{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

"overfaldet" af dame! {{forumTopicSubject}}

3 gange om ugen arbejder jeg på en gård heste. Ofte har jeg Filippa med, og så render hun bare rundt og hygger sig.

En sjællen gang imellem kommer der en dame, som nogle gang rider en tur på en af privathestene. Jeg har mødt hende en gang før, hvor jeg også havde Filippa med.
Filippa er glad for alle mennesker, så hvis der er nogen jeg ikke kender før hun ikke lov til at løbe hen medmindre de siger det er ok.

Men dame fortalte hun var meget glad for hunde, havde selv 2 men haft mange igennem hendes liv. Og de hygge sig fint sammen den færste gang de mødtes.

I dag kom hun så, og jeg lod Filippa løbe hen til hende. Desværre har en den uvane at hoppe op, selvom vi træner hæftigt med det. Da jeg kommer over siger damen: " Sådan her skal du gøre med hvalpe der hopper op ad dig." Og så lossede hun hende lige i maven!

Jeg skreg op, og det gjorde Filippa også, som løb hen bag mig... Jeg fik ret grimt sagt at sådan skulle hun aldrig gøre igen. Generalt skulle hun bare aldrig røre min hund igen!

Mangen til opførelse har jeg aldrig mødt før. Er virkelig rystet over at folk kan finde på at gøre sådan noget, specielt hvis man selv har hunde og holder af hunde!

Måtte lige ud med det.... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "overfaldet" af dame!
  • #1   11. nov 2009 Ej det lyder da virkelig brutalt :S Jeg ville godt nok heller ikke lade hende komme i nærheden af min hund igen... Man sparker bare ikke til hunde... syg tankegang

• #2   11. nov 2009 det var s.. da en mærkelig opførsel:/

• #3   11. nov 2009 Ej en SO !... helt ærligt hun kan jo skade den stakkel!.

• #4   11. nov 2009 Jeg kan love sig for jeg var flegnet ud hvor hun havde gjort det ved terkel.... Og så havde jeg sgu losset igen, og sagt "Og sådan gør man ved folk der sparker hunde!"

• #5   11. nov 2009 Der er desværre stadig mange folk der bruger de gammeldags metoder til at stoppe hoppen op, såsom knæ i maven på hunden, eller jokke den på bagpoterne....

• #6   11. nov 2009 Møgfisse!!! Jeg havde også givet hende et los i røven med på vejen:((

• #7   11. nov 2009 Der var så mange ting jeg ville ha sagt hende. Men lukkede nærmest helt ned i de færste sekunder, for var dybt rystet!

Jeg skulle "heldigvis" forbi dyrlægen efter job, for at hente noget medicin, og tog hende selvfølgelig med ind. Jeg kunne dog hverken se eller mærke på hende at der var noget galt. Hun var glad kort efter episoden. Dyrlægen mærkede og kunne ikke mærke noget, men jeg skulle selvfølgelig holde øje med, om hun blve dårlig eller noget. Men 7-9-13 er hun stadig en glad lille hvalp....

• #8   11. nov 2009 nøj hvis hun havde sparket min hund (han kan os finde på at hoppe op og vi træner hæftigt med athan ikke må)
    men alligevel skal en anden ikk komme og sparke ens hund i maven..
    hun skulle selv ha et spark i maven og mærke hvor ondt det gør..

• #9   11. nov 2009 ***René** * - Det her var ikke "bare" et knæ. Det var et rigtig hårdt spark med foden!!!!!!!!!!!!! smiley

• #10   11. nov 2009 Stavefejl er tilladt i dagens anledning... smiley

• #11   11. nov 2009 Nøj hvor var jeg blevet splitter gal......... sindssyge kvinde.

• #12   11. nov 2009 Har prøvet næsten det samme da tacha var omkring 12-14 uger hvor en mand jokkede hende HÅRDT over bagpoterne med træsko. Folk kan være åndsvage, men selv samme mand mente også at vi ville have undgået at få HD på tacha hvis vi havde cyklet lange ture med hende mens hun var hvalp og unghund -.-

• #13   11. nov 2009 jeg tænker ofte på hvor uheldige med omgivelserne, jeg møder aldrig den slags mennesker, men hvis min hund springer op bøjer jeg også benet så den rammer ind i det, og det gør jeg også ved andres hunde, så jeg er nok en sindsyg stodder, eller nogle af de andre ting i kalder folk.

• #14   11. nov 2009 Altså der er forskel på at bøje bente og hamre hunden en, jeg går ud fra det du gør mere er at afværge det? for selv kan jeg godt finde på at skubbe en hun væk, men det er vel noget andet?

• #15   11. nov 2009 Peter og konen M - Om jeg er enig med din metode i at tackle/træne den slags er jo så en anden sag. Men synes også der er væsentlig forskel på at tage sit knæ for at "afværge" eller at sparke hårdt med foden...

• #16   11. nov 2009 Der er desværre mange der træner på den måde. "Hvis hunden hopper op, så giv den et knæ i brystet"..

Jeg synes det er alt for voldsomt!!

Som du ved, har jeg jo også en hund der hopper op.. Jeg træner meget, og det bliver bedre og bedre. Men jeg vil fandme have en hund der har lidt tendens til at hoppe op, end at acceptere at andre behandler min hund på den måde.. Jeg ville mildest talt gå amok hvis nogen gjorde det på min hund..
    Har hørt tale om det i nærheden af min hund, og har pænt sagt at det skal de IKKE gøre.. Så skal folk hellere lade helt være med at hilse på hende, eller også på de hilse på mine præmisser og tage del i træningen..

• #17   11. nov 2009 Hold da op.

Hvis Kia havde mærket mit raseri over en der gjorde det ved hende tror jeg nok at den anden ville få straf nok men en knurrende bjæfer med rejste børster ...

Kommer heldigvis aldrig ud for noget lign. hvilket nok skyldes at hun netop ER bjæfer,

• #19   11. nov 2009 Daisie med Fister & Møv. - Jeg talte med MEGET store bogstaver. Men det var mest noget ånsvagt ævl jeg fik ud, med en masse bandeord smiley

Men har efterfølgende snakket med ejeren af gården, som har snakket med ejeren af den hest hun rider. De har aftalt hun ikke skal komme mere, da der er massere af hunde der kommer på gården, og den slags opførelse er bare overhovedet ikke ok der! Så dejligt at vide hun ikke kommer igen

Kommentér på:
"overfaldet" af dame!

Annonce