1.229 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 63 Svar

Tinna
Tinna
Online Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

Udstillinger i andre klubber end DKK Udstillinger i andre klubber end DKK

Kan godt være det måske er et lidt ømt emne, men kan virkelig ikke lade være med at spørge nu.

Når jeg ser udstillingsresultater og billeder fra udstillinger i andre klubber end DKK (fci) synes jeg kun jeg ser 1. præmier og at hundene er de bedste, med pokaler, medaljer og hvad har vi ellers. Og de fleste af de hunde jeg ser, får også pæne titler som champion i forskellige grader.

Er der hunde i disse klubber der får andet end 1. pr? Sker det ofte eller meget sjælden?
Og til jer der udstiller. Hvor ofte får i pokaler og lign. med hjem? Hver gang, næsten hver gang eller sjældent?

Håber virkelig nogle kan opklare mit lille mysterie, for har tænkt over det rigtig længe :o)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstillinger i andre klubber end DKK
  • #1   8. nov 2009 Jeg tror måske ikke jeg gad vise mine resultater frem hvis jeg fik dårlige resultater måske det er derfor? det er vel for at prale lidt at man ligge dem ind? smiley
    Jeg udstiller i dhl og på sidste udstilling så jeg tre pomeranian i samme klasse hvor to fik 3 pladser, og en fik en 2 plads, så ingen 1 præmier der.... så nej, vores bedømmelser er ikke altid skide gode;)
    for at besvare det sidste: jeg har indtil videre fået pokal med hjem hver gang, da Theo hver gang har fået 1. pr, 1.vinder med cert. og to gange er han også blevet henoldsvis bedste baby og bedste hvalp..
    håber du kan bruge mit svar til noget:)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#2   8. nov 2009 Sam: De fleste ligger vel alle resultater ind?
    Men kan godt bruge dit svar til noget.

Har overvejet at tage med til en udstilling uden for DKK, som tilskuer, for selv at opleve hvordan det foregår, så jeg ikke udelukkende har fordomme om det. Men har endnu ikke taget mig sammen *GG*

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#3   8. nov 2009 Et andet spørgsmål. Hvordan kan det være man må udstille langhårshunde klippet?

• #4   8. nov 2009 tinna:
    kig på min hjemmeside under engelsk bulldog - udstillinger - så vil du kunne se at det ikke er altid det går lige godt for os ;o)

Vi har fået 3 første præmier (hvoraf der fulgte to CACIB'er med) og en 2. præmie...

Jeg syntes ikke det er fordi de (ved DHL's udstillinger) "smider" rundt med 1. præmier.. ;o)

• #5   8. nov 2009 Altså jeg mener om folk ligger resultaterne ind her? for så tror jeg mange undlader hvis det er skidt.. mht pels, har jeg fået den forklaring at pelsen skal være tilstrækkelig lang til at strukturen tydeligt kan bedømmes.. se f.eks. min sofus(yorkie) han kan ikke udstilles, fordi pelsen er for kort, selvom den er ca 5 cm. lang..

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#6   8. nov 2009 "Vi har fået 3 første præmier (hvoraf der fulgte to CACIB'er med) og en 2. præmie..."

- Det lyder da også voldsomt godt. Ud af 4 udstillinger? :o)

Sam: Jeg har bare set langhårshunde der var klippet helt ned og lignede noget der var løgn. Om det var DHL eller en anden klub kan jeg ikke huske, men ikke pænt. Og disse har også "scoret" første præmier og pokaler.

• #7   8. nov 2009 Jeg udstiller i DRU, og er gået hjem med 4 pokaler ud af 5 udstillinger.. (2xSL og 2x1 pr)
    og så har vi også prøvet at få en 2 pr, men som Sam B skriver, så er det ikke lige det man råber højest med smiley
    Jeg prøvede ved den sidste af vores udstillinger at der var ingen som fik SL i unghunde Chihuahua han og hun klasserne..og det var fordi dommere bare ikke følte at der var en som var bedre end alle de andre.. vi var 8 tæver og det blev til 7 x 1 pr og 1 x 2pr, men sådan er det jo smiley

• #8   8. nov 2009 T I N N A : Yes - vi har også en guld hund ;o)

Jeg kan godt høre at den kunne være med til dit argument i første omgang - men min oplevelse er bestemt ikke at de smider om sig med 1. præmier!

