendige ting i folks salgannoncer. (:
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Hvad folk hedder må de selv om. Hedder som regel noget med Sanne M. Sidst jeg skiftede navn var det pga. en udfordring og en intern joke blandt en 30 stk. af de faste brugere, så fik vi i et stykke tid lidt sjov ud af dette :o)
Jeg kan som regel genkende folk på deres måde at skrive på, ellers tjekker jeg da lige deres profil og kan så genkende dem på deres hund/hunde.
Generer mig ikke. Et flot billede af en hund får mig tilt til at tjekke profilen ud og bedømme hundene hvor et billede af ejeren intet siger mig ...
Et album med ejeren er super mhp. træf så man lettere kan genkende hinanden :o)
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
Da jeg gerne vil se hvem der sidder bag skærmen
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Ha ha?? Bliver du ikke bange?????.....*GGGGGGG*
nov 2007
Følger: 85 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 108 Svar: 870
men ja giver dig ret i at de ikke burde have billeder af hunde der ikke er deres ! men ellers er jeg nu lidt ligeglad
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Mit billede-.... er vist lidt en Joke på poptøs billeder
Tror jeg er fyldt med Humor
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
Jeg har valgt at have et billede af hemingway fordi han var/er min store stolthed. Selvom vi havde alt for kort tid, var jeg stolt af den hund han var, og mener han på mange punkter nok er en ''once in a lifetime'' hund..
Om der vil komme et nyt billede på i fremtide ved jeg ærligt talt ikke. Er ikke sikker på, at jeg kan få mig selv til at skifte det.
Navnet - Jaah, syns det er praktisk med éns eget navn. Så ved folk hvem de taler med, om man er han eller hunkøn og så videre.
Hemingways navn er addet fordi det for det første også var hans profil, men nu, også bare for at ære ham og hans minde.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
jeg synes, det er vildt irriterende hvis der bliver skiftet ud på navn og profilbillede hele tiden, så man ikke kan genkende folk eller finde dem igen.
jeg kan godt lide der er et navn i profilen, så man ved lidt om hvem man skriver til
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Bailey har sin helt egen profil jo... Men jeg synes det er meget rart at sætte ansigt på folkene bag hundene
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 283 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.786
Jeg tænker ikke vildt meget over andres, men husker dem på deres billed og navn.
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 613
Profilbillede vs profil mm.