{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Må hunden være i sengen? {{forumTopicSubject}}

Her hjemme må hunden ikke, han må faktisk ikke engang være i soveværelset. Jeg er ret hys med hvad det angår, jeg har lidt allergi og hundehår i sengen er bare ikke sagen så. Men jeg vil faktisk heller ikke ha' at han ligger i sofaen, jeg er en af dem der elsker sin hund helt vildt højt, men mener at hunde (også de små) høre til på gulvet. Jeg ligger jo heller ikke i hans kurv....

Må jeres hund komme med i seng??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må hunden være i sengen?
  • #1   6. nov 2009 ja da!!!!!!!!!!!

• #2   6. nov 2009 Nej og heller ikke i sofaen!!!

• #3   6. nov 2009 nej, nul hunde i sengen

• #4   6. nov 2009 Bianco sover altid i sengen og har altid gjort det:o)
    kærsten er rimlig træt af det, men det er bare ærgeligt hehe :o)

• #6   6. nov 2009 Ikke i sengen, men gerne i sofaen. Mine hunde sover i gangen og det tror jeg de har det fint med. Da jeg kun havde én hund, sov han i sin kurv i soveværelset, da jeg ikke brød mig om, at han både skulle være alene, når jeg var i skole/på job og så igen om natten.

• #7   6. nov 2009 Han må være hvor han har lyst. Seng, sofa, ja hvor han nu synes.
    Men han ved også at han skal smutte, når han får besked på det. Han måtte ikke være i sengen, da han var lille, da jeg boede med en fyr, som ikke syntes det var fedt. Men efter vi gik fra hinanden, blev Louie nærmest tvunget op i sengen, så kan ku putte med mig.
    Aftenritualet er: vi går i seng, louie spiser, går ind under sengen og putter sig, så går der 10 min så står han op og drikker og lister op i sengen og lægger sig ved mine knæ. HVER aften.

• #8   6. nov 2009 Nåh ja Bianco får self også lov til at være i sofaen, hvordan skulle han ellers ligge på sin far under tæppet om aftenen mens vi ser tv :o)

• #9   6. nov 2009 Må og må.... Amy sniger siger af og til op i sengen og under dynen mens man sover smiley

• #10   6. nov 2009 i kærestens side må han være, men stod det til mig var han der ikke. Jeg synes det er Så ulækkert med alle de hundehår i sengen .

• #11   6. nov 2009 Hverken i seng eller sofa..

Dog er de inviteret op i sofaen engang imellem, men bliver sendt ned, inden de selv hopper ned, så de forstår jeg bestemmer, hvornår de må komme op, og hvornår de skal ned.

• #12   6. nov 2009 egentlig må elton ikke være i sengen, men vi er blevet tvunget ud i et kompromis...
    hvis vi vil sove længe i weekenden skal elton være med!
    ellers har vi bare af at stå op kl. 7.00 som vi plejer så vi kan komme ud at gå, men hvis vi hygge putter kan han snildt sove til middag smiley

• #13   6. nov 2009 Kia må være i sengen og sover der så snart hun ser sit snit til det :o)

Hun må kun en sjælden gang imellem være i sofaen og det er hvis jeg ser gyser :o)

• #14   6. nov 2009 Nessa sover i sengen og i sofaen.
    Var ikke meningen men jeg fik hende som voksen hund hvor hun havde været van til at sove i seng og de første dage vi havde hende sov jeg med hende i stuen for at give hende lidt tryghed.
    da jeg gik ovenpå igen for at sove fik hun sneget sig op i sengen og har lagt der siden..
    Det er d meget hyggeligt men nogle gange ville mig og kæresten gerne bare putte sammen uden at få en fugtig snude i ansigtet om natten smiley

• #15   6. nov 2009 Sanne M: ha ha, ja så er det en god ting at have en beskytter i sofaen!

• #16   6. nov 2009 Synes det er s**** irriterende når jeg er hjemme ved min bror og deres hund er i sofaen..... Den klistre (bogstavligt talt) op ad en også selv om at man prøver at skuppe den væk eller ned....