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#9   8. nov 2009 Line: Indtil nu lyder det stadig sådan *GG* Sorry smiley

Frk kvistes: SL er det ikke bare særdels lovende? Eller betyder det noget andet i DRU?

Hvad med 3. pr og diskvalificeret. Er det noget som bruges ofte?

• #10   8. nov 2009 Tinna- det lyder sgu mærkeligt, tvivler på det har været dhl.. men jeg synes helt sikkert du skal komme og hilse på en dag:) dhl holder juleskue d 13.12, men er det blir i haslev:)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#11   8. nov 2009 Sam: Det lyder hyggeligt, men lige lovligt langt væk for at dræbe fordomme *GG*

• #12   8. nov 2009 T I N N A; jah det er særdeles lovende og fra hvalpe klasse til unghundeklasse kan man få dem, og hvis man får 3 stk i feks unghundeklassen, så er hunden unghunde champion...

(mener jeg, hvis der er nogen som vil rette så bare kom med det :p)

og jo nogle 3 pr kommer der, men jeg har endnu ikke oplevet en dis

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#13   8. nov 2009 Frk Kvistes: Ok? spændende *GG*

På min første udstilling med Silas oplevede jeg både dis og 3. pr i min race alene. Og Silas fik "kun" 2. pr. Det er strengt at sluge *GG*

Tror mine foredomme ligger i at hunde som i DKK er blevet solgt som "klappekagehunde" - og på ingen måde ville kunne blive avlsgodkendt i DKK, er er blevet champions, fået tonsvis af pokaler og 1. pr i fx DRU.
    Så troede måske at det var standard at de andre klubber var sådan - specielt når man så også ser alle de pokaler og 1. pr i profiler og fotoalbums her inde *GG*

Men det lyder til ikke at være helt sandt. Hvertfald ikke i DHL?

• #14   8. nov 2009 bestemt ikke, der bliver uddelt mange 2.pr

• #15   8. nov 2009 Lige et lille sidespring - noge af Jer som kan fortælle hvilken racestandard der dømmes ud fra? Hos DKK dømmes der efter FCI standarder, har DRU, DHL osv. deres egne standarder eller hvordan?

• #16   8. nov 2009 Samme i DRU, synes at dommerne er fair i deres bedømmelser..

men du er da også velkommen til dru udstilling næste søndag i nyborg smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#17   8. nov 2009 Frk Kvistes: Stadig langt væk *GG* Er der ingen i nordjylland?

• #18   8. nov 2009 Tinna
    jeg vil da også mene du skal tage til en udstilling i stedet for at oprette et emne herinde, vi ved jo alle hvordan en tråd om andre klubber desværre ender, det ender med at folk taler om ting de ikke kender til -

Uvidenhed -

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#19   8. nov 2009 Citronmåde: Synes da den køre helt fint? Hvad er der galt med min tråd, når vi alle bare skriver stille og rolig og jeg får svar på mine spørgsmål.

• #20   8. nov 2009 Tinna- ja den er helt fin, men det ender altid med en eller anden udtaler sig om noget... smiley din tråd er skam ganske fin

• #21   8. nov 2009 jeg må smutte i seng nu, men det var rart at svare på nogle spørgsmål, og fedt det blev holdt i en ordenlig tone:)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#22   8. nov 2009 *Citronmåne *: Så må vi ignorere de mennesker :o)
    Jeg er født nysgerrig, og vil meget gerne vide alt - specielt om udstillinger. Og synes det er et svært emne at læse sig klog på.

Jeg synes det er spændende hvor forskelligt klubberne gør tingene.
    DKK er nogen gange for konkurrencepræget og strengt til min smag. Hader når folk jeg troede jeg kendte, bliver mine konkurrenter på det plan hvor man ikke længere kan kende dem.
    Er der også sådan i det andre klubber?

• #23   8. nov 2009 Jeg har da oplevet 2 diskvalifiseringer og mange 2. præmier og nogle 3. præmier i DRU, men som andre skriver er der vel ikke noget at være særlig stolt af hvis præmier ikke ligger i den rigtige ende og er det ikke i bund og grund gode hunde der bliver udstillet, jeg kan da ikke forestille mig at der er ret mange mennesker der bliver ved med at gå på udstilling med deres hund hvis den ikke for andet end 2. og 3 præmier de første gange den udstilles.
    Det der med at du kan udstille en helt kortklippet hund der burde ha´ lang pels ved jeg ikke hvor du har set, men tror ikke det er i DRU, jeg har selv langhårsrace og de kan ikke udstilles hvis de er klippede.
    Jeg synes du skulle besøge de andre klubber, for du har ikke noget at ha´ dine fordomme i.
    Med hensyn til at følge FCI standarden, kan jeg oplyse dig om at det gør DKK bestemt ikke med min race.

