{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

Hundefoder {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg øsnker at skifte foder da vi sidder lige hårdt på denne årstid. Både hund og kat for Royal canine. Nogen der ville forslå noget foder til begge dyr som os er godt men ikke så dyr?
Jeg havde kigget lidt på Aktiv, men hørte fra dyrehandlen at det ikke var godt at give dem det når de var vant til royal canine.

Nogen der har nogle forslag??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefoder
  • #1   10. nov 2009 Kan anbefale at du kigger på zooplus.co.uk

Der er MANGE penge at spare, selv på de aller dyreste foderprodukter.:-)

• #2   10. nov 2009 ja vil også byde ind med olivers eller evt Tholos nye foder

• #3   10. nov 2009 Bruger Nutra Nuggets Gold serien, den koster 415.- for 15 kr. og er super godt.

• #5   10. nov 2009 Arion er vi glade for..

• #6   10. nov 2009 Tak for det.
    Jeg brugte nemlig Kitkat til katten før før jeg gik tilbage til RC og der tabte han helt vildt, så efter det er jeg ikke så glad for billig foder til hverken kat eller hund. Os fordi når de nu er vant til det beste

• #7   10. nov 2009 altså, vi foretrækker alle et kvalitetsfoder til vores dyr, men hvis I siddert strengt i det, kan I jo overveje noget discount-foder i en periode..

Jeg mener rent personligt at der ikke er noget galt i at fodre med supermarkedesfoder i en kortere periode, hvis man ikke har råd til andet..

I kan evt. fodre med halvt at det mærke I foretrækker, og halvt at et mærke I bedre har råd til..

• #8   10. nov 2009 Bilka sælger noget der hedder Dyrlægens, man kan få det i fuldfoder og præstationsfoder. Hører for mange der siger at deres hunde fungerer rigtigt godt på det... Koster ca 170.- for 15kg når det ikke er på tilbud, tit er det på tilbud til ca 270.- for 30 kg

• #9   10. nov 2009 Dyrlægens findes også til katte

• #10   10. nov 2009 R.C indeholder også masser af fyldproteiner (Majs,soya og hvede) Og der står ingen steder hvad det rent faktisk er for kød de putter i. Står heller ingen steder at det er kød der er godt nok som menneskeføde. En lille "sjov" ting er , at det er Mars der laver R.C og de laver også Pedigree og Whiskas..

• #11   10. nov 2009 Henriette: Det at et konsern både laver dyre og billige produkter betyder ikke at deres dyre foder også er skod. Iøvrigt laver samme firma også Pro-plan som er et rigtig godt produkt.
    Loreal ejer fx. også Bodyshop, men det ændre ikke Bodyshops konsept.

• #12   10. nov 2009 Min for noget foder til 550 kr. for 15 kg. Det er meget dyrt men det er det eneste han kan tåle.
    Han spiste noget fra Aldi som han godt kunne tåle. Men efter en 3 uger ville han ikke spise det. smiley

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #13   10. nov 2009 "Nej til mundkurv" - det er kun fordi han er forkælet (ment på en positiv måde) for hvis han ikke får andet end det fra Aldi, så skal han nok begynde at spise det engang.

Anywho, det er jo ikke kun prisen for 15kg foder man skal tænke på, for lad os lave et lille simpelt regnestykke:

Foder A:
    Pris: 400kr for 15kg
    Foder mængde pr dag: 400g
    Pris pr dag: (et lille regnestykke)
    15000g / 400g = Mad til 37,5 dag
    400kr / 37,5 = Hunden spiser for 10,6kr pr dag.

Foder B:
    Pris: 500kr for 15kg
    Foder mængde pr dag: 250g
    Pris pr dag: (et lille regnestykke)
    15000g / 250g = Mad til 60 dage
    500kr / 60 = Hunden spiser for 8,3kr pr dag

Så det billige foder i indkøb, bliver det dyre foder på sigt. Det er der altså mange der glemmer.

• #14   10. nov 2009 Mark :
    Han fik ikke mad i 2 uger. Altså det mad stod fremme i 2 uger uden han rørte det.
    Og en hvalp skal ikke undvære mad i 2 uger.
    Vis han var 2 år ex. var jeg ligeglad med hvor lang tid han ikke gider at spise.
    Men da han kun var en lille hvalp på sølle 5 måneder og tabte sig meget i de 2 uger han ikke spiste begyndte jeg at gi ham noget andet !..