• #17   6. nov 2009 Ikke i sofaen.. Men engang imellem sniger hun sig op i sengen... Det er træls med en hund i sofaen når man har gæster...

• #18   6. nov 2009 heh, ja det på vores gerne ;D Eller mine forældre vil helst ikke have Bob op i sengen, da han fylder for meget XD thh..

• #19   6. nov 2009
    ja,både i seng og sofa.Det gælder alle 3

• #20   6. nov 2009 nej

• #21   6. nov 2009 Julie: Nemlig :o)

• #22   6. nov 2009 Nej, hverken seng eller sofa, syntes heller ikke der er noget mere irrirterende, når man er på besøg hos nogle og hunden farer rundt i sofaen.. fnys..!!

• #24   6. nov 2009 Ja både i sengen og sofaer :o)
    Det er jo bare en beslutning vi har taget og synes det er fint nok at nogen vælger ikke at have hunden i sengen og sofaerne.

• #25   6. nov 2009 mine to tæver ligger hvor de vil min hanhund ligger ikke i sengen og sofaen fordi han fylder for meget men kun en hund af gangen i sengen og sofaen når vi er der;-)

• #26   6. nov 2009 han er hvor han vil.. i tøjskabet, i sofaen, i sengen, i badekaret.. Haner en del af familien ligesom alle andre.. jeg ville helller ikke bede mit barn trisse ud af sengen hvis det kom og bad om at ligge i smørhullet...

• #27   6. nov 2009 Det eneste sted her i huset (bortset fra på bordene) som Kesha ikke må være i er sengen. Jeg gider simpelthen ikke ligge i sand og hundehår.
    Hun kravler som regel ind under sengen og lægger sig, selvom hun skal mave sig derind, og næsten ikke kan komme ud igen :O)
    Sofaen må hun gerne ligge i, men hun lystrer (dog lidt modvilligt) hver gang jeg siger "ned", f.eks. hvis vi har gæster, så hun ikke generer nogen.

• #28   6. nov 2009 altså Kiwi vil sove hos mig og jeg syntes det træls,men det mere måden hun gerne vil liggepå...

jeg skal ligge i spasser stilling hver nat.!!

• #29   6. nov 2009 Nej hverken i sengen eller sofaen. Og heller ikke børneværelsene.

• #30   6. nov 2009 Ja de må være i alle møblerne og sengen.. smiley
    Begge hunde sove oppe i sengen herhjemme.

• #31   6. nov 2009 Min lille pige, måtte ikke være i sengen da vi fik hende, men en aften hvor manden var ude, var det lidt uhyggeligt at ligge i sengen selv. smiley Så fik hun lov til at putte med hendes mor og siden har hun været i sengen. Men synes faktisk også det er lidt ulækkert, med alle de hundehår.

• #32   6. nov 2009 Ja, vores hunde er både i sengen og sofaen.

• #33   6. nov 2009 Ja da,,mine hunde må være overalt hvor de har lyst.
    Min seng er 180cm. bred,,,og jeg har ca. 60cm. at ligge på,,hi hi,,de har deres eget tæppe som fylder hele den ene side (og lidt til ;o) Når det er på så må de være der, og tar jeg det af , så må de ikke. Det er faktisk en rigtig rar ting de har lært der :o)
    Dog mener Talut stadig at han slet ikke er gammel nok til at forstå den slags regler !!! Så f.eks. når de har været ude at svømme eller rullet sig i mudder, så kan man se på ham at han lige tænker,,"mor,,jeg smutter lige ind og tørrer mig i det store håndklæde",,,og vupti, så ligger han på ryggen og gnider og gnubber sig i MIN DYNE,,tsk tsk,,lille laban ;o)

Sofaerne er de også selv herre over, dog "spørger" de om lov til at komme op når jeg selv, eller andre sidder i dem. Det synes jeg er en lækker ting, da det jo er langt fra alle der synes sådan en stor bamse er lige hyggelig at spise lagkage med,,fnis