• #24   8. nov 2009 Tinna: Vi har været afsted med vores hanhund Kato for første gang d. 24-10-09 og vi fik en 1 pr og en sl. DRU udstilling.

Kato er aldrig blevet udstillet før den 24-10-09 så vi var pave stolte af resultatet:O) .. Det skal lige siges jeg har nu heller aldrig prøvet at udstille før.. men øvelse gør mester så jeg håber at fremvisningen bliver bedre med tiden, griner.. (Vi ska jo lige lære det he he he)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#25   8. nov 2009 Britta P: Du lyder meget fjentlig. Jeg prøver bare at blive klog på andre klubber end den jeg selv er placeret i :o)
    Og nej DKK følger ikke altid standarden - slet ikke inden for Chinese Crested.

• #26   8. nov 2009 Britta:

Jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt DKK dømmer efter FCI standarden mht. din race, men de burde i hvert fald gøre det - at det så måske ikke er tilfældet, det ved jeg intet om smiley Men hvilken standard benytter DRU så, måske du kan fortælle mig det - er det Jeres egen standard eller hvordan?

• #27   8. nov 2009 Tinna.
    Der er stor forskel på klubberne uden for DKK... Nu har jeg ikke den bedste erfaring i DRU.... med deres udstillinger.... det vil jeg ikke nærmere ind på i åbent forum, jeg har til gengæld rigtig god erfaring med DDH- derfor er jeg medlem af denne klub, jeg er netop skiftet hertil..

DDH har flere dygtige dommere stillet til rådighed, hundene bliver tjekket og de dømmes efter FCI-Standard, hundene bliver derfor også nedbedømt hvis der er fejl, enten i form af udsedne eller i form af adfærd...

jeg ved der bliver uddelt mange 2 pr for fejl som f.eks. Underbid, adfærd, propptioner, størrelse osv, Krypcoide hanhunde bliver KIP....

• #28   8. nov 2009 ja også mange 3. pr skulle der også stå smiley

Men tinna nu har jeg et ? il dig, DKK de køre jo ikke efter 1.2. og 3 pr, de køre efter KIP, L, M og hvad skal de forskellige bruge og forstås som, jeg kan simpelthen ikke hitte uf af deres bedømmelses system, jeg har heller ikke sat mig ind i det

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#29   8. nov 2009 *Citronmåne *: Er det så i DDH man må udstille kortklippede langhårshunde?
    Synes det er en god ting at ikke alt bliver sluppet gennem nåleøjet.

Skal hundene udstilles før avl?
    Det ved jeg de ikke skulle i DRU for noget tid siden - men om det stadig er sådan ved jeg ikke. Det har haft ret uheldige konsekvenser for fx Cavalieren der er begyndt at få nogle lidt sjove farvefejl :o)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#30   8. nov 2009 *Citronmåne *: Exellent, Very Good, Good og suficient og disqualified. Jeg skriver bare 1. og 2. og 3. præmier for ikke at gøre forvirringen komplet. Silas bedømmelse var fx Good, som svare til 2. præmie :o)

• #31   8. nov 2009 Tinna - jeg er bestemt ikke fjentlig, men jeg undrer mig over hvor alle dine fordomme over for andre klubber kommer fra når du ikke selv udstiller i DKK og ikke har gjort dig den ulejlighed at besøge de andre klubber.
    Line - DRU bruger også FCI standarden og de er lige så dårlige til det som DKK

• #32   8. nov 2009 Tinna- jeg ved ikke det om de kortklippet hunde..,. smiley

Ok hehe stadig forvirrende med DKK bedømmelser *sg*

Der er ingen udstillingskrav i DRU, der er der i DDH- kravet er en 1.pr i unghundeklassen...

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#33   8. nov 2009 Britta P: Jeg har udstillet 3 gange i DKK. Gør ikke mere, fordi jeg valgte at få Silas kastreret :o) Men har familie som udstiller rigtig meget i DKK og er meget inde i udstillingsverdenen.
    Nej jeg har ikke besøgt de andre klubber endnu, men min plan er at gøre det.