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#15   10. nov 2009 "nej til mundkurv" - ja ok, det ville jeg også have gjort.

• #16   10. nov 2009 For ellers var jeg ligeglad med om han ikke spiste det. Når han er sulten nok skal han nok spise det sådan har jeg det bare ! :D..
    Men han spiste ikke noget i 2 uger. Og jeg bruger ikke godbidder til beløning. Så han tabte sig meget smiley
    Men ligeså snart han blir ældre han er 8 måneder nu så ryger han osse over på noget andet foder smiley

• #17   10. nov 2009 Nogen der har hørt om Pronature??

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#18   10. nov 2009 Britt O:
    Kan se der er meget kylling i det, det er godt:

(link fjernet)

Jeg vil da tro at det er et fint produkt. Hvad koster det?

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#19   10. nov 2009 men syntes godt nok det er nogle noget vilde mængder hunden skal have hver dag. Min hund vejer mellem 33,5kg og 24,5 og skal derfor så med det produkt have mellem 575g-725g.

Nu får han 400g af Kronch produktet jeg fodrer med.

• #20   10. nov 2009 kig på zoo plus der er mange penge at spare

• #21   10. nov 2009 Det noget dyrene foder er billigst i længden

• #22   11. nov 2009 Jeg har prøvet happy dog xxl til min ene hund. Han vejer ca 50 kg og er kun 7 måneder så han skal have noget mere foder end en voksen.
    Han for ca 1 kg om dagen og han er blevet så flot efter at jeg har prøvet det foder. Gav 250 kr for 15 kg.
    Har tjekket andet foder men der skal han have lige så meget om ikke andet mere. Det eneste minus der er ved dette foder er at jeg skal køre til Roskilde efter det og bor ca 60 km der fra.

• #23   11. nov 2009 Mark J
    Hvis vi går over til Pronature til vores hund så ska vi starte med at bruge Puppy All breeds growth eller Pyppy Large breed growth end til han er 52 uger. Når han er det ska vi bruge Adult Dog Large breed maintenance
    Puppy All breeds growth koster 459 for 15 kg.
    Puppy Large breed growth koster 399 for 15 kg. Jeg ved ikke endnu hvilken en a hvalpeforder jeg ska bruge.
    Adult Dog Large breed maintenance koster 389 for 15 kg

Det er ihvertfald det jeg har fundet på www.midtjyskbioenergi.dk under foder

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#24   11. nov 2009 Britt O:
    Jeg ville tage Puppy Large Breed Growth, hvis jeg var dig. Dens fodersammensætning ser ok ud. Men syntes stadig det er nogle lidt høje mængder hunden skal have.

Jeg bruger selv Kronch Optimal fra Henne Pet Food, det koster 422kr for 15kg, og 352kr for 15kg, hvis du køber over 90kg. Min hvalp blir ca, samme størrelse som din og min skal have ca. 300g om dagen, i modsætning til Pronature hvor den skulle have ca. 400g.

http://www.henne-pet-food.dk/ - Gå ind under produkter og Kronch Optimal for fodersammensætning og beskrivelse. Hvis det har interesse.

• #25   11. nov 2009 Jeg skriver lige pb

• #26   11. nov 2009 jeg er lige skiftet fra chappi til pedigree adult... fandt ud af der billigere i længden, og det har haft en god effekt på hans pels... han vejer 30kg og skal ha 430gr i døgnet...

• #27   11. nov 2009 Jeg er iøvrigt så tilpas nærrig at jeg ikke gider give penge for affald, farve og E-numre og det er der rigelige af i de mærker der få i fødevarebutikker.

• #28   12. nov 2009 bodil k. tak for dit opstød, men nu fodre jeg med pedigree fordi det har en effekt.... han vejer 30 kg hvor meget vil han så sku have af olivers pr døgn? og hvad er prisen på det.

• #29   12. nov 2009 Tanja

Ved ikke hvor meget din hund vil skulle have.
    Jeg giver 300 kr for 13,5 kg Olivers adult.

Kommentér på:
Hundefoder

Annonce