• #34   6. nov 2009 Ja begge mine 2 sover i sengen, snart 3... smiley

• #35   6. nov 2009 Micha må være overalt :O) Selvom jeg synes det er lidt ulækkert med hår, sand og andet snask i sengen, så ville jeg ik være foruden det... Jeg bor alene, og er ærlig talt en stor tryghedsnarkoman, så synes det er skønt hun gider putte med mig :O)

• #36   6. nov 2009 D/S sover i sengen,i soveværelset på 1. sal. det har manden accepteret - men det kræver mindst ugentlig skift af sengetøj, de 2 rotter sover i underetagen d.v.s hundesenge, gæstesofa i mit pcrum, 2 hunesenge i stuen og vores meget dyre lædermøbler. 120 m2 til rødighed for de to rotter, D/S er jo også en gammel hund, så han har brug for helle..

• #37   6. nov 2009 Ja.. Hummer må både være i seng og sofaer..:)

• #38   6. nov 2009 Vores sov i sengen, men måtte ikke komme i sofaen.
    Jeg har ikke noget i mod folk, som ikke syns hunden skal være i sengen, men tilgengæld forstår jeg ikke hvorfor hunden ikke engang må sove i soveværelset. Det er jo et flokdyr ;O)

• #39   6. nov 2009 Sheik er i sofaen, men ikke i sengen. han sover i sin egen "seng" i stuen om natten, selvom døren er åben til soveværelset...
    Sådan vil han åbenbart helst have det.

• #40   6. nov 2009 Bella må være både i møbler og seng.Da vi lige havde fået hende havde jeg vist nok en ide om at hun skulle ligge i sin kurv ved siden af sengen,hun ville gerne falde i søvn hos mig og så lagde jeg hende ned når hun sov,.det med at putte hende ned i kurven holdt jo ikke så længe så nu er hun lige i hælene på mig når jeg gør klar til at gå i seng.Hun ligger meget stille og sover ved siden af mig hele natten.Hvem af os der synes det er mest hyggeligt er svært at sige.

• #41   6. nov 2009 Jep, Luna og katten, Oliver) deler min seng med mig

• #42   6. nov 2009 Ja de må være i sengen.. Når de blir inviteret.. Wictor går dog efter kort tid, for så blir det for varmt..

Mht. sofaen, så har de deres egen *G* Skal forståes på den måde, at den 2-pers aldrig blir brugt så den er tilegnet vovserne smiley

• #43   6. nov 2009 tror bare ikke jeg gider have kiwi i sengen når jeg får en kæreste.. rimelig u sexet..

• #44   6. nov 2009 Ja da, begge mine sover i sengen og hygger sammen med os i sofaen. En af deres mange opgaver er da at opvarme min dyne inden jeg skal i seng. De skal da lave lidt for føden....

• #45   6. nov 2009 <<<min hund må gerne være i sofa og seng , om natten har vi 1 hund og 3 katte i sengen super dejligt

• #46   6. nov 2009 prutten har et tæppe på sofaen, hvor han må ligge, hvilket betyder nussetid.I sengen må han lige komme op og sige godnat når vi gver sgnal om det. Ellers sover han i starten af natten ved siden af sengen og går på et eller andet tidspunkt ud og sover i gangen.

• #47   6. nov 2009 De ligger i sofaen og de må sådan set også godt sove i sengen -hvilket de ofte også gør(med undtagelse af Cody), men de må ikke hoppe derop før jeg er faldet i søvn, jeg må æligt indrømme at jeg ikke gider at ligge og slås om pladsen med dem, så når vi går i seng, ligger de sig pænt rundt omkring på gulvet, men på et eller andet tidspunkt efter jeg er faldet i søvn, så hopper de op i sengen og ligger, det mærker jeg ikke så det er helt okay :o)

• #48   6. nov 2009 Da Minna var lille sov hun i sin seng i soveværelset, men efter ca. 7 mdr. flyttede vi på første sal - men hun ønskede ikke aft flytte med, blev bare liggende i sin seng i stuen når vi gik i seng - Buller gik altid med op. Så da vi fik den lille ny, som vist aldrig havde opholdt sig andre steder end i to tomme butikslokaler valgte vi at de to rotter sov sammen i stueetagen, og det går fint. kl. 8 om morgenen skraber den lille på døren og piver højlydt - så står jeg op.