Mine fordomme opstår ud fra resultater, billeder og udtalelser fra folk der har udstillet i andre klubber end DKK :o)
    Jeg spørger fordi jeg er nysgerrig - ikke fordi jeg vil jorde nogle. Men du er medlem af HG, så forstår godt din tvivl. Det er det de fleste er ude på.

• #34   8. nov 2009 Her er der lidt om DDH's krav
    (link fjernet)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#35   8. nov 2009 *Citronmåne *: Kan ikke finde noget om kortklippede hunde der.

• #36   8. nov 2009 Charlotte:

"Jeg ser som dig Tinna også ofte flotte sølv og guld pokaler, hvalpe Chmp, ungehunde Champ. oftes i DRU regi."

det er da klart du ser det, det er da svært at fremvise en hund som har fået en 3.pl eller kip....

Som nogle længere oppe skrev så er det ikke alle der er stolte af at modtage en 3.pr eller et kip

• #37   8. nov 2009 Tinna
    hvorfor er du så fikseret på det med den kortklippet hund?

• #38   8. nov 2009 indenfor min race er det i hverttilfælde nemmere at få god præmiering i de andre klubber....ofte er ikke racetypiske hunde helt oppe

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#39   8. nov 2009 *Citronmåne *: Fordi jeg synes det er forkert *GG* Elsker langhårsracer og kan ikke forstå hvordan man kan bedømme en kortklippet langhårsrace.
    Kunne være nogen kunne forklare mig hvordan de gjorde.

Har endda set en Chinese Crested Powder Puff udstillet i korthåret med pokaler og 1. pr. Den ligner slet ikke racen, så det undrede mig meget.
    Hvis det ikke er pelsen de går efter, hvad går de så efter?

• #40   8. nov 2009 Til alle smiley

Af alle de klubber der er tror jeg ikke der er nogen der er bedre eller dårligere men ja der er stor forskel på klubberne... jeg havde en tråd for ikke så længe siden hvor vi kom ind på at Kato på en DKK udstiling ikke ville ha opnået det samme resultat som han gjorde i DRU... Vi blev enige om at DKK dømmer "hårdere" hvor jeg iforhold til DKK nok vil sige at der i DRU måske er en lidt mere "afslappet" rette ord ville være "mildere"... Og så må man jo prøve at se hva for en af klubber´ne der passer bedst til en selv.
    Dermed ikke sagt at dommer hos hverken den ene eller anden klub ikke har forstand på hva de gør....
    Dommere på en DRU udstilling ville ikke give en hund 1 pr hvis den ikke levede op til det.

Dette skal ikke forstås som noget negativt :O) sådan er det bestemt ikke ment, smiler

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#41   8. nov 2009 Linnea S: Nej der er intet ondt i at i får pokaler. Men fylder de ikke af H til i stuen hvis i har været til 20 udstillinger med mere end 1 hund? *GG*
    Synes de er rigtig fine de pokaler, men de betyder måske bare en smule mindre end når man får en i DKK - for det sker virkelig sjældent.

• #42   8. nov 2009 det er faktisk mest i DRU jeg har set min race udstillet og hvor jeg nogle gange undre mig ganske meget over at hunde der ikke er racetypiske alligevel kan få høje placeringer

• #43   8. nov 2009 Tinna: Mine svigerforældre udstiller i DKK og de har enormt mange krus og roseter... og så har de nogle pokaler... de har både udstillet i DK og Tyskland
    Jeg syntes at det er sjovere at vise pokaler frem end kaffekrus og rosetter.. men igen hver klub gør tingene på sin måde.. og det er som jeg skrev tidligere de forskellige klubber er hverken bedre eller dårligere, smiler. Hvis man vil udstille i DKK ja så må man købe en hund med DKK bog, og følger reglerne der og er det DRU ja så må man købe en med DRU bog og så følger man reglerne der :O)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#44   8. nov 2009 Linnea S: Vil heller ikke udtale mig om andre racer end de få jeg kender rigtig godt. Og når det kommer Chihuahua er det ikke en af dem.
    Men kan se at typerne af Chihuahua er forskellige fra DKK til DRU fx. Så der vil det self være svært at sammenligne hundene.

