Vi søger en allergivenlig hvalp Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg er en ung mor på 25, der har haft hund hele mit liv næsten, og det har været forskellige racer... Jeg har en søn der lider lidt af asmatisk bronkitis, og har en far der lider af allergi for hunde selv om han elsker dem. Og da jeg er alene mor og går det meste af dagen hjemme og flytter i en lejlighed med have og hvor vi må have hund til den 15/1, ønsker jeg og min søn en allergivenlig hundehvalp. som vil blive rigtig glad for os som familie, hvalpen vil blive et familie medlem resten af dens liv.
Vi ønsker os en hvalp blandt :
Coton de tulear,
Bichon havanais,
Lhasa apso,
Malteser,
Shih tzu,
Eller en blanding hvor begge racer er ud af dem jeg lige har skrevet.
Håber at der er nogen der høre vores råb om hjælp med at finde os sådan en dejlig hvalp, om det er blanding eller ren race.
Vi høre også fra dem som venter hvalpe eller lige har fået.
knuzz fra den lille familie friis
p.s høre helst fra dem som bor i Jylland da sønnen kun er 2 et halvt år og som ikke helt kan lide utrolig lange ture.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
måske skal du skrives op på en venteliste
men det er jo ikke helt ligegyldig hvordan hvalpene har levet deres første tid, så jeg ville tjekke kennelerne selv
tjek evt DKKs hvalpeliste eller opdrætterliste
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.781
Jeg ville ikke turde at risikere det, specielt ikke med et lille barn..
(Sorry sidesporet, men måtte lige sige min mening *S* )
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Håber virkelig at i kan få en hund - jeg ville ikke kunne forstille mig livet uden !
Men prøv at tage ud til nogle forskellige kenneler og "test" - selvom i aldrig ved hvordan i reagere når den er hjemm 24/7 så er det da en god ide
Held og lykke !
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Jeg avler jo selv malteser og det ville være super synd at få købt og så man alligevel ikke kna tåle!!!
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 976
sep 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 7
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Hvis det er så vigtigt, så duer det heller ikke at du søger blandinger, for selvom der kan jo være sneget sig en anden hund ind et sted.
Brug tid på at finde den hund din søn kan tåle, så risikoen for at I senere må af med den igen mindskes. Tal med opdrættere af de forskellige racer, og find ud af hvad krav og ønsker I har udover det allergivenlige.
Fortæl ærligt at din søn har allergi, så er flere åbne for at I kan komme og tilbringe tid med hundene, for at se om det går-
Vigtigts er tålmodighed og godt forarbejde, og ikke tage den første der melder sig, fordi I ikke kan vente.
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 643
sep 2009
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
sep 2009
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 47
og mærker den aldrig, den fælder ikke overhovedet:)
Vi søger en allergivenlig hvalp Hjælp!