• #49   6. nov 2009 Enzo kommer ikke i sengen herhjemme.. men er vi i campingvogn må han godt putte med og han eeeelsker det smiley han ligger sågar og rævesover fordi han gerne vil blive der smiley

• #50   6. nov 2009 Jep sofaen og sengen må min hund skam gerne være, det er kun dejligt smiley

• #51   6. nov 2009 Ka ik sove uden dem, de må være hvor de har lyst. Undtagen på bordet.

• #52   6. nov 2009 Vi havde bestemt at Bonzo ikke skulle sove i vores seng, og anskaffede en høj papkasse med puder og tæpper i, så vores lillebitte gravhund ikke skulle fryse om natten. Det gik også godt ca 14 dage, så var han så stor at han kunne vælte kassen når han hoppede op af siden. Og så sagde min husbond, at jeg lige så godt kunne tage ham op i sengen. Der har han så sovet siden, under min dyne ved siden af mine ben og med snuden lige udenfor. En rigtig hyggeprins. Og sofaen, ja selvfølgelig, han er jo en magelig gravhund.

• #53   6. nov 2009 Begge vores sover under dynen.

• #54   6. nov 2009 Mine hunde må ikke være i min seng, nej. Men det er kun fordi de fælder forfærdeligt!
    Gid de ikke gjorde, for det er superhyggeligt, at ligge med dem! Men det er irriterende, at tøj, sengetøj, lagen og det hele er overfyldt med hundehår.:/

• #55   6. nov 2009 Ja selvfølgelig må han det... han elsker at ligge i sengen, sofaen har aldrig haft interesse....

• #56   6. nov 2009 De må være begge steder når de har fået lov. Kæresten er ikke vild med det, men 9 ud af ti gange invitere han dem selv op. :o)

• #57   6. nov 2009 Nej - hverken seng eller sofa... tror at min 140 cm seng ville blive bare en tand for lille til "mand og kone" og så lige 35 kg hund...!!! smiley
    Sofa... NEJ - har stofsofaer... og selv med lædersofa ville vi have brug for en ekstra sofa, hvis King skulle have den ene smiley

• #58   6. nov 2009 Ja han må gerne være i både sengen og sofaen :), jeg synes det er super hyggeligt, der er en del mere vasketøj, når man skal skifte hverdag, men det er jeg vant til nu.

• #59   6. nov 2009 ja min hund må godt, men hun er ikke forfærdelig stor, men hun har også lært når jeg siger hun skal gå i kurven så er det hun skal. men kommer jo anpå hvordan man ser det, men jeg synste personlig selv det latterlig de mennesker der skiger ja så lange hunden er hvalp, men de vejer 20-30 kg er det ikke så sjovt længer, man skal aldre sin hund noget den ikke må sener hen.

• #60   6. nov 2009 Min må også være alle de steder han har lyst til, og det inkluderer bestemt både seng og sofa. Men det er ikke altid han gider det, det styrer han helt selv. Han respekterer også at han ikke må det andre steder, og respekterer også hvis jeg har gæster på besøg der ikke kan lide at have ham i sofaen... Men hold da op hvor han elsker at putte, og det gør hans mor også:)

• #61   6. nov 2009 Self må hundene være i sengen smiley

• #62   6. nov 2009 Julie P:

Mickey havde også "strenge" regler omkring sofa og seng, da jeg boede sammen med eks'en. Så blev jeg alene med Mickey og så kom der andre regler.

Idag må begge hunde være i sofa og seng, når vi giver lov. Det eneste tidspunkt, de selv hopper op, er hvis jeg er ked.. Så ved de godt at det er okay at komme op og ligge sammen med mig, uden at få lov.

Begge hunde kommer også i sengen og putte, men det er sjældent at de ligger hele natten. Laddie ligger aldrig en hel nat, for han gider ikke efter 10 min. Mickey kan ligge der hele natten, men det er, som sagt, sjældent at det sker...

Lige nu sidder både kæresten og jeg med benene op i sofaen og computerne i skøddet og alle hunde ligger på gulvet og snorker..