• #45   8. nov 2009 Linnes S

Vi har været i DHL, men vi flyttede for godt 2 år siden over i DDH, da der blev en del balde, og den gang var det ikke en selvfølge at du fik et 1. pr, 1.vinder med cert og hvad det eller's hedder,
    hvordan det er i dag skal jeg ikke udtale mig om,

men i DDH før du heller ikke altid det du drømmer om, for godt 3 mdr, siden var jeg i ringen med en anden's Hvid Schæfer, og gik da meget godt,
    dommer syntes der var en meget god hund, lige indtil vi viste tænder,
    så viser det sig at 2 tænder i undermunden er groet sammen som en, så der mangler jo en tand,
    ikke så godt, det blev en 2 pr.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#46   8. nov 2009 Linnea S: Ok :o) Har bare set mange høje spinkle Chihuahuaer med DRU bog - en type jeg ikke har set i DKK.

Din med krøllerne er nu ellers nuser. Var alle Chihuahuaer sådan kunne jeg fristes til at få en. Elsker krøller *GG*

Nå men nu må jeg hellere finde min seng. Mange tak for alle jeres svar. Nu er jeg en smule klogere smiley

• #47   8. nov 2009 jeg er en af dem som besluttede at nu måtte jeg have syn for sagen og har draget på udstillinger uden for min egen klub.

forsøgte at tage mine positive briller på.

og jeg må indrømme - det har været enormt hyggeligt - folk er søde og glade og stemningen er rigtig god.

præmierne er flotte og glæden og stoltheden er bestem lige så stor hos udstillerne i dru - dhl etc som i dkk. MEN -

i forhold til den standart jeg er vandt til at se på dkk udstillingerne - ja så var der altså et godt stykke op. jeg så dejlige hunde - smukke hunde - glade hunde - men jeg så ikke mange racetypiske hunde i forhold til den racestandart jeg er vandt til at se og tolker efter.

jeg plejer altid at sige der skal være en hvalp til en hver hvalpekøber - og jeg har det fint med at der også er en udstilling til en hver udstillier.

der hvor mine forbehold er overfor de mindre forbund er i deres sundheds og etiske retningslinier og evnen til at være koncekvente omkring dette. - eller mangel på samme. dkk har brådne kar men er igang med at rydde grundigt op. jeg ser en god tendens til at dru er begyndt på det samme.

i forhold til al den snak om tolkning af standarter - så plejer jeg at rådgive folk til at sætte sig ned og se på hunde fra de forskellige klubber - beder dem om at finde den type de bedst kan lide. også finde en opdrætter der har den type - så går de sjældent galt i byen.

• #48   8. nov 2009 Linnea S - jeg kan ikke følge dig - Hvornår har du sidst været til udstilling i DHL?

• #49   9. nov 2009 Linnea sikke en gang mund-diarre- undskyld mig..
    du ved da tydeligvis ikke hvad du snakker om.. der er kun en hund i hver race.. nååå tænker jeg, for du er da fuld af løgn?

• #50   9. nov 2009 Nu vil jeg så give Linnea fuldstændig ret. Og vi snakkede om det så sent som i går. jeg er virkelig også skuffet over DHL og synes virkelig det er så uprofessionelt. Det er da rigtig at der f. eks kun er 1 chihuahua tæve i åben klasse og sådan er det hele vejen igennem. Og hvem vinder så? hmm jaa spændende.. eller not. Så er der så mange andre af deres regler som er fuldstændig hen i hampen..

Men kan jo godt se at hvis ens hund er i DHL er man jo også nød til at forsvarer dem, for ingen andre klubber vil jo have dem til deres udstillinger..

• #51   9. nov 2009 Linnea- nu blev det måske sagt lidt groft- det beklager eg, men jeg vil egentlig gerne have en forklaring´på hvad du mener?
    Michelle hvilke regler er det så du mener er ude i ha´mpen? og så kan eg fortælle dig at min theo s far har dkk tavle, moderen fci, så eg kunne sagtens have registreret ham i dkk hvis eg ville, men valgte dhl.. men kom med dine argumenter- hvilken klub er du forrsten selv medlem af?

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#52   9. nov 2009 Det jeg synes der er værst i DKK er konkurrencen som folk lever sig for meget ind i. At der er mange som slet ikke ser det som sjov - men kan gå hen og blive ubehagelige at være i nærheden af, fordi man evt er konkurrenter.

Jeg synes det var mega morsomt at udstille og tog det som nogle hyggelige dage med min hund - men det var jeg åbenbart en af de eneste der gjorde :o)

Ellers synes jeg det virker mere proffesionelt, og når det kommer til avl er det nok også bedst.

