{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  p- sprøjter?? HJÆLP..
  • #1   12. nov 2009 Hvorfor stereliserer du ikke bare?? *SS*

  • #2   12. nov 2009 For det vil jeg ikke smiley

    Vil ikke udelukke hun ikke skal have hvalpe engang smiley


  • #3   12. nov 2009 P-sprøjte er bestemt ikke noget der bør gives mere end en eller to gange, de øger nemlig ricikoen for kræft ganske betydeligt.

  • #4   12. nov 2009 Nårh okay =) hehe

  • #5   12. nov 2009 Ved godt det ikke er det du spørger om, men jeg vil gerne fraråde dig på det kraftigste at anvende P sprøjten, der er store risici forbundet med den, især kræft er en kendt bivirkning.
    Mine dyrlæger vil ikke give den medmindre man virkelig insisterer, de gør alt hvad de kan for at tale folk fra det...


  • #6   12. nov 2009 Hunden vil iøvrig have størst fordel af en sterilisation, det nedsætter nemlig ricikoen for brystkræft. Hunden har jo hverken behov for eller fordel af at få hvalpe.

  • #7   12. nov 2009 Når tæven får en p-sprøjte, så bliver næste løbetid sprunget over - altså den udebliver helt inkl. blødning.

    1. sprøjte pr. løbetid man vil undgå.

    Prisen kan jeg desværre ikke huske mere, da det er lang tid siden.


  • #8   12. nov 2009 En beskyttelsesble virker ikke, hanhunde er kreative og målrettede.

  • #9   12. nov 2009 Hun rykker bleen af og kan slet ikke lide og ha den på så det er synd for hende..

  • #10   12. nov 2009 Jamen så må du sterrilisere hende ..

  • #11   12. nov 2009 På den klinik jeg arbejder på bruger vi slet ikke p-sprøjter. Det er noget rigtigt skrammel... Kan slet ikke sammenlignes med f.eks. p-piller til mennesker.. Det er rigtigt usundt og du forhøjer risikoen for brystkræft, pyometra (livmoderbetændelse) og desuden risikerer du at lave så meget rod i hundens hormoner at du får større risiko for ufrivillig abort hvis hun bagefter bliver drægtig, eller i værste fald misdannede hvalpe... Så vi anbefaler det bestemt ikke, hellere sterilisering eller ingenting. Hvis det er fordi du både har en han og en hun, og ikke vil have hvalpe lige nu, kan du give hanhunden en p-stav som virker min et halvt år (så kan der ikke komme hvalpe ud af det)... Men p-sprøjter, dont go there!!-ved godt at dette selvfølgelig ikke altid sker, men jeg syntes at du skal ringe til din dyrlæge og få et tid i konsultation hvor i kan få snakket de forskellige muligheder ordentligt igennem...

  • #12   12. nov 2009 Undskyld for lån af din tråd.. Håber det er okay jeg lige spørger..

    Louise G..
    Er der nogle bivirkninger af sådan en stav du snakker om til hanhunden? Jeg overvejer det selv til min når min tæve går i løb.. Simpelthen fordi jeg håber på at begge egner sig til avl når hun blir gammel nok, og derfor ikke vil kasterere ham..

    Men samtidig har jeg det også skidt med at sende ham væk 2 gange om året.. Så har ledt efter et alternativ som ikke skader... smiley


  • #13   12. nov 2009 Nej der er meget få bivirkninger ved p-staven, og disse forekommer meget sjældent i forhold til f.eks. p-sprøjter til tæver. Dog skal du insistere på at det er staven, og ikke en hormonindsprøjtning (promon) du får til din hanhund. P-staven er godt nok ret dyr (ca 600-700 kr for en mener jeg), men den er "hvalpe" sikker i minimum et halvt år, hvorimod promon kun er det i ca 3 måneder, men det kan godt være endnu mindre... Så pstaven er meget mere sikker, og desuden er den også den som minder aller mest om den rigtige kastration, altså sådan adfærdsmæssigt o.s.v. Good luck med det:)

  • #14   12. nov 2009 P.s husk dog at hanhunden skal have staven ca 1 mdr INDEN løb, ellers virker den ikke optimalt:)

  • #15   12. nov 2009 Louise..
    Tusind tak for dit gode og hurtige svar.. Vil jeg da helt bestemt få snakket med min dyrlæge om smiley


  • #16   12. nov 2009 JA det lyder som en super idé... De er forholdsvis "nye" på markedet, så hvis din dyrlæge ikke har dem hjemme, skal du ikke undre dig over det. Vi bestiller normalt hjem til hver enkelte klient der ønsker dem, da de jo som sagt er lidt dyre at have liggende på lager. Det minder lidt om en chip, og indgives også til hunden på samme måde... Jeg syntes det er super smart, og vi har som sagt kun haft gode erfaringer med dem:)

  • #17   12. nov 2009 Louise..
    Hun plejer heldigvis ikke at være modvillig i at bestille ting hjem, så det kunne ikke være bedre..
    Og synes nu ikke det er galt mht. pris, slet ikke i forhold til hvad en pension ville koste både kronemæssigt, og afsavn både for mig og ham..

    Lyder dejligt nemt at få den indsat, og perfekt at høre fra en med erfaringer omkring den smiley


  • #18   12. nov 2009 hvad med at give hanhunden en dragt på ?
    det har jeg gjort med hvors schæfer han ,så ku de lege sammen ,det var kun når vi var væk fra dem at de kom i hver ders rum ,
    men med de chihuahua jeg har nu , de lov til at være sammen hele tiden ,ind til nu her den holdt til 3 gange løbtid ,og hannen er rolig de har jo fået lov til at pumpe løs i sin ( ble ) smiley
    (link fjernet)


  • #19   12. nov 2009 Elisabeth...
    Det vile jeg simpelthen ikke turde at løbe an på..
    Nu er det jo ikke en lille race jeg har (Rottweiler) og en af dem jeg kenders hanhund brød igennem en jern hundegård for at komme til højløbsk tæve.. Så tror næppe at en dragt ville stoppe Wictor smiley


  • #20   12. nov 2009 henriette..
    hvors schæfer fik også kun lovt til at lege sammen når vi var der ,men han prøve slet ikke at få den af ,men var der sat dørgitter i så hyle skabte han sig når de ikke var på samme side og det var der jeg fik iden med at sy til ham for havde først lavet en til hende med den bed hun i for at hun hu holde sig rent,så der lå raster fra bindet over hele huset ,
    og på den her måde ku hun gøre sig rent og han lå ved hende og sov roligt ..


  • #21   13. nov 2009 Elisabeth..
    Lækkert at det har virket for jer smiley Men ved hvordan Wictor er når vi er ude og gå, og der har været en løbsk tæve forbi.. *G*
    Så vil holde mig til at høre mere om p-staven hos dyrlægen smiley


  • #22   13. nov 2009 henriette..
    det er rigtig der er ikke to hanner der er ens når der er en hun i løb
    de 3 hanner jeg har har hver ders måde at te sig på GGGG smiley


Kommentér på:
p- sprøjter?? HJÆLP..

Annonce