• #63   6. nov 2009 mine 3 hunde sover altid i sengen det vil jeg ikke undvære det jo ren hygge, og de må være alle steder her.det eneste de ikke må er at lege i sofaen men hygge og sove der må de gerne,

• #64   6. nov 2009 Nej .. hverken i sofaerne eller vores eller børnenes værelser.. Nu har alle værelser på 1 sal så det har altid løst sigselv..

• #65   6. nov 2009 Ja det må han og det må vores 3 katte osse... smiley
    Men det er ikke så længe han ligger hvis han kommer op,det er osse kun 1 uge siden han har lært at hoppe op,han lægger sig under sengen men der kan han snart ikke komme ind under mere.Vi har lagt tæpper på sofaerne for der må han osse være.Ville ikke undvære mine dyr når jeg skal sove.

• Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 31
    #66   7. nov 2009 Alle mine 18 hunde må være i sofaen. Om natten er de i hundegård og sover der. Hvis en er syg og bor inde må den godt sove i sengen, men de fleste af dem vil helst sove på gulvet.

• #67   7. nov 2009 Jeg har selv multi allergi men mine hunde ligger både i sofa og seng, begge 2 og det samme gør mine katte.

Jeg har den indstilling at jeg har fået dyr for at være sammen med dem og jeg ligger altså ikke på gulvet om aften, så derfor hygger de med mig i møblerne smiley De har hundekurve men de eneste der bruger dem er kattene, hundene vil hellere være sammen med mig...

Om natten ligger Gizmo yderst i sengen med hoved på min skulder og Fluffy ligger inderst helt op af mig sammen med 2 af kattene og så ender der som regl en kat oven på min dyne i mellem mine fødder. Jeg synes det er super hyggeligt og kalder faktisk på dem hvis de ikke selv følger med i seng.

• #68   7. nov 2009 Jeg havde inden jeg fik Fluffy en 3 personers sofa og den var perfekt til miog og Gizmo også hvis der kom gæster, men efter frøken langben kom til så kneb det ski lidt med pladsen især når der var gæster, så den blev altså udskiftet med en hjørnesofa, så nu kan vi alle være der smiley

• #69   7. nov 2009 Haha sådan gør jeg også. Har hundene for travlt til at komme med i seng når jeg går derind så kalder jeg på dem. Vil da ikke ligge alene *GG*

• #70   7. nov 2009 Han må være hvor han har lyst til, bordet undtaget. Og så må han ikke sidde i sofaen når jeg spiser, det forstår han fint smiley

• #71   7. nov 2009 Vores Lua er hverken i seng eller sofa. Det er hun for stor til.
    Desuden hader hun varme, og lægger sig dermed i stedet de mere kølige steder smiley
    Når vi er på arbejde bor hun i udestuen/haven. Der har hun det allerbedst. Vi har en gammel sofa derude, og jeg behøvede kun én gang at sige "op i sofaen", så lå hun der hver eneste dag... klog hund smiley

Mvh malene

• #72   7. nov 2009 Nej og nej til begge dele, MEN...... 1) han ligger konstant i sofaen når han er alene, dertil har vi "hundetæpper" vi ligger der inden vi tager hjemmefra. Han ved dog han ikke må være der når vi er hjemme og har aldrig prøvet at hoppe op i sofaen, når vi er der.....
    2) I sengen? Han ligger i sin hundekurv i soveværelset, men har desværre den evne at liste sig op i sengen og UNDER min dyne mens jeg sover.... Og jeg mærker intet! Han kender efterhånden min soverytme og skynder sig at hoppe i kurven inden jeg vågner helt - møj hund :o) Dog vågner jeg næsten hver morgen hvor vi ligger i S. Han er en stor hund og fylder meget!!! Han ved dog han SLET ikke skal prøve at nærme sig mandens side!!!!

• Lotte N
    Lotte N Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #73   8. nov 2009 Min hund må hverken være i soveværelset eller i sofaerne. Hun må heller ikke være på badeværelset.

Kommentér på:
Må hunden være i sengen?

Annonce