De andre klubber virker meget hyggelige og tror jeg ville elske at udstille der, fordi jeg er til ren hygge.

Men nu udstiller jeg slet ikke mere smiley

• #53   9. nov 2009 uha Tinna vi har sommetider haft nogle meget dårlige oplevelser af folk der står på sidelinien og nedgør de hunde der er inde.

det er så usmagelig

men en udstilling er jo ikke bare for hyggens skyld.....og den grøft går de andre klubber måske lidt over i

• #54   9. nov 2009 Linnea S - ja jeg har da aldrig oplevet en DHL-udstilling med kun 10 hunde...?? mener du 10 af din race?

Jeg synes at DHL virker seriøse - det er ikke min oplevelse at man får 1. præmier og certifikater smidt i nakken - som du lægger op til.
    Når jeg kommer der, så er det med henblik på f.eks. avlsgodkendelse af mine vapser. Jeg kommer ikke for hyggens skyld - jeg synes at der er hyggeligere hjemme hos mig selv ;0) - men jeg oplever en rar stemning når jeg er afsted - og jeg oplever at DHL er blevet mere og mere seriøse i de 3 år jeg har været medlem.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#55   9. nov 2009 connie: For mig er det ren hygge. Jeg var klar over at jeg ikke købte en super-hund inden for racen, så udstillingerne var ren og skær sjov.
    Jeg havde ønsket at man kunne være sammen med andre med samme race, om en hyggelig dag - men det er svært når folk tager det så alvorligt. Self betyder resultaterne meget, men man må gerne slappe lidt af :o)

Charlotte: Har set mange udstillingsbilleder af Chihuahua'er og det ser ud til at I hygger jer - og er lidt misundelig på at det ikke var sådan i min race :o)

• #56   9. nov 2009 de fleste af os hygger os også med hinanden. men det er jo ikke alle der er lige gode til konkurrencer.

det her med at tabe og vinde med samme sind

jeg må indrømme, jeg kun udstiller af pligt.....

• #57   9. nov 2009 Michelle med de 3....

Bare fordi, der kun er EN chihuahua (f.eks.) betyder det IKKE nødvendigvis at den vinder - ihvertfald ikke ved DHL's udstillinger..

Jeg var afsted med min engelske bulldog Bertha, og hun var den eneste i hendes klasse, men det betød da ikke at hun automatisk fik 1. præmie OG certifikat.. Hun fik en 2. præmie!!!
    Så kan ikke helt følge dig i det du skriver!!!

Connie:
    Min oplevelse af DHL er ikke at det KUN er for hyggens skyld... man går vel ikke til udstilling for at HYGGE sig, men for at udstille sin hund! ;o)
    Når det så er sagt, kan man stadig godt hygge sig med de andre - det gør det på ingen måde mindre seriøst - tværdimod (efter min mening), så er det rart at komme afsted på udstilling og møde nogle mennesker man måske ikke ser så tit..

Jeg tror måske hele det der hygge problem ligger i, at på en DKK udstilling er der VIRKELIG MANGE mennsker, mange flere end hvad der normaltvis er ved en DHL udstilling (hvilket er logisk, da DKK er en meget støre klub end DHL), og når der er færre mennesker, så er det også meget normalt at man ved hvem hinanden er, og har hilst på hinanden før - hvorimod ved en DKK udstilling er det måske mere ejerne af de racer man selv udstiller, man kender til???!! - Forstår I hvad jeg mener? det er lidt svært at forklare ;o)

• #58   9. nov 2009 Line:

Helt enig i, at mange flere deltager på DKK's udstillinger, de er jo den største kennelklub, og derfor ville alt andet da være mærkeligt, som du også selv er inde på smiley Og pga. dette vil konkurrencen naturligvis også være hårdere, fordi der jo for hundene er flere at konkurrere med indenfor hver enkel race.

Men tag nu f.eks. din Bertha; hun er jo en super smuk hund og hun ser dejlig sund og rask ud, gode åbne næsebor osv., men hendes ører er helt forkerte i forhold til FCI standarden (som jeg kan forstå, at DHL også dømmer efter).
    En engelsk bulldog skal have rosenører, og hendes ører har ikke selv sat sig korrekt ved tandskifte. Det har naturligvis ingen sundhedsmæssig betydning, men rent udstillingsmæssigt ville det bl.a. være en ting, som man ved DKK og Bulldogklubbens udstillinger ville slå ned på; det ved jeg bl.a. fordi, at der ofte bliver udstillet en engelsk bulldog på disse udstillinger, hvis ører sidder på nogenlunde samme måde. Den bliver da okay bedømt, men vinder aldrig certifikater og bliver placeret højest.

