{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Geronimo
Geronimo
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220

Dominans? {{forumTopicSubject}}

Hej

Har lige oplevet, for mig, noget af det grælleste!

Min den store hund, der er kastreret, stod og lavede ...ja...bollebevægelser på den lille hvalp der kun er 15uger.

Er de bøsser eller og er det normalt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominans?
  • #1   8. nov 2009 Jeg betragter den slags som kommunikation mellem to hunde. Det har intet med homoseksualitet at gøre.

Jeg vil ikke gisne om, hvad hunden kommunikerer - nogle gætter på dominans, men eftersom det for mig er umuligt at forstå, hvad der menes dominans og en at få fornuftig begrundelse for, hvorfor det lige er DET, der kommunikeres, vælger jeg at lade det være hen i det uvisse.

Dybest set kan det jo ikke rigtig bruges til noget.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#2   8. nov 2009 Hvad skal man gøre ved det? - jeg fjernede den store hund og sagde "NEJ"

• #3   8. nov 2009 Hvor gammel er den store hund?

Jeg selv har - i de perioder mine hanhunde har haft testosteron-overflow, og har humpet - bare stille og roligt forhindret dem i det. Jeg har ikke skældt ud, eller på nogen måde gjort det til en konflikt, jeg har bare fjernet dem.

Det har virket fint. Ingen af dem er fortsat med at gøre det.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#4   8. nov 2009 Min den store er 23mdr.

• #5   8. nov 2009 Ok - stadig en unghund ;o)

Bare vær stille og rolig omkring det og fjern ham, når han gør det.

Det, jeg synes man skal huske er, at det ikke er ulydighed, når de gør det, og for nogle hundes vedkommende, kan de ikke helt styre det. Så de skal bare stille og roligt guides.

For de fleste ebber det stille og roligt ud på den måde.
    Og eftersom hunden er kastreret, så er det udelukkende en opdragelsesting.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#6   8. nov 2009 Okay, tak.

• #7   8. nov 2009 Mine tæver gør det også...før var det kun Lulu (den store), men efter Mimi (den mindste) har været i løbetid er det sådan lidt på skift. Jeg siger nej, og så stopper de med det samme. Men det er oftest hvis de "slås" om legetøj, så humper den, der ikke har legetøjet, hvis du forstår. Jeg synes ikke det er hensigstmæssig adfærd og jeg stopper det altså...

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#8   8. nov 2009 Jeg stopper det også, uanset om det er dominans eller bare en form for kommunikation. Jeg gider ikke se på det. smiley

• #9   8. nov 2009 Tine, problemet er, at vi udelukkende kan gætte. Og motivet med adfærden kan vi egentlig ikke rigtig bruge til så meget. Resultatet er det samme - synes vi adfærden er uhensigtsmæssig, så stopper vi den.

Jeg synes det er en fejl at tillægge hunde motiver, som vi dybest set på ingen måde kan være sikre på er rigtige. Og begynder vi at handle ud fra fortolkningerne, så kan det bliver noget værre rod for hunden.

• #10   8. nov 2009 Mark, lige præcis :o)

• #11   8. nov 2009 Tine B: Hvad er det der gør at du mener at det er dominans og ikke hormoner eller stress fx.?

• #12   8. nov 2009 Vores har gjort det få gange på andre hunde... og på det sidste har han gjort det på vores gæster og mig når vi har gæster... jeg oplever det ikke som dominans.. men som en adfærd der kommer når han ikke ved hvad han ellers skal... han bliver såååå glad når der kommer gæster og ville kravle ind i folk hvis han kunne og det er faktisk kun i de situationer hvor han er "oppe og køre" han gør det... han gør det aldrig på mig eller min kæreste når vi er alene... hvis det var dominans, ville adfærden vel også slå til der tænker jeg? jeg tror mere det er noget stress noget...

• #13   8. nov 2009 Enig med CH :o)

Synes dominanssnakken og tanken om dominans som svar på al for mennesket uønsket adfærd er forældet tankegang ...

Mark: Din hund skal nok lære at det er uønsket adfærd idet du forhindrer ham i at gøre det :o)

• #14   8. nov 2009 Præcis, jeg oplever også kun det sker når de er "oppe at køre".

• #15   8. nov 2009 Asta har ikke gjordt det endnu og Sigurt gør det kun hvis han er "oppe at køre" og kun meget sjældent.

Kommentér på:
Dominans?

Annonce