Sprunget korsbånd. {{forumTopicSubject}}
Min dejlige labrador han på 1½ år, er lige blevet opereret for et sprunget korbånd på venstre ben igår. Korsbåndet var helt sprunget, plus halvdelen af menisken er væk.
Operationen gik fint, men igår da han kom hjem var han meget forpint, og pev meget. Nætten gik nogenlunde, men han vågnede ca. 1 gang i timen og skulle trøstes lidt. I går aftes ville han prøve at rejse sig op, og gik i panik over smerten, han hylede og begyndte at løbe forskrækket rundt, det lykkes mig heldigvis at få ham til at falde til ro igen. Men nu tør han ikke stå op mere, han er en stor labrador vejer ca. 40 kg,så jeg kan desværre ikke bære rundt på ham.
Min problem er jeg bor i en bungalow hvor der er trapper ned for at komme i haven, og jeg kan ikke få ham derned. Dyrlægen forslog et håndklæde under maven for at hjælpe ham, men gør jeg det, går han i panik. Han har nu ikke tisset i 1½ døgn, jeg har selvfølgelig snakket med dyrlægen og han sige jeg skal tage det roligt, at der nogen gange kan gå op til 2 døgn, men jeg synes det er så syndt for ham.
Jeg er blevet lidt forskrækket over hvor ondt det gør på ham, og hvor svært det er for ham at komme rundt.
. Er der nogen her, hvis hunde har fået operationen, hvad er så Jeres erfaring med hvornår de begynder at komme ovenpå igen.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Da Fie var opereret i hasen, var hun også meget påvirket de første dage, hun måtte ikke gå på trapper de mange første dage
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 25
jan 2006
Ja det er svært at se på ens hund har det sådan, men du er jo nok nødt til at støtte ham nedad trappen, med håndklædet under maven.
Har desværre ikke lige en løsning på hvordan du ellers skal få ham ud
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
Ved godt det lyder plat... men har sgu ikke andre ideer..
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det ER virkelig pinefuldt det, han har været igennem. Jeg vil foreslå, at pakke med lidt kolde pakninger omkring arret, og så gøre som Claus foreslår - lette belastningen ved at lægge noget under maven og løfte ham bagtil.
Det er bestemt ikke ideelt at bo som du gør, med sådan en skade og hvad den kræver af genoptræning - men det er jo umuligt at lave om på.
Held og lykke til jer!
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Har du ikke nogle naboer, som kan hjælpe dig med at få ham gelejdet ind og ud i haven? Hvor langt bor du fra Flemming og Anni??
jul 2008
Til Mette: Jeg bor på amager så det er lidt langt væk fra Anni og Flemming, hvad tænker du på ?.
Angående smertedækningen, har han morfinplaster på, og får smertestillende ved siden af.
jan 2006
jul 2008
Desværre skete der det, at jeg fik hold i ryggen af at bære ham op, og ned af trappen, så nu går han selv på 3 ben. Det er selvfølgelig ikke optimalt, da der selvfølgelig er fare for han kommer til at støtte på det dårlige ben.
Problemet nu er at få ham til at forholde sig i ro, han er 1½ år og fuld af krudt, og synes selv han kan meget mere end godt er.
Et andet problem er han meget gerne vil slikke på såret, og selvom der er beskyttelse på, får han nogen gange skubbet det væk, så vi skal være meget obs på ham hele tiden.
Puha, det er godt nok en sej omgang, det er ligesom at have en baby i huset igen.
Jeg må indrømme at jeg nogen gange tænker på, om jeg har gjort det rigtige, at få ham opereret, og her tænker jeg på Tvebak, det er ikke noget værdigt liv han har ligenu. Men forhåbentlig bliver det godt igen.
jan 2006
Men kommer han ud af det uden men´ , så har det jo være det hele værd
Jeg brugte utroligt meget hjerneaktivering da Fie var opereret, man kan godt trætte dem mentalt, søgeøvelser indendøre osv.
Mht. til såret, kan han så ikke få sådan en "badering" på, istedet for en skærm, eller vil han stadig kunne nå ?
Sprunget korsbånd.