Jeg siger slet ikke, at DKK er fejlfri ved bedømmelser i forhold til standarden - det er der vel ingen klubber der er, og derudover findes der jo heller ingen perfekt hund, så det er jo ikke fordi at jeg mener, at din hund ikke fortjent de placeringer hun har opnået, hvilket jo iøvrigt er super flot, men jeg kan dog godt stille spørgsmålstegn ved, om det mon er manglen på konkurrence der udløser de gode resultater eller om det måske bare er dommernes vurdering, at "fejlen" er af mindre signifikant betydning, hvis du forstår - og håber ikke, at du tager det som en personlig kritik, for der er intet negativt i det omkring hverken dig eller din hund smiley Ved ikke, om du nogensinde har fået nævnt hendes ørerstilling i kritikkerne?

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#59   9. nov 2009 Line: "man går vel ikke til udstilling for at HYGGE sig, men for at udstille sin hund!" - jo det gør jeg fx. Jeg kommer self også for at udstille, men mest af alt for at hygge mig med en masse mennesker og hunde. Jeg kommer ikke for konkurrencens skyld. Jeg hader konkurrence og lader hellere de andre vinde.

Kommer også for at se andre hunde. Elsker at se de forskellige racer, specielt fordi de på denne dag ligner de hunde jeg forelsker mig i, i hundebøgerne. Og ikke en eller andet kortklippet blandingshund, som langhårshunde der er blevet klippet ofte ligner.

Men der er vi jo så forskellige :o)

• #60   9. nov 2009 Jeg ELSKER at vinde og jeg HADER at tabe, hvis jeg taber til en hund som, efter MIN mening, er ringere end min. Og jo, jeg har realistiske øjne nok til at se om den anden/de andre er bedre. Men samtidig NYDER jeg at være sammen med folk, som jeg kun møder på udstillinger:-).

Indenfor MIN race er der oftest omrking 100 hunde til en udstilling. Flere i retrieverklubben end i DKK. Og jeg tror ikke at man finder hårdere konkurrence i andre klubber i Danmark:-). Men så må man jo også formode at det er de bedste der vinder:-)

• #61   9. nov 2009 Line og Bulldogs:
    Mange tak for dine fine komplimenter af Bertha - og du har helt ret i at hendes ører ikke er så meget rosenører.. Når hun går lægger hun dog ørerne på en sådan måde at det ligner rosenører.. Når hun er yderst opmærksom er det også rosenører, men når hun sidder/ligger og slapper af, er de "trekantede" - og jeg ved godt det ikke følger FCI standarden (som DHL også bruger)... Så du har helt ret - men min pointe er:
    i forhold til DKK så kan det godt være det er nemmere at "vinde" pga. ikke så stor konkurrence, som der er ved DKK, og det er sagt på den måde at DHL IKKE bare smider til højre og til venstre med flotte præmier!!
    Men jeg er sikker på at det kan lyde som om det er sværere at opnå de helt flotte præmier indenfor DKK, da der selvfølgelig er mange flere, der udstiller, og der derved er mange flere der "taber" - og derved lyder det som om det er meget sværere at opnå de flotte præmier indenfor DKK...

hehe.. det er noget indviklet. men ja...

• #62   9. nov 2009 Linnea S - jeg må simpelthen vide hvilken dato og hvorhenne du har været til DHL-udstilling med kun 10 tilmeldte hunde - kan du huske det?
    Det lyder simpelthen usandsynligt at du afholder en udstilling med kun 10 tilmeldte hunde... synes jeg....

• #63   9. nov 2009 T I N N A:
    Nu lød det som om jeg overhovedet ikke syntes det er vigtigt at man hygger sig på en udstlling - selvfølgelig er det da det... men der er jo en grund til at man overhovedet startede med at tage på udstilling?! Man tager jo ikke afsted på udstilling og betaler en masse penge, uden at forvente at få nogle resultater ud af det? Altså det gør jeg ikke - og dem jeg kender gør heller ikke ;oP

Kommentér på:
Udstillinger i andre klubber end DKK